Gå til innhold

Ruger ATI på gullegget?

Syn-Sam

Anbefalte innlegg

Er ikke helt enig med deg der. ATI hadde for flere år tilbake sine MAXX kort. Hvor de hadde to kjerner per kort...

Var det ikke de det var store driver og/eller andre problemer med som ATI aldrig fikk noe greie på ?

Var uansett ingen suksess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror nVidia  vil komme med noe stort de og, de har jo skjerpet seg veldig med skjermkorta i det siste, ATI vil nok svare, men til slutt tror jeg kanskje nvidia stikker med et lite forsprang. Når det gjelder CPU tror jeg AMD regjerer en stund til hvertfall til gaming.

Helt enig med deg her! :yes::D

Lenke til kommentar
Slik jeg har oppfattet det er dette noe ATI gjør for å prøve og få bedre yields noe som ikke er rart med tanke hvor store leveringsproblemer da har hatt og har med toppmodellene av X800. Noe ytelsesøkning utover de 20MHz har ikke jeg hørt noe om, hvor har du i så tilfelle denne informasjonen fra ?

det er også sant. hovedgrunnen til x850 er fordi det har vært så vansklig å levere x800 kortene. men det er uansett større forsjell(hvis ikke jeg husker feil) enn 20mhz. hardware har laget en artikkel om det, så det er bare å leite :yes:

Lenke til kommentar
det er også sant. hovedgrunnen til x850 er fordi det har vært så vansklig å levere x800 kortene. men det er uansett større forsjell(hvis ikke jeg husker feil) enn 20mhz. hardware har laget en artikkel om det, så det er bare å leite :yes:

Det må vel være denne: ATI utvider Radeon X-serien

Jeg finner ikke hva annet enn frekvensen(e) som skulle medføre ytelsesøkning her.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at nVidia fikk seg en støkk da Ati ledet på de fleste testene.

Men driveroppdateringer har rettet på en del, og gitt Ultra-kortet en ledelse flere steder. At Ati leder ved høye oppløsninger med alle billed-forbedringene på, er jo sant, men det faller litt i skyggen av SLI. Den man legger merke til ved testene idag, er ikke at Ati leder over Ultra, men at SLI slår begge. Men nå som 850 kortet er kommet, er det naturlig å teste det mot Ultra. Og da kommer forskjellen tydelig fram. Det var, omtrent, det jeg mente.

Lenke til kommentar
XL er en mellomting på Pro og XT, er for det meste benyttet av OEM-leverandører.

En av de store fordelene med XL er at den produserer mindre varme og dermed ikke er så kresen på PSU og kjøling. Hvis jeg skulle kjøpt noe i denne prisklassen ville jeg sterkt vurdert denne nettopp pga dette. Produksjonsprisen på XL skal visst også være en god del lavere enn på Pro og XT-utgavene. Dermed kan du forvente priskutt på disse brikkene etter hvert.

Lenke til kommentar

Er umulig å lage et slikt topic uten å gjøre det til en nVidia vs ATi diskusjon. Er ingen med hjertet på hånda som kan si de er objektive hvis de sier at det ene er bedre enn det andre (hvertfall veldig få) , men et forum er et forum og alle skal få si akkurat hva de mener =)

Ontopic: så lenge nVidia og ATi lager kort vil de alltid krige om ytelse, og det er bra for oss som gjør at vi kan få "rimelig" billig skjermkort (tenk deg hvis nVidia eller ATi hadde monopol) og så lenge et av navnene er bedre enn det andre vil det andre strebe etter ledelsen slik vil vi også få bedre og bedre kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...