Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det ann å være tilkoplet 2 nett samtidig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel bare å bridge tilkoblingene i windows (nettverkstilkoblinger)? Er ikke sikker siden jeg aldri har prøvd det, men det var i alle fall det jeg alltid har trodd bridging var til. Kan ikke se for meg hva annet det skulle brukes til.

Bruke bridge mellom "Lokal tilkopling" og "Trådløs nettverkstilkopling" ?

Lenke til kommentar

Det du tenker på er Load Balancing? Hvis du har 1mbit og naboen din har 1mbit så får du 2 mbit effektiv linje. Som timtowtdi sier blir det problemer med routing tabellen. Tror den eneste løsningen her må være at du setter opp en maskin til å laste på din linje og en til å laste på naboen sin linje.

Lenke til kommentar
Er vel bare å bridge tilkoblingene i windows (nettverkstilkoblinger)? Er ikke sikker siden jeg aldri har prøvd det, men det var i alle fall det jeg alltid har trodd bridging var til. Kan ikke se for meg hva annet det skulle brukes til.

du kan dele en forbindelse gjennom din maskin ved å lage en bridge.

 

hvis du f.eks har internet inn på nettverkskortet ditt, og bridger den med firewire connection kan du koble i en maskin nr 2 via firewire og den vil dermed også komme seg på nett..

 

edit: folk ble visst forvirret av at jeg skrev 1394, selv om folk vet hva det er...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...