Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det ann å være tilkoplet 2 nett samtidig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøre en bridge, 1394connection?

Kunne du forklart litt nærmere?

Hadde nemlig vært konge hvis man kunne uttnyttet både egen og naboens linje...

Kunne da f.eks avtalt med naboen om at du koblet deg på og lastet på natten...

:D

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Er vel bare å bridge tilkoblingene i windows (nettverkstilkoblinger)? Er ikke sikker siden jeg aldri har prøvd det, men det var i alle fall det jeg alltid har trodd bridging var til. Kan ikke se for meg hva annet det skulle brukes til.

Bruke bridge mellom "Lokal tilkopling" og "Trådløs nettverkstilkopling" ?

Lenke til kommentar

Det du tenker på er Load Balancing? Hvis du har 1mbit og naboen din har 1mbit så får du 2 mbit effektiv linje. Som timtowtdi sier blir det problemer med routing tabellen. Tror den eneste løsningen her må være at du setter opp en maskin til å laste på din linje og en til å laste på naboen sin linje.

Lenke til kommentar
Er vel bare å bridge tilkoblingene i windows (nettverkstilkoblinger)? Er ikke sikker siden jeg aldri har prøvd det, men det var i alle fall det jeg alltid har trodd bridging var til. Kan ikke se for meg hva annet det skulle brukes til.

du kan dele en forbindelse gjennom din maskin ved å lage en bridge.

hvis du f.eks har internet inn på nettverkskortet ditt, og bridger den med firewire connection kan du koble i en maskin nr 2 via firewire og den vil dermed også komme seg på nett..

edit: folk ble visst forvirret av at jeg skrev 1394, selv om folk vet hva det er...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...