finger Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Sitter nå med en OC 3200+Barton fra 2500+ Før hadde jeg tempen på 45 ved vanlig desktop bruk, når jeg spilte feks Doom3 gikk den opp mot 50+ Nå ved bare enkel desktop bruk er min OC 3200+Braton på 52++grader. ER detta ok temp som ikke svir CPUen min??? CPU vifta mi er btw en billi ClasOhlson vifte så... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) 52 grader IDLE er helt greit med tanke på at du har overklokket. .. Sjekk hvor høyt den kommer ved skikkelig spilling.. kjør torture-test eller noe sånt.. Overgår temperaturen 70 grader da så kan du vurdere ny kjøler, selvom prosessorene skal tåle opp mot 90 grader.. Endret 18. desember 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
finger Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Phu okay thanx man greia er at Pcen bare shutta down istad når jeg kjørte 3Dmark01 va skylles d? kan d være for lite spenning til CpUen bør jeg mate den til 1.65-1.70? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 det syns jeg du bør gjøre ved en slik overklokk ja.. men hold øye med temperaturen.. Lenke til kommentar
gaupaz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvordan måler du tempratur på prossesoren,har kjøpt megamd athlon 64 3500+2.2ghz boxed og den hakker når jeg spiller ,det gjorde den ikke før Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvordan man måler temp på prosessoren ? Vel, man plasserer en temp måler på den, hvor er jeg mindre sikker på. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nei.. Les av i BIOS. Er integrert sensor som måler temp på prosessor, og denne leses av i BIOS. Man kan også laste ned diverse programmer for å ha komtroll over det hele inne i Operativsystemet.. Motherboard Monitor er et eksempel på et slikt program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå