Gå til innhold

Rippe film til harddisk

Broseen

Anbefalte innlegg

Siden min bærbare pc bruker altfor mye strøm på å spille dvdplater har jeg blitt anbefalt å legge filmen inn på harddisken først. Er det noen som vet om et bra program som gjør dette?

Kan jeg bruke dvdshrink? Isåfall, hvordan får jeg en "vanlig filmfil"

Til nå har jeg bare fått en haug med datfiler jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det siste der var litt vanskelig å forstå for en liten person som meg. :!:

Men tror jeg skal klare å lage iso, er vel bare å velge det. Tror jeg har noe som heter Daemon tools, er det programet som lager en fake dvd-rom stasjon eller noe? Er det gratis, link?

Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å lage en iso, så må du huske å sette brenneren på image recorder (istedet for brenneren din), du lager da et image istedet for å lage en cd :p

Daemon tools blir benyttet til å lage en virtuell (fake) cd rom eller flere.

Link til Daemon tools finner du her

edit| er gratis med daemon tools ja :)

Endret av Mistar
Lenke til kommentar
Må jo være enklere å lage ISO med f.eks Nero og bruke Dameon tools og mounte iso fila i.

Da Mister du Null Nada info :) og når du mounter Iso fila så spør Xp hva du vil gjøre, f.eks starte PowerDVD :D

Du kan gjøre nesten det samme i DVDShrink. Du bare velger velger DVD-9 (8,5GB) på preferenc, da mister du nesten ingenting, så velger du bare at du vil lagre den som iso i stedet for å brenne den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...