Broseen Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Siden min bærbare pc bruker altfor mye strøm på å spille dvdplater har jeg blitt anbefalt å legge filmen inn på harddisken først. Er det noen som vet om et bra program som gjør dette? Kan jeg bruke dvdshrink? Isåfall, hvordan får jeg en "vanlig filmfil" Til nå har jeg bare fått en haug med datfiler jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 hvis du har brukt DVDshrink,så skal du få 2 mapper,en Audio TS,og en Video TS mappe. Her er det mange filer,og du burde bruke ett program som f.eks DVDPower til å spille de av. Prøv det Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Filmen blir oppdelt i flere filer. Kan bruke PowerDVD til å spille dem av, men bare en av gangen. Og får ikke med teksten da. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 du kan jo alltids lage en image fil av alle vob filene som du får når du ripper den på HD,og da skal du kunne få spilt det av i windows media player eller no Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg bruker InterVideo WinDVD, og i det programmet er det et alternativ som heter "åpne mappe". Jeg velger mappen hvor Audio TS og Video TS ligger, og filmen spilles av på vanlig måte. Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 sub-files ligger i en fil på dvd-en. Det fins noen program du kan bruke for å rippe med deg sub-titles fra dvden. LINK; Vcdhelp Lenke til kommentar
JonV Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Må jo være enklere å lage ISO med f.eks Nero og bruke Dameon tools og mounte iso fila i. Da Mister du Null Nada info og når du mounter Iso fila så spør Xp hva du vil gjøre, f.eks starte PowerDVD Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Det siste der var litt vanskelig å forstå for en liten person som meg. :!: Men tror jeg skal klare å lage iso, er vel bare å velge det. Tror jeg har noe som heter Daemon tools, er det programet som lager en fake dvd-rom stasjon eller noe? Er det gratis, link? Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Dersom du ønsker å lage en iso, så må du huske å sette brenneren på image recorder (istedet for brenneren din), du lager da et image istedet for å lage en cd Daemon tools blir benyttet til å lage en virtuell (fake) cd rom eller flere. Link til Daemon tools finner du her edit| er gratis med daemon tools ja Endret 6. januar 2005 av Mistar Lenke til kommentar
W Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Må jo være enklere å lage ISO med f.eks Nero og bruke Dameon tools og mounte iso fila i. Da Mister du Null Nada info og når du mounter Iso fila så spør Xp hva du vil gjøre, f.eks starte PowerDVD Du kan gjøre nesten det samme i DVDShrink. Du bare velger velger DVD-9 (8,5GB) på preferenc, da mister du nesten ingenting, så velger du bare at du vil lagre den som iso i stedet for å brenne den ut. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Hvordan velger jeg at jeg vil lagre fila i iso da? Er ikke så veldig kjent med DvdShrink ennå. Lenke til kommentar
W Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Etter at du har trykket på backup (fil --> backup eller ctrl b) så velger du "Select backup target:" som ISO Image File. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har gjort det nå og får en ISO fil som ikke går an å spille av med PowerDVD. Men er det nå jeg skal bruke Daemontools kanskje? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Men dumme meg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Hvordan åpner jeg fila i Daemontools? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 høyre klikk på deamon ikonet nederst i høyre hjørnet,så tar du mount file,så finner du fila som du skal mounte...and ur set !! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Edit: Klarte det. Endret 6. januar 2005 av Broseen Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ville det ikke vært bedre å lest hw.no sin egen DivX guide og komprimert filmene nedi en fjerde del av størrelsen? DVD er jo kjent for å ta opp skrekkelig mye plass, sånn i forhold til Xvid og divX. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Det er ikke det som er formålet, jeg har plass. Vil bare legge den inn på hd for å forlenge batteritiden. Bruker mindre strøm enn når man spiller av dvd`n. Endret 8. januar 2005 av Broseen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå