Gå til innhold

Jente og Ipod: Problemer :(

Anbefalte innlegg

Hei dere! Sitter her med er ordentlig problem.

Jeg kjøpte meg en ipod for noen måneder siden ( ipod 2 ) , og alt har fungert supert, helt til idag. :cry:

Jeg får ikke koblet Ipoden mot pc`en lenger. Når jeg stikker den ned i docking station, begynner den å lade, men den blir ikke funnet av windows, og jeg får dermed ikke overført noen til den! Jeg har netopp reinstallert, men samme problem oppstår.

Dersom jeg er ganske avhengi av den, setter jeg stor pris på hjelp, hvis noen gidder å ta seg litt tid. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, sjakktrekk å sette "Jente" i topicen! Skal vedde på at du får 10 ganger så mange svar enn du ville fått ellers. (!)

Bare stakkars lille meg som prøver å få hjelp fra gutter med peiling :innocent:

Jeg skjønner bare ikke hva som er galt. virker som det ikke er software.. jeg oppgraderte bios forresten, men tviler på at det har noe å si.eller?

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet kan du koble den opp mot en annen pc for å utelukke at det er Ipod'en det er noe galt med. Hvis det viser seg slik vet du at det er noe på data'en du må ordne.

Satrucci_: Vi må jo ta godt vare på de få jentene vi har!

Edit: Velkommen til forumet, forresten. Ser nå at du er rimelig fersk ;)

Endret av Shio
Lenke til kommentar
Hvis du har mulighet kan du koble den opp mot en annen pc for å utelukke at det er Ipod'en det er noe galt med. Hvis det viser seg slik vet du at det er noe på data'en du må ordne.

Satrucci_: Vi må jo ta godt vare på de få jentene vi har!

Edit: Velkommen til forumet, forresten. Ser nå at du er rimelig fersk ;)

hadde vært kjekt det ja.Men jeg tror ikke det er fire-wire på den andre pc`en i huset. Jeg får sjekke det ut imorra.

natta!

Lenke til kommentar
Har du prøvd å kople den til med usb ?

Skjer det noe i display på Ipod når den koples til ?

Den viser bare at ipoden blir ladet, og det går an å høre på musikk på den. Det gikk ikke an før. Går det an å koble den til med usb sier du?

Hvordan er det med reklamasjon egentlig? Skal den sendes til apple? ( skrekk og gru :cry: ) eller et annet sted?

Lenke til kommentar
Sjekket nå, det var ikke firewire på den andre pc`en. Hva skal jeg gjøre nå?

Har ingen andre du kjenner en PC, med Firewire ?

Hvis ikke er alternativet å ta en telefon til Apple support og forklare hva som er problemet. De pleier å være veldig hjelpsomme, dersom du er høflig i telefonen.

Antakeligvis vil de komme hjem til deg å hente Ipoden allerede samme dag, og dersom du er heldig får du en ny en levert på døra.

Du skal ikke være redd for at reperasjonen tar måneder, de fleste jeg kjenner til som har gjort dette har fått tilbake reparert Ipod, eller ny ila. et par uker, de raskeste allerede etter en uke.

Velkommen til forumet BTW ;)

Lykke til !

FallenA

Lenke til kommentar
Hvordan er det med reklamasjon egentlig? Skal den sendes til apple? ( skrekk og gru  :cry:  ) eller et annet sted?

Returservicen til Apple er egentlig ganske bra etter hva jeg har hørt; feks fikk broder problemer med sin og fikk tilsendt eske for å sende den inn med. Ca tre uker senere ble den levert på døra, fiks ferdig i orden! (litt usikker på om han fikk tilsendt eske når jeg tenker meg om men, mener at det var slik).

edit: bekreftet/modifisert av FallenA :)

Endret av mcbeef
Lenke til kommentar
Sjekket nå, det var ikke firewire på den andre pc`en. Hva skal jeg gjøre nå?

Har ingen andre du kjenner en PC, med Firewire ?

Hvis ikke er alternativet å ta en telefon til Apple support og forklare hva som er problemet. De pleier å være veldig hjelpsomme, dersom du er høflig i telefonen.

Antakeligvis vil de komme hjem til deg å hente Ipoden allerede samme dag, og dersom du er heldig får du en ny en levert på døra.

Du skal ikke være redd for at reperasjonen tar måneder, de fleste jeg kjenner til som har gjort dette har fått tilbake reparert Ipod, eller ny ila. et par uker, de raskeste allerede etter en uke.

Velkommen til forumet BTW ;)

Lykke til !

FallenA

Desverre, jeg er den eneste jenta "i nabolaget" som driver med pc, så jeg kjenner ingen andre :)

Og takk for tipset, skal ringe apple og høre! Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Sjekket hos apple nå. Må jeg betale 360kr for å få support hos dem?

Quote:

Teknisk support

Hvis du vil ha teknisk support på telefon, ringer du 815 00 158. Du kan bruke dette nummeret for gratis telefonsupport i 90 dager fra kjøpsdatoen for de fleste Apple-produkter. Hvis produktet ditt dekkes av en AppleCare Protection Plan, slipper du også å betale for supporten. Ellers betaler du fra NOK 362,81 hver gang du trenger support.

( forrresten, når jeg tenker etter så er ipoden eldre enn jeg trodde, over 4mnd. Tiden går fort gitt. :whistle: )

Lenke til kommentar

Du kan kansje sjekke under Start/Kontrollpanel/System/Maskinvare/Enhetsbehandling om d er noen gule spørsmålstegn ved IEEE1394-bussverftskontrollere eller nettverkskort/1394-nettverkskort, ok klikke på de og se at det ser ok ut (at de ikke er deaktivert eller no)

Endret av aksjonist
Lenke til kommentar
Teknisk support

Hvis du vil ha teknisk support på telefon, ringer du 815 00 158. Du kan bruke dette nummeret for gratis telefonsupport i 90 dager fra kjøpsdatoen for de fleste Apple-produkter. Hvis produktet ditt dekkes av en AppleCare Protection Plan, slipper du også å betale for supporten. Ellers betaler du fra NOK 362,81 hver gang du trenger support.

( forrresten, når jeg tenker etter så er ipoden eldre enn jeg trodde, over 4mnd. Tiden går fort gitt.  :whistle:  )

Når du ringer dem, sier du at det gjelder reklamasjon på Ipod !

Forklar hva som er problemet ! (At Ipoden ikke virker som den skal lenger).

Evt. kan du sende dem en e-post !

Det skal uansett ikke koste deg noe å reklamere på et produkt.

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...