rc-marcus Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Jeg har en kompis som nettopp har kjøpt seg ny PC. Eneste problemet vi fikk i byggingen var at strømforsyningen som følgte med kabinettet (Aopen H600B) hadde 24 pins ATX kontakt, og hovedkortet hadde 20... (MSI K8N Neo nForce3) Jeg vet det finnes overganger, men funker desse skikkelig? En type i en databutikk her sa at han aldri hadde hørt om andre en "ATX standaren", men hvordan er forskjellen på desse to standarane? Endret 18. desember 2004 av rc-marcus Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Adapter, ATX, 20-pins til 24-pins Adapter, ATX, 24-pins til 20-pins Lenke til kommentar
capy Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 24 pins er for visst for å gi gjevnere spenning til hovedkortet -> mer stabilt og klokker muligens lenger. adaptere funker helt fint. om det er plass ved siden av kontakten på hovedkortet hans, er det bare å sette i 24pins kontakten. gjør ikke noe om den stikker ut på sidene. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Så du mener at det er bare å stikke 24 pins kontakten ned i hovedkortet slik at det stikker ut to pin's på hver side uten at det gjør noe? EDIT: sjekk her: [ Dvs: De 4 ytterste pinnene på 24 pins kontakten kan man bare "glemme", og plugge de 20 andre i? Endret 19. desember 2004 av rc-marcus Lenke til kommentar
munky Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hei. Det er min maskin dette gjelder. Må si jeg er litt skeptisk til det å bare stikke kontakten rett ned i hovedkortet når den egentlig ikke passer. Er dette trygt? EDIT: Jeg prøvde å sette kontakten ned i hovedkortet og det passet, men vet fortsatt ikke om jeg tørr Endret 19. desember 2004 av munky Lenke til kommentar
capy Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 skal funke fint det! bare prøv. Lenke til kommentar
munky Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Funker fint. Men på Aida32 ser ting litt sånn ikke helt skikkelig ut for å si det slik. Se på de 2 tingene jeg har satt røde bokser rundt! Kan dette skyldest måten jeg har løst mitt lille problem på? Jeg scorer også VELDIG lavt på 3Dmark03. Får skjermkortet og cpu'en min for lite strøm kanskje? Endret 21. desember 2004 av munky Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Aida har en tendens til å bytte om på sensorene eller vise sensorer som ikke eksisterer i det hele tatt ganske kjedelig spør du meg.. men så er det jo gratis Lenke til kommentar
munky Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Aida har en tendens til å bytte om på sensorene eller vise sensorer som ikke eksisterer i det hele tatt ganske kjedelig spør du meg.. men så er det jo gratis hehe, ok. Men stusser fortsatt litt på de lave scorene i 3DMark03 Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 det er ikke måten du har løst problemet med psu på i alle fall. skjekk for spyware, nye skjermkort drivere, oppdatere vindows, skjekke for virus, se i bios som innstillingene (mp/fsb/timings) er rett osv, osv, osv. Lenke til kommentar
munky Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Okay, greit å høre det iallefall Btw, imorgen får jeg en slik overgang som jeg trenger! En jeg kjenner hadde bestillt en slik overgang uten at han trengte det :--P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå