fondus Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei Jeg bestilte et koli med diverse varer fra komplett.no. da pakken kommer fram viser det seg at skjermkortet jeg bestilte ikke passet inn i PC'en min, samt at en kabel jeg bestilte fikk jeg ikke bruk for alikevel. I angrerettloven står dette: u er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg av din rett til å angre på et kjøp. Betyr dette at jeg må kontakte komplett.no på telefon eller e-mail før jeg sender inn det jeg ikke skulle ha? Har det noe å si om jeg ikke sender tilbake alt i koliet, dvs at jeg ikke trenger å sende tilbake det jeg fikk bruk for? takker for svar! Lenke til kommentar
keithho Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 20:55, fondus skrev:HeiJeg bestilte et koli med diverse varer fra komplett.no. da pakken kommer fram viser det seg at skjermkortet jeg bestilte ikke passet inn i PC'en min, samt at en kabel jeg bestilte fikk jeg ikke bruk for alikevel. I angrerettloven står dette:u er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13)etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg avdin angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vilbenytte deg av din rett til å angre på et kjøp.Betyr dette at jeg må kontakte komplett.no på telefon eller e-mail før jeg sender inn det jeg ikke skulle ha?Har det noe å si om jeg ikke sender tilbake alt i koliet, dvs at jeg ikke trenger å sende tilbake det jeg fikk bruk for?takker for svar! Fyll ut angreskjemaet Pakk inn tingene og kortet med skjemaet og send tilbake... trenger ikke kontakte komplett... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det viktigste er at du gir beskjed innen 14 dager, om det er på tlf. eller e-mail har ingenting å si så lenge Komplett får melding. Greit med mail hvor det står dato etc. med tanke på en eventuell bevisbyrde. Du kan selvfølgelig sende det i retur innen fristen, da gjelder poststempelet. Har du f.eks. bestilt to kort og får det levert i et kolli så kan du returnere det som ikke passer, du trenger ikke å returnere alt. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 21:04, Pluto skrev:Det viktigste er at du gir beskjed innen 14 dager, om det er på tlf. eller e-mail har ingenting å si så lenge Komplett får melding. Greit med mail hvor det står dato etc. med tanke på en eventuell bevisbyrde. Du kan selvfølgelig sende det i retur innen fristen, da gjelder poststempelet.Har du f.eks. bestilt to kort og får det levert i et kolli så kan du returnere det som ikke passer, du trenger ikke å returnere alt. Så om jeg sender pakken i posten 10 dager etter at jeg da har henta pakka, eller bestilt?? så gjelder datoen jeg sendte returpakka og ikke den dagen komplett.no får den tilbake? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Fristen gjelder fra den dagen du mottar pakken. Fra da av har du 14 dager, og en del andre tidsfrister etter angreloven. Sjekket angrerettsloven nå og vilkåret er at selger får "melding" innen 14 dager. For å være på den sikre siden så send en mail til komplett hvor du gjør angreretten gjeldende og gir beskjed om at du returnerer varen, ta så en utskrift av den mailen og legg ved pakken som du sender. Du trenger ikke å oppgi noen grunn til hvorfor du returnerer varen, kun at du vil benytte angreretten holder. Ta deg så en kald cola og slapp av :smile: [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-06-04 21:22 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 21:19, Pluto skrev:Fristen gjelder fra den dagen du mottar pakken. Fra da av har du 14 dager, og en del andre tidsfrister etter angreloven.Sjekket angrerettsloven nå og vilkåret er at selger får "melding" innen 14 dager. For å være på den sikre siden så send en mail til komplett hvor du gjør angreretten gjeldende og gir beskjed om at du returnerer varen, ta så en utskrift av den mailen og legg ved pakken som du sender. Du trenger ikke å oppgi noen grunn til hvorfor du returnerer varen, kun at du vil benytte angreretten holder. Ta deg så en kald cola og slapp av :smile:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-06-04 21:22 ]</font> Cola var godt, takk for juridisk hjelp :smile: Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Lovdata er alltid bra å ha i en slik sak.. :wink:. Kanskje den er verdt å ha som bookmark, da hvis man sliter mye med ødelagt PC utstyr.. :wink:. Ellers har jo hw.no en egen guide til juss. _________________ sim[ @ EFnet Har ikke så mye mer fornuftig å komme med akkurat nå.. :wink: [ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-06-04 21:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå