Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte! Fått regulering. :(

Khalifen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den fremste fortannen min nede er kommet bakom de to tennene som er på siden av den (litt trangt? :p ), slik at den stikker 1,5-2 mm innover i kjeften, de ytterste sidekantene ligger inntil baksiden av tennene på siden.

Jeg merker absolutt ingenting og den plager hverken meg eller de andre tennene noe som helst, er det da noe vits i å stresse med regulering?

Som regel har man regulering av kosmetiske årsaker, så du får vel vurdere selv hvor ille du ser ut med tenner som ikke er 100% rette.

Lenke til kommentar
Når jeg var 14 så var ikke sjangs i helvete om jeg skulle ha regulering. Men nå som jeg er 18, har frykten forsvunnet litt (kanskje fordi tennene ser helt grusomme ut). Men jeg har ikke lyst å være 20 år og ha tannregulering... :hmm:

tenk på Tom Cruise da, han har da regulering med jevne mellomrom, og han har jo passert 40.. :p

Det er da ikke så ille å ha regulering, jeg synes det ser best ut når de klossene er av metall, og ikke de hvite, for da ser tenna så gule ut. Så kan en jo få farge strikker til å ha på, og klossene kan en vel også få i farger. Er mye å velge mellom! :yes:

Jeg hadde regulering nede, men det var kun for "skjønnehetens skyld" som tannlegen sa. Tanna ved siden av hjørnetanna sto endel lengre inn i munnen enn de andre, så den skulle trekkes frem. Gikk vel med regulering i ca 1 1/2 -2 år, for så å ha sånn streng bak tenna etterpå i ca 1 år.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...