Gå til innhold

Et lite problem med Windows Media Player 8

Anbefalte innlegg

Jeg benytter meg av Windows Media Player 8, slik den kom med XP, for å se se film. Før så var det alltidd slik at når jeg trykket en "film-link" på nettet, begynte den alltid å spille av filmen samtidig med at den lastet ned. Var nedlastningshastigheten høy nok, så kunne jeg se filmen umiddelbart uten å måtte vente til hele filmen var lastet ned. Jeg regen er med at de fleste har det slik.

Vel,vel...med WinXP kan så mangt skje, uten at man selv tilsynelatende har en finger med i spillet. For kort tid tilbake opplevde at Media Player ikke lenger oppførte seg som beskrevet over. Nå må hele filmsnurten lastes ned før den begynner å vises. Og jeg har ikke rørt en eneste innstilling som skulle tilsi dette. Jeg begriper det ikke. Jeg har lett over alt i XP for å finne en knapp eller et eller annet som får Media Player tilbake i den tilstand den var i. Men jeg finner ikke ut av det! Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-04 20:37, Hoppesagåsa skrev:

Jeg benytter meg av Windows Media Player 8, slik den kom med XP, for å se se film. Før så var det alltidd slik at når jeg trykket en "film-link" på nettet, begynte den alltid å spille av filmen samtidig med at den lastet ned. Var nedlastningshastigheten høy nok, så kunne jeg se filmen umiddelbart uten å måtte vente til hele filmen var lastet ned. Jeg regen er med at de fleste har det slik.

Vel,vel...med WinXP kan så mangt skje, uten at man selv tilsynelatende har en finger med i spillet. For kort tid tilbake opplevde at Media Player ikke lenger oppførte seg som beskrevet over. Nå må hele filmsnurten lastes ned før den begynner å vises. Og jeg har ikke rørt en eneste innstilling som skulle tilsi dette. Jeg begriper det ikke. Jeg har lett over alt i XP for å finne en knapp eller et eller annet som får Media Player tilbake i den tilstand den var i. Men jeg finner ikke ut av det! Kan noen hjelpe meg?

Vil bare si at jeg har nøyaktig samme problem. D er spesielt irriterende fordi det bare skjer sånn plutselig uten at man gjør noe som helst. Reinstallerer man windows så blir alt normalt igjen, men herregud man kan jo ikke installere alt på nytt bare pga det.

Har ikke noe svar på problemet selv men hos meg mistenker jeg at det skjer noe når jeg installerer RealPlayer,Quicktime og til og med Winamp.

Kanskje dette er et forsøk fra microsofts side på å ha enerett på all video/audio avspilling..?... (bare en tanke)

jaja...venter spent selv på om en der ute har en løsning på dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...