pcp160 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ehh, ja et kanskje teit spørsmål, men jeg har en Sony multiscan G400 Trinitron, 19" crt skjerm Den er helt flat i skjermen, og har nokså smale kanter utenfor selve skjermen. Saken er at jeg bruker 2 skjermer, og kunne tenke meg en til med tilsvarende utsende, isteden for den 17" buede jeg har som skjerm 2 idag. Men hva heter egentlig dette, heter det bare flatskjerm, eller er det det som er trinitron eller hvordan er dette..? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ehh, ja et kanskje teit spørsmål, men jeg har en Sony multiscan G400 Trinitron, 19" crt skjerm Den er helt flat i skjermen, og har nokså smale kanter utenfor selve skjermen. Saken er at jeg bruker 2 skjermer, og kunne tenke meg en til med tilsvarende utsende, isteden for den 17" buede jeg har som skjerm 2 idag. Men hva heter egentlig dette, heter det bare flatskjerm, eller er det det som er trinitron eller hvordan er dette..? Jeg tror det du skal fram til heter (DYnaFlat) skrives sånn,,, DYnaFlat er at crt skjermen er flat og ikke buet... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Skal du kjøpe ein ny CRT med flat skjerm på internett så kan kanskje folket på forumet være behjelpelige Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Trinitron bilderør er vel det som er mest brukt når det kommer til flate CRT-skjermer. DynaFlat er en falsk, flat CRT, der bilderøret er buet, men det er et flatt glassvindu på utsiden igjen. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Mange forskjellige ord for det. kan si det enkelt at hver produsent kaller sin teknologi for forskjellige ord. f'eks perfectflat, dynaflat. FD Trinitron, True-Flat etc. Du får egentlig bare lese reviews da flere av disse er såkalte "falske flatskjermer" med en glassplate foran en litt buet skjerm. Du får ha lykke til med jakten. ingenting som en flat crt skjerm:) sitter selv her på en Sony G-520 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Takk for tipsene så langt, da ble jeg litt klokere. Jeg er tydeligvis nødt til å sjekke at selve bildeflaten er flat, hvis det er slik at de buede med glassplate også omtales som flatsjerm. Men er det riktig forstått at hvis det er en trinitron, så er det en ekte flat? Er litt usikker på om det er lurt og kjøpe noe såpass tungt og ømtålig via nett/ post.. Når jeg har sett hvordan pakkene kommer flyvende når jeg henter på posten, lurer jeg litt på hvordan de blir behandlet når kunden IKKE er tilstede... Seserr Skrevet 18/12/2004 : 21:49 Du får ha lykke til med jakten. ingenting som en flat crt skjerm:) sitter selv her på en Sony G-520 Nettopp, jeg syns den er helt fantastisk, har man plass kan jeg ikke tro at det finnes bedre... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Men er det riktig forstått at hvis det er en trinitron, så er det en ekte flat? Nei, Trinitron betyr ikke at den er flat. Men det er mulig den kan være det. Trinitron er en spesiell teknologi for elektronkanon og skyggemaske. Den vanlige utformingen av en slik skjerm er sylindrisk, dvs at den er buet i horisontalplanet men flat i vertikalplanet. En standard skjerm er kuleformet, dvs den er buet i begge plan. Men så finnes det andre teknikker som gjør det mulig å gjøre forsiden helt flat. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis han oppgir at det er FD Trinitron er det skjerm som er flat. Dette er flatskjermteknologien til Sony. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå