Brugle Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hei På hytta har vi veldig dårlig signaler til ikke dekning i det hele tatt. Er det noen som vet om det er mulig og kjøpe en signal forsterker eller en stasjonær antenne. Evnt. andre løsninger. på forhånd takk hilsen Andreas Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Joda jeg så den jeg også, men virker ikke så veldig seriøst liksom. Så er det noen som har noen produkter som koster litt mer og ser litt mer seriøse ut. Eller er det noen som vet hvordan man fikser det selv på en eller annen måte. hilsen A Lenke til kommentar
Mobilfreak Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 De fleste elektroforretninger/mobilforretninger kan skaffe deg retningsstyrt antenne til å ha på tak/vegg. Koster vel en 6-700 kr pluss kabel og adapter. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 MÅ man ha mobilen koblet til antennen da? Får man ikke små repeatere for GSM 900/1800 som man kan ha et sted det er dekning, og så dekker det hytta (eller hvor det nå måtte være) trådløst? Lenke til kommentar
Mobilfreak Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Telenor Mobil og NetCom har. De bruker slike ved store arrangementer, som OL, Norway Cup osv. Du kan jo spørre dem om å få låne en..... Vil anta at de krever en "smule" økning i trafikken......... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hehe, trenger ikke akkurat noe som dekker en liten by da, mer som kanskje en hytte på 60 kvadrat eller noe i den duren. Skal da ikke så mye senderkraft til for slikt..? Trenger man dekryptere og behandle GSM-signalene på noen måte før man sender dem videre? Holder det ikke med bare en slags repeater? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Du bør passe på ord delinga di. Det du sier i topicen betyr at et signal forsterker Nokiaen. Du er kanskje på jakt etter en signalforsterker? En bedre topic hadde vært "Finnes det signalforsterker til Nokia?". Da slipper du å dele opp ordet for å ha tre ord i topicen, som er minstekravet etter hva jeg forstår. Lykke til uansett Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har søkt etter en sånn retningsutstyrt antenne, men kan ikke si jeg fant noe særlig. Jeg trodde faktisk dette skulle bli lett og få tak i, men tok feil gitt. Men jeg bumper tråden jeg så kanskje noen som ikke har tenkt på det kan prøve seg. Signalforsterker til Nokia, evnt. ekstra antenne, for å få dekning på hytta? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Finnes masse eksterne antenner der ute. I alle prisklasser. Det eneste du trenger er antenneuttak på mobilen. Gå til en mobilforretning og hør hva de kan få tak i. Skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
cegeland Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Clas Ohlson selger retningsantenner for mobiltelefoner. 349 kroner for utvendig antenne og 10meter kabel+ 79 kroner for adapter/overgang til telefonen din! Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 MÅ man ha mobilen koblet til antennen da?Får man ikke små repeatere for GSM 900/1800 som man kan ha et sted det er dekning, og så dekker det hytta (eller hvor det nå måtte være) trådløst? Repeatere Netcom bruker koster ca 100 000,- mener jeg å ha hørt en gang. Finnes sikkert mange versoner av dette også. Størelsen kommer vel hvor i terenget (hvor langt unna hytta) du må plassere den. Det er i allefall ikke en billig løsning. En repeater er avhengig av å stå på en plass hvor det signal (fordel at det er godt signal der den står,gjerne i ei mast). Den må også ha strøm (230V) for å fungere. Vet at vi på arbeid bruker repeatere for å få (GSM) signal på fjernstyrte høyspent brytere. Vet ikke prisen på disse repeaterene. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Et raskt søk på google: Repeaters Tok meg 3 sek å gå inn på den første typen og se prisen til 65 dollar. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tingen hos meg er at jeg har fin dekning ved vinduet hjemme, men 5 meter unna, der PC'n er (og vel, JEG, store deler av døgnet) er det knapt dekning. Skulle hatt en trådløs forsterker i vinduet som dekket et lite område. Fås det kjøpt i Norge, eller må jeg bruke kabel til mobilen ala Clas-varianten nevnt over her? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har du prøvd google? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå