trn100 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 trn100: Jeg tar til etterretning at du ønsker 1 milliard muslimer døde. Kanskje du ønsker utdype ditt resonnement? Er vel heller det at 1 milliard +/- muslimer ser ut til å ønske livet av oss andre, er det ikke? Er i alle fall slik det ser ut for meg... Men det nekter jeg å akseptere... Dum i hodet som jeg er... Utdyping??? Lenge siden du stakk hodet ut av huset du bor i??? Ettersom det å ønske livet av andre mennesker er en ganske uvanlig egenskap, som man bare finner hos enkelte psykopater, er det lite trolig at det finnes en milliard muslimer som vil ta livet av deg. Ellers er jeg enig med deg når det gjelder hodet ditt. Utdyping: 1. forklare grundigere et emne 2. gjøre mer omfattende sitt kjennskap til saken Den største forskjellen på meg og mange muslimer er kanskje at jeg ikke kjører rundt med sprengstoff i bilen i håp om å finne noen barn jeg kan blåse i luften... Om jeg hadde gjort det, hadde det selvsagt vært hyggelig å få komme hjem og bli tatt i mot som helt.... Er nok bare hodet mitt dessverre... Har vurdert å få det undersøkt... Neida, trengs ingen utdyping.... Er som sagt bare hodet mitt... Fint at du har satt deg inn i tingene på en seriøs måte.... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er opplagt for alle at andelen muslimer som kjører rundt med sprengstoff i bilen ikke engang tilsvarer en promille. Derfor faller argumentet ditt på sin egen urimelighet. Men du har sikkert enda flere fordommer å dele med oss? Dersom du virkelig mener at en milliard muslimer vil ta livet av deg/oss, bør du kanskje gjøre alvor av å få hodet ditt undersøkt. Forøvrig var det ikke hodet ditt vi egentlig snakket om, det var derfor jeg gjorde denne setningen så kort i mitt opprinnelige innlegg. Jeg velger å tro at du ikke mener det du sa. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 USA er en hyklersk nasjon i så måte at den verdibakgrunnen de har og påstår å ha ikke gir uttrykk i faktisk levesett. Deres dobbeltmoral er slående og uten sidestykke. Nok en gang sier du det du sa tidligere pa en annen mate uten a forklare deg eller bevise noen ting. Reklamene amerikanerne ikke tåler Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) *slettet grunnet mye pro-krig snakk. Litt redd for at mine meninger blir litt i meste laget for et offentlig forum. Posten var laaang. Men jeg turte ikke. Endret 23. desember 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Der kommer du igjen med den typiske bushistiske, amerikanske hegemonsitiske måten å tenke på. Hvor lenge skal dere bruke 911 til forsvar for alt, som overhodet ikke har noe med det å gjøre?Eller er det kanskje vi som er realistiske og saklige, mens du kommer med typisk anti-Bush mate a tenke pa? 9/11 skjedde, men du har apenbart ikke lyst til a innromme det og at det hadde en effekt pa Bush-administrasjonen, og hvordan verden tenkte om ekstremistisk muslimsk terrorisme. Denne aksjonen kom som et resultat av USAs hegemonistiske måte å tenke på og er en fillesak sammenliknet med alle de overgrep USA har begått gjennom 60 år. Jeg synes overhodet ikke synd på det amerikanske samfunnet. De jeg derimot synes synd på er de amerikanske borgerne som nå må leve i en politistat og et overvåkningssamfunn på grunn av den frykt Bush-regimet har klart å skape i befolkningen. Av "gjenfødt" kristne som Bush tilhører selv var det nesten 80% som stemte på Bush .Jeg har ikke peiling pa disse religionene og slikt, men det var 78% av "white evangelical" eller "born-again" kristne som stemte pa Bush. Her viser du egentlig ganske godt at du overhodet ikke har noe som helst oversikt om det som opprinnelig var tema. Av du som gikk i kirken mer enn en gang i uken var det 65% som stemte på Bush. Han fikk 70% av stemmene til de som var protestanter og gikk i kirken ukentlig var det 70% som stemte Bush. Alt dette iflg CNN. Poenget ditt? Hva skal jeg si? prøv igjen Her kan du lese litt om hans forhold til de rabiatkristne The nation I tilegg kommer all pengestøtten fra de høyreekstreme kristne.Eh... hvor i all verden far du det fra? Du har ikke noe belegg for a si noe sant, du diktet det opp fra rene luften. Du undervurderer igjen sterkt det høyrekristne miljøet i USA. De sørget for å få Busken valgt. Se på valgkampstatistikken og se hvor han fikk pengene fra. Det er forøvrig et interessant paradoks at Kerry fikk 75% av stemmene fra jødene, Bush 25. De er altså de rabiat-kristne som støtter terroristen Sharon i Israel og ikke jødene. Eller kanskje jodene foler at Bush er for hard mot Sharon? Det er tross alt ingen hemmelighet at Clinton og demokratene har vaert veldig "soft" mot Israel, og Bush har vaert langt strengere mot Israel enn noen amerikanske president har vaert pa lenge. Det er interessant at du sier at "rabiat-kristne" (oi, ikke noe usaklige ytringer her nei) stotter "terroristen" Sharon, selv om det kanskje ikke hadde noe a gjore med stotten til Bush i det hele tatt... Eller har du kanskje en meningsmaling som beviser din usaklige pastand om at "rabiat-kristne" stottet Bush pga nettopp dette? Nei, du har ikke det, du bare dikter opp ting som tilpasser seg det du vil at det skal. Bush er for opprettelse av en palestinsk stat, har presset Sharon til a gi opp Gaza-stripen, og har vaert hardere mot Israel enn de fleste andre amerikanske presidenter har vaert i sin tid. Hvis du later som om de amerikanske jodene ikke tok dette som et grunnlag i deres stotte for Kerry fremfor han, da ligger du tynt an. Haha, det var en fantasifull forklaring, for soft mot Sharon ja. La meg fortelle deg en ting, de amerikanske jødene har i alle år vært generelt mye mer løsningorientert og fredsvennlig enn de høyrekristne som Bush tilhører. De er faktisk ganske moderate. Det har tradisjonelt alltid vært de høyrekristne som har støttet Israels terrorisme på grunn av deres muslim-hat. Forklaringen din er den dummeste jeg har hørt og spiller nok på din frie fantasi. At du ikke innser dette åpenbare poenget er ditt problem. har forøvrig litt problemer med å skjønne at du skal forsvare denne evangeliske presidenten som har fått sitt embedte med "guds hjelp" og "styrer under hans hånd", i tykt og tynt dersom du er ateist. Det eneste poenget jeg ser er at en god del religiose folk stemte for Bush fremfor Kerry, og at jodene flyktet fra Bush for en eller annen grunn, samtidig som Bush har vaert hardere mot Israel enn USA har vaert pa lenge. Du sier "guds hjelp" og "styrer under hans hand" men har du noen sitater for a stotte opp om disse? Jeg forsvarer Bush mot usaklig kritikk og propaganda. Jeg liker sannheten, ikke en forvrengt fremstilling av den, slik som du konstant prover deg pa. Jeg er ateist, og jeg klarer fint a ga begge veier pa mange forskjellige saker, fordi jeg er sentrist og jeg ikke er en partisk person. Jeg stotter sak fremfor person. Her må jeg le igjen. Du har misforstått noe sentralt i amerikansk politikk, og har nok en ganske dårlig forståelse av internasjonale forhold. Du vrir deg igjen unna fakta og kommer med bortforklaringer. Sitater? Hva hjelper det deg dersom jeg googler fram noen sitater? Du ser poenget mitt tenker jeg. Det bryter mot demokratiets spilleregler at den amerikanske presidenten skal ha gud til å fortelle han hva han skal gjøre. Det er folket som skal styre, ikke gud. Har Bush sagt at Gud forteller han om hva han skal gjore? Ja, gjentatte ganger. Det er hans slogan. Det er ekkelt å høre på, og jeg syns det er en hån mot verdens religiøse mennersker. Regner forøvrig at du har fått med deg hans mening om ateister?Eh, det er Bush Sr. som er i denne sitering din. :!: Dessuten kan jeg ikke bekrefte om denne er ekte eller ikke. Kan du? Hvordan kan jeg bekrefte at noe som helst er "ekte" ovenfor deg? Du ville sikkert forsøkt å "motbevist" det, trangsynt som du er Jeg har forøvrig ikke noe behov for å "bevise" noe som helst for deg, skjønner ikke engang hva det er du krever slags "bevis".Nei, for du har ikke noe bevis. Du har meninger. Det er alt du har. Du sier noe, da vil jeg at du skal bevise det du har sagt. Jeg har vel meninger i like stor grad som deg. Det er vel mye av det poltikk dreier seg om. Mine kilder avfeier du uansett som propaganda, og det vil bli en endeløs diskusjon fordi du ikke er villig til å høre på annet en høyrepopulistisk svada som du sluker rått. Dine frekkheter overser jeg og avstår fra å kommentere. Du har ikke gitt noen kilder. Og ja, nar de er propagana, har jeg ingen problem med a si det. Hoyrepopulistisk svada? Som jeg sluker ratt? Eh, jeg har ikke kommet med noen pastander som kommer direkte fra hoyrepopulistisk svada, men du kommer her med typiske pastander fra anti-Bush kilder, som ikke de engang gidder a bevise. Frekkheter? Hvor var jeg frekk, Frekkas? :!: Du har en generalt ufin tone, og prøver å score billige poenger med hets. La oss bare håpe at marionetten Bush klarer å gjøre såpass mye galt at det amerikanske folk skjønner at det trengs kursendring i amerikansk politikk. La oss håpe at pressen igjen får blomstre i USA og snakke fritt uten sensur, og at det blir klargjort all den propaganda som serveres i Amerikansk fjernsyn og aviser. 1. Ja, det er jo galt nar 2M jobber skapes over et ar, aksjekursene gjor det bra, fler folk eier sitt eget hus enn noensinne, og arbeidsledigheten gar ned. La oss hape at Bush klarer a fortsette denne tragiske utviklingen. :!: 2. Sensur? Vennligst gi meg ett eneste eksempel pa sensur som har forekommet. 1. Hjelper lite å skape 2M jobber når 4 M forsvinner. Det blir satdig flere fattige i USA. Hovedpoenget er uansett ikke det som skjer i USA, det gir jeg egentlig faen i. Poenget er at Staten Amerika fremstår som en trussel mot verdensfreden. 2. Problemet er at det ikke eksisterer en fri og uavhengig presse i USA. La meg avslutte med et sitat: "God told me to strike at al Qaida and I struck them, and then he instructed me to strike at Saddam, which I did, and now I am determined to solve the problem in the Middle East. If you help me I will act, and if not, the elections will come and I will have to focus on them." George W. Bush Ah hah. Dermed bekrefter du det jeg trodde. Denne sitaten er falsk. http://www.commondreams.org/views03/0630-04.htm :!: Det der beviser ikke noe som helst for meg som du ville ha sagt. Syns egentlig det sitatet var litt treffende og beskrivende uansett om det er ordrett eller ikke. Game over. Det må være det desidert latterligste du har skrevet i en diskusjon noen gang. Du viser en gang hvor utrolig barnslig du er og at du er en hjernevasket amerikavenn som dessverre ikke er villig til å høre på fornuft. Med dette avslutter jeg denne diskusjonen for julefredens skyld. Ha en velsignet jul for deg og dine nærmeste. Mvh Frekkas Endret 23. desember 2004 av Frekkas Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 *slettet grunnet mye pro-krig snakk. Litt redd for at mine meninger blir litt i meste laget for et offentlig forum. Posten var laaang. Men jeg turte ikke. Så du var for feig til å la dine meninger stå? Innlegget ditt var totalt svada, så det var egentlig greit. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Er vel heller det at 1 milliard +/- muslimer ser ut til å ønske livet av oss andre, er det ikke? Er i alle fall slik det ser ut for meg... Men det nekter jeg å akseptere... Dum i hodet som jeg er... Utdyping??? Lenge siden du stakk hodet ut av huset du bor i??? La meg få opplyse deg om at jeg bor i en bydel med flere innvandrere enn en normalt stor norsk "by", og regner med å ha grei kjennskap til om de kjører rundt med sprengstoff i bilen, og om de alle går rundt med et rabiat glis rundt kjeften og en machete i baklomma. Jeg har hatt en muslim som sjef en gang, og bortsett fra litt pakistansk musikk var det særdeles lite som tydet på at han ønsket ta livet av meg. Jeg ble heller ikke kalt vantro hund, eller prøvd konvertert. Det er kanskje å anbefale at _du_ kommer deg ut litt oftere, så du får litt erfaring med muslimer, utover det du ser på Holmgang og leser på dhimmi.no. Du har rett og slett ikke peiling på hva du snakker om og formelig bader i ditt eget hat. Det kan du godt gjøre alene, for jeg akter ikke diskutere om 1 milliard mennesker skal drepes med deg. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) USA er en hyklersk nasjon i så måte at den verdibakgrunnen de har og påstår å ha ikke gir uttrykk i faktisk levesett. Deres dobbeltmoral er slående og uten sidestykke. Nok en gang sier du det du sa tidligere pa en annen mate uten a forklare deg eller bevise noen ting. Reklamene amerikanerne ikke tåler So? I Norge hadde vi en reklame (plakat) hvor en mann satt forran tre bruder. Pga. alle protestene ble den fjernet og byttet ut med en plakat der en brud satt foran med tre menn bak. Vi Nordmenn tåler ikke så mye bestandig vi heller. Og dobbeltmoral og hykleri lever i Norge også. Endret 23. desember 2004 av JBlack Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er ikke en skremmende utvikling. Det er bra for muslimer er helt syke i hue. Kanskje du finner noen normale muslimer inni noen få hjørner i verdnen. Hver eneste dag blir jeg truet på skolen av muslimer! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 So? I Norge hadde vi en reklame (plakat) hvor en mann satt forran tre bruder. Pga. alle protestene ble den fjernet og byttet ut med en plakat der en brud satt foran med tre menn bak. Vi Nordmenn tåler ikke så mye bestandig vi heller. Og dobbeltmoral og hykleri lever i Norge også. Vil påstå at Norge ikke kjører den samme dobbeltmoralismen som USA, da vi generelt er mer åpne og tolerante ovenfor sex. Det at likestillingsombudet stopper reklamer er da ikke noe nytt. Det handler ikke om sex som tabu, men om likestilling (det er mange meninger om dette, men det er en helt annen diskusjon). Jeg synes USA fører en type dobbeltmoralisme ved å være ekstremt tolerante ovenfor vold og veldig tabu ovenfor sex og banneord. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er ikke en skremmende utvikling. Det er bra for muslimer er helt syke i hue. Kanskje du finner noen normale muslimer inni noen få hjørner i verdnen.Hver eneste dag blir jeg truet på skolen av muslimer! ... Så du sier at de muslimene jeg kjenner er hederlige unntak og at det er et fantastisk sammentreff at jeg i det hele tatt har møtt på de? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 So? I Norge hadde vi en reklame (plakat) hvor en mann satt forran tre bruder. Pga. alle protestene ble den fjernet og byttet ut med en plakat der en brud satt foran med tre menn bak. Vi Nordmenn tåler ikke så mye bestandig vi heller. Og dobbeltmoral og hykleri lever i Norge også. Vil påstå at Norge ikke kjører den samme dobbeltmoralismen som USA, da vi generelt er mer åpne og tolerante ovenfor sex. Det at likestillingsombudet stopper reklamer er da ikke noe nytt. Det handler ikke om sex som tabu, men om likestilling (det er mange meninger om dette, men det er en helt annen diskusjon). Jeg synes USA fører en type dobbeltmoralisme ved å være ekstremt tolerante ovenfor vold og veldig tabu ovenfor sex og banneord. Det er din subjektive oppfatning sett fra et norskt synspunkt. Og eksempelet mitt var bare tatt ut av hodet for å vise at dobbeltmoral og hykleri (forskjell på menn og kvinner) eksisterer her på berget også. Og sett med øyne utenfra så virker vi ikke så rent lite sære og merkelige vi også. I USA er det en liten gruppe som har stor påvirkningskraft når det gjelder sex i de nasjonale mediene. Men i mindre lokale medier så er de så vidt jeg vet mer liberale enn i Norge mange steder. I Norge er det tilsvarende en liten gruppe som er overfølsom i forhold til ting som kan tolkes kvinneundertrykkende. Det er denne lille gruppen som klare å påvirke nok til at den nevte reklamen ble fjernet. Den store gruppen er ikke slik. Dette er helt analogt med USA. Du burde for øvrige lese Bruce Bawers Hating America. En bra artikkel om nordmenns forhold til Amerika, sett fra synsvinkelen til en amerikaner som har vært en stund i Norge. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Leste artikkelen og kan forstå hans synpunkter, men kan ikke si meg enig med det han for det meste sier. Han begynner med å si at han syntes Europa var mye bedre enn USA for så å avslutte med at USA er best på alle områder og at Europa bare er fullt med skittne sosialiststater... (satt på spissen, men dog) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Leste artikkelen og kan forstå hans synpunkter, men kan ikke si meg enig med det han for det meste sier. Han begynner med å si at han syntes Europa var mye bedre enn USA for så å avslutte med at USA er best på alle områder og at Europa bare er fullt med skittne sosialiststater... (satt på spissen, men dog) Jeg hadde håpet at det ville illustrere at det er flere måter å se ting på, og at det inntrykket vi har av Amerika ofte er svært subjektivt og feilaktig, og at vi ikke er så perfekte her i Norge heller. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Jeg hadde håpet at det ville illustrere at det er flere måter å se ting på, og at det inntrykket vi har av Amerika ofte er svært subjektivt og feilaktig, og at vi ikke er så perfekte her i Norge heller. Det var jo forsåvidt det jeg sa også... Leste artikkelen og kan forstå hans synpunkter, men kan ikke si meg enig med det han for det meste sier. Jeg kan fint forstå at han kan se saken fra en annen side, men jeg er da ikke nødt til å være enig? edit: Og jeg har da heller aldri sagt at Norge er perfekt... langt derifra. Men slik jeg ser det har Norge flere positive enn negative sider ved seg. Endret 23. desember 2004 av SBS Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 *slettet grunnet mye pro-krig snakk. Litt redd for at mine meninger blir litt i meste laget for et offentlig forum. Posten var laaang. Men jeg turte ikke. Så du var for feig til å la dine meninger stå? Innlegget ditt var totalt svada, så det var egentlig greit. Ja jeg var for feig til det. Orker ikke en masse hets, bli kalt rasehater og neste Hitler bare fordi jeg mener at terrorister og muslimer med vestlige hat-tanker kan samles opp i en innhegning og bombes med napalm. Jeg orker ikke diskuterer det bare, det er så mange meninger at jeg blir sliten. Og i nesten alle samtaler jeg kommer opp i, så skal det rakkes ned på USA. Ja det er greit for meg, for det er ingen her som noensinne ville få gjort noe med politikken til USA. Og det er jeg glad for. De er de eneste som stoppe disse dyra, og det skal egentlig alle her i tillegg være skikkelig glad for. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Russerne gjør jo også en finfin jobb med å slakte muslimer for fote i Tsetsjenia, like fornøyd med deres adferd eller hjelper det med stars and stripes på overarmen? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Det er forskjell på muslimer og muslimske terrorister. Men russerne har veldig vanskelig for å skille mellom de to. Men samme det, bare det er terrorister som blir slaktet, så er det meg revnende likegyldig om det er engelskmenn, amerikanere, russere, franskmenn eller nordmenn som gjør det. Det er vel ikke lenge før vi får en form for terror i Norge heller. Jeg VEDDER på den dagen kommer. Vi er jo allerede nevnt som et potensielt mål, men det ble diskusjon rundt om de egentlig mente Danmark. Endret 24. desember 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Ja, det er enda godt Usa har kvittet seg med terror i Irak. Det irakiske folk takker dem for en terrorfri hverdag. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Ja tvangsutskiftning av sittende diktatur er aldri knirkefritt. Men det vil omsider roe seg og ordne seg der nede med tiden. MEN hele verden har jo i alle år skriki om at Saddam må fjernes, men pipa fikk fort en annen låt NÅR han ble fjernet. Det er tåpelig. Endret 24. desember 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg