Even. Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har en kamerat som har noen høytalere med 2*10 bass i nokså samme prisklasse som yamahaene (dali). Må si det trøkker bra det Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har en kamerat som har noen høytalere med 2*10 bass i nokså samme prisklasse som yamahaene (dali). Må si det trøkker bra det Kjøpt brukt da eller? er ingen dali med 2*10 man får i samme prisklasse som yamahaene. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 tror han ga 6000,- for sine, fikk de visst for sterkt redusert pris Lenke til kommentar
thamule Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) skal du spille mest mulig metal vil eg anbefale høytalere som har lukka kasse... det er det som faller mitt hjerte nærmest når eg skal få huset til å riste med metal ... eg synst stive bass element i lukka kasse gir best lyd, men det kan hende det berre er meg edit: nokre leifer Endret 23. desember 2004 av blaster88 Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 se litt på dantax sine sider. jeg har dantax p-2500, og de spiller som en drøm. selv om det er billige høytallere så er det BRA trøkk. bra lyd oxo. Nå regner jeg md at jeg får endel tilbake meldinger om at de er for billige til at de kan spille noe bra og sånn, men det er IKKE sant. de spiller sinnsykt bra. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dantax = Eltax Har aldri hørt noen av dem og skal derfor ikke komme med masse fordommer. De har sikkert masse bass, men spiller de rent og klart i tillegg? Bare lurer litt. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dantax = Eltax Har aldri hørt noen av dem og skal derfor ikke komme med masse fordommer. De har sikkert masse bass, men spiller de rent og klart i tillegg? Bare lurer litt. jepp, de spiller rent nok men de spiller ikke så veldig høyt... men høyt nok kan hende at det er såpass ren lyd at du ikke hører at det er høyt. fordi når det er ren nok lyd da kan man spille så høyt man vil og da ville det ikke høres ut som om det er så veldig høyt. men uren lyd og høyt da skjærer det i ørene, og dermed skaper en "illusjon" av høyt. PS:dette viste du sikkert. men i tilfelle så vet du det nå hehe lol jeg viste det om at dantax=eltax men jeg skrev dantax pga. det står det på høtalleren Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Ville passa meg for dantax.. har dårligere erfaring med dantax en det jeg har med eltax. Eltax lager faktisk bedre bass i hvertfall.. Endret 9. februar 2005 av Tronich Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 frister ikke å kjøpe dantax eller eltax, kommer bare til å sitte igjen med en følelse av at jeg har gjort et dårlig kjøp da... Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Prøv å få tak i første utgaven av Patos Lyric 501.Koster rundt 5-6000 på brukt'n. Det er en høyttaler med 2x8" som virkelig kan spille HØYT,med rette forsterkeri!Det uten å høres ut som piggtrå,noe som de høytspillende Klipschhøyttalere gjør. 30-25.000 Hz 91 dB 4 Ohm 40-250 W 285x395x1185mm 41 kg Endret 11. februar 2005 av egmur Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Dantax = EltaxHar aldri hørt noen av dem og skal derfor ikke komme med masse fordommer. De har sikkert masse bass, men spiller de rent og klart i tillegg? Bare lurer litt. jepp, de spiller rent nok men de spiller ikke så veldig høyt... men høyt nok kan hende at det er såpass ren lyd at du ikke hører at det er høyt. fordi når det er ren nok lyd da kan man spille så høyt man vil og da ville det ikke høres ut som om det er så veldig høyt. men uren lyd og høyt da skjærer det i ørene, og dermed skaper en "illusjon" av høyt. PS:dette viste du sikkert. men i tilfelle så vet du det nå hehe lol jeg viste det om at dantax=eltax men jeg skrev dantax pga. det står det på høtalleren At dantax spiller rent er vel som å si at du blir full med Clausthaler. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 At dantax spiller rent er vel som å si at du blir full med Clausthaler. glemte og nevne at jeg hadde flaks med rommet mitt HEHE. prøvd annlegget i stuen opp og da spillte de ikke så rent lenger, men de spilte lavere og det ble skurete bass/diskant. (ræva lyd) men nede på rommet mitt der spiller de som en drøm. prøvde onkel sine til 15 000 de spilte ikke så bra nede der. nå vet ikke jeg om prisen har noe og si men med så STOR forskjell da burde den ha noe og si EDIT: jeg mener kke å si her at dantax er verdens beste høytalere. finnes sikkert mange fler som er 10ganger så brae men ikke til den prisen. Lenke til kommentar
gmortena Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 eltax er gode høyttalere... men, jeg har ikke noe spess erfaring med de. søstra mi har et sånn koselig lite hjemmekino anlegg på rommet sitt.. det er eltax dvd og eltax høyttalere... de spiller værtfall utrolig rent Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du kan jo også sjekke Patos Basic410 til kr 5300.- par.De har allerede fått god omtale av hifipressen. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 eltax er gode høyttalere... men, jeg har ikke noe spess erfaring med de. søstra mi har et sånn koselig lite hjemmekino anlegg på rommet sitt.. det er eltax dvd og eltax høyttalere... de spiller værtfall utrolig rent Alt er relativt... At de spiller utrolig rent, kremt... I forhold til hva ?? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 eltax er gode høyttalere... men, jeg har ikke noe spess erfaring med de. søstra mi har et sånn koselig lite hjemmekino anlegg på rommet sitt.. det er eltax dvd og eltax høyttalere... de spiller værtfall utrolig rent Alt er relativt... At de spiller utrolig rent, kremt... I forhold til hva ?? skal vedde du synes eltax/dantax er dårlig fordi det er et "ukjent" merke. hadde DALI lagd en ny høyttaler som hadde spilt drit bra og satt dantax merke på den hadde du synes den låt dårlig. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) eh foretsen hvis du skal bruke over 2000-3000 da må du IKKE kjøpe dantax for da kan du få tak i noe bedre. hehe. men i 2000-3000kr(for et par) klassen er det ingenting som slår dantax. EDIT: kanskje eltax hhee Endret 11. februar 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
MenMonic Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Vil du ha basstrøkk som passer bra til Metall er det Cervin som gjelder! Gå hit og finn høytalere : www.hifiklubben.no ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå