Gå til innhold

Leter etter nye høytalere

Anbefalte innlegg

Noen som kan annebefal noen høytalere til metal musikk hovedsaklig. Skal også brukes noe til film og annen musikk. Prisklasse: under 5000 (helst). Vil også ha litt trøkk (bass) i dem, men trenger ikke å være så heftig, 10" holder for meg.

På forhond takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mindre rom vil en 10" være unødvendig. Det er en grunn til at 6.5" er utbredt.... Det er en optimal elementstørrese som gir svært hurtig bass, god dynamikk og samtidig greit trøkk. Jeg har selv en 2,5 veis konstruksjon med 6.5" bass til ca 5000,-. Ekstremt bra lyd. Ikke noen sub bass, men du skal jo bruke de til metal? du må uansett teste høyttalere før du kjøper de. Ta en tur innom Hifi klubben og test litt forskjellige type høyttalere og konstruksjoner, så finner du nok noe som passer deg.

Lenke til kommentar
Noen som kan annebefal noen høytalere til metal musikk hovedsaklig. Skal også brukes noe til film og annen musikk. Prisklasse: under 5000 (helst). Vil også ha litt trøkk (bass) i dem, men trenger ikke å være så heftig, 10" holder for meg.

På forhond takk for svar.

Hvilken forsterker skal du bruke til høyttalerne? Og hvor stort er rommet du skal ha de på?

Noe av det bedre til max. 5.000 er Dali 5005LE

Ta deg en tur på hifi-klubben og andre hifi-butikker og hør på høyttalere de kan anbefale til ditt bruk og din pris. :thumbup:

Endret av FM
Lenke til kommentar

Fant denne annonsen på Hifisentralen:

Sted: Fenstad

12 W 300B Cayin 9030DEX monoblokker kr 14.000

Audio Research vs 55 røreffekt 2x50 m/nye Elektro Harmonix utg. rør kr. 15.000,-

Klipch RF 3 høytalere kr 6.000,-

Selger kun pakke med forsterker og høyt.

Bor på østlandet.

Tlf 63904171 hverdager 7.00 - 16.00

Ellers så er jeg online på nett.

Trond Kårstad

Edit:Han selger dette kun som en pakke,men det er jo ikke sikkert han sier det hvis du ringer han.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Takker for alle svarene :).

Har heldigvis ikke noe hastverk med å skaffe meg høytalerne, tror jeg kommer til å kjøpe de på nyåret en gang. Jeg har lest mye veldig positivt om yamaha høytalerne, så de frister veldig. Angående forsterker så skal jeg først bruke en gammel JVC forsterker, forså å heller kjøpe en ny senere. Men det er en bra forsterker.

Det er et temmelig lite rom jeg skal bruke høytalerne i (5m*3m kanskje).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...