Desdichado Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Grenader ligger over menig og menige har da hilseplikt. Nei, hilseplikt har man kun fra Sersjant (Kvartermester) og oppover. Man har også hilseplikt USK (utskreven sersjant). Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Nei, hilseplikt har man kun fra Sersjant (Kvartermester) og oppover. Man har også hilseplikt USK (utskreven sersjant). Du har hilseplikt for grenaderer. Det kjører vi i den leiren jeg er i (pluss et par til i nærheten, er forresten i Rustad). Dette har vi fått "ordre" om fra kompanisjef osv og ikke noe vi har funnet på selv. Endret 20. desember 2004 av SBS Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Det er i såfall feil, man har ikke hilseplikt på grenaderer eller korporaler. edit: Nå skal ikke jeg være så forbanna påståelig her (er tross alt endel år siden jeg var inne), men min bror (som er offiser og tidligere instruktør for befalskolen for Hæren avd. Kongsberg) fortalte meg akkurat at man hadde hilseplikt fra Sersjant og oppover, ikke for lavere rang med untak av USK. Endret 20. desember 2004 av Desdichado Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Prøv denne Grader i forsvaret Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vet at det var litt frem og tilbake med grenaderer, men ble til slutt bestemt at det var hilseplikt. Om det er vanlig policy vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ok, USK er ut UB er inn. Det er 6mnd skole og 6mnd Som UB-Korporal, de skal hilses på av menige i de 6 siste mnd. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Dragon og artillerist er vel ikke selvstendige grader i hæren, men heller en divisjonsopprettet betegnelse..? Ergo er det ingen offisiell grad man kan oppnå i alle deler av hæren. Stemmer det. Jeg påpekte det kun fordi det virket som om B|Real fremdeles hang seg opp i det gamle rangsystemet hvor dragon faktisk hadde en høyere posisjon enn menig! Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er ikke hilseplikt for grenderer. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Underteknede har ikke hilseplikt på grenaderer. Mener å huske at hilseplikten begynner på UB-korporal. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hmmm.. der jeg var på fast stasjon var det ikke hilseplikt, selv på brigaderer... Utrolig at dere ikke har nevnt: Kernel Failure General Protection Fault (Kernel uttales akkurat likt som oberst på engelsk) Tror det er for mange winxp og win2k brukere her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå