Tootimes Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hallo alle sammen. Har en venn som er i en litt lei klemme: Han har,som meg, kjøpt seg ny fet pc "etappevis". Funker fiiint, litt julaften hver 14.dag,og tålmodigheten får prøvd seg...man kan jo selvfølgelig klikke av å ligge i senga på kvelden å se bort på en fire fem esker og et tomt kabinett,som skriker etter de siste komponenetene! Nok om det. Når han hadde satt sammen pcen da,fikk han ikke no skjermbilde. Vi sjekka såklart skjermkortet hans i en annen pc,og den funka. Etter litt feilsøking fant vi ut at cpuen måtte være feilen. Så han sender den inn og får til svar at to bein er brukket og at det ser ut som cpuen har blitt forsøkt satt ned feil vei,og at de ikke kan dekke dette. Det har har han ganske enkelt ikke gjort,men bena ser brukket ut. Blir vel ord mot ord da eller? Noen som har noen tips om hvordan han kan gå fram her? T. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvilken webshop. Mye kommer ann på hvilken webshop det er. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det blir ord mot ord ja. Heldigvis, om du må gå hardt til verks, så er det butikken som har bevisbyrden i følge norsk lov, og ikke kjøper. Altså, om de ikke kan bevise at skaden ikke var da du kjøpte CPUen, så skal du få retur på den. Men... realiteten er jo litt anderledes. Har skulle du selvfølgelig inspisert produktet med en gang da du fikk det. At du leverer det inn som defekt uten å legge merke til brukne ben er jo ikke bra gjort fra din side. Push på webshoppen, prøv å overbevise om at feilen var der før du fikk varen (om du vet dette faktisk ikek var din feil da..) og evt. pek på at det er selger som har bevisbyrden i en slik sak i henhold til norsk lov. Vær hyggelig og voksen i tonen du bruker, ikke ligg deg i en fiendtlig instilling. Det kommer du nemmlig ingensteds med. Dog, når alt er sagt og gjort, så tror jeg heller på at det er brukerfeil her enn at butikken gav det en defekt vare. Det skal veldig mye til å knekke PCUben sli ksom de ligger i forpakningen du får den i... -Stigma Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 To brukne pinner - det burde han ha oppdaget før han monterte og når han har sagt at den er testet , så har han vel svarteper ? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Kan det ja skjedd under frakt av posten? Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Takk for svar gutter. Litt kjeitete å ikke ha fått inspisert den skikkelig når han fikk den,ja. Uansett har han ikke satt den inn feil vei.Det vet jeg fordi han var på tlf med meg hele tiden fra han pakket ut til han prøvde å starte. Jeg har begynt å ta bilde av ting jeg mottar eller returnerer. Han har skrevet til de nå,så på mandag får vi se.... Endret 18. desember 2004 av Tootimes Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Tja, ein god webshop ville tatt inn den prosessoren. Kunden har alltid rett...men sånn er det desverre ikkje. Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Synes det er rart,har veldig gode erfaringer der selv.... Ser bl.a på en tråd under her om noe lignende. Mange ser ut til å ha mottatt cpuer med bøyde pinner,men ikke med knekte. T. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Nei, det kan ikke ha skjedd under transport, skal man brekke pins på CPU må det litt kraft til, å bøye de går fint, men å brekke er litt vanskeligere (Vel, det er ikke vanskelig, men de brekker ikke av ingenting). Her er det ord mot ord, ingen vet egentlig hva som har skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå