Gå til innhold

Bruke Adsl linja for å wappe med mobilen?

Ram's

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vil gjerne bruke pc's oppkobling til min mobil. Alltså bruke Adsl linja mi på mobilen.

Er dette mulig? Isåfal hvordan?

Jeg har både IR og Blåtann.

Har Telenor og Netcom

Hva trenger jeg?

Hva må jeg gjøre?

Takker for alt svar :)

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det går ann. Men hvordan greier jeg ikke å huske.

Søk litt på google.com eller my-symbian.com, så finner du sikkert ut hvordan.

EDIT: Del ADSL forbindelsen fra PC`en til bluetooth adapteren.

Om det går ann på mobilen setter du på WAP/GPRS profilen tilgangspunkt: Bluetooth...

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar

Dette funket, som Lurifaksen sa, på 3650. Fra og med 6600 fjernet Nokia støtten for dette. Jeg lagde en post om dette i den tiden 7610 var ny, og resultatet var noen engelske guider, som var relativt vanskelige og avanserte. Dette var ihvertfall mitt inntrykk.

Det er altså mulig å omgå Nokias sperre på dette, men tror ikke dette er verdt bryet for noen særlige.

På P800 benytter den automatisk dataens internett når den står i sync-station, og også med BT tror jeg. Hvordan det er i de nye Pxxx-modellene aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Dette funket, som Lurifaksen sa, på 3650. Fra og med 6600 fjernet Nokia støtten for dette.

Har aldri forstått hvorfor Nokia fjerner slike artige muligheter.

Dette er ett eksempel, at de begrenset mulighetene til å sende filer til andre mobiler er en annen.

Så lenge Nokia ikke leverer hverken bredbånd eller mobilabonnement er jo ikke dette tjenester som konkurrerer med deres virksomhet.

Eneste jeg kan tenke meg er at operatører har betalt dem for å fjerne mulighetene.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
--

Nokia samarbeider på mange nivåer med operatører. Det er viktig for både Nokia og operatørene å få så mye som mulig penger ut av tillegstjenester og moro. Dette inkluderer ringelyder, bakgrunnsbilder, nå kommer visual radio, og mye mye mer..

Det å ikke kunne sende bilder og lyder med DRM-beskyttelse er jo egentlig selvsagt. Når man kjøper et produkt, la oss si en ringelyd, for 15 kr så kjøper man en ringelyd man skal bruke selv. Skal andre personer ha ringelyden skal de betale samme sum.

Det er selvfølgelig kjedelig for oss forbrukere, men jeg forstår dem uten problemer.

Nokia er avhengig av at operatører og tjenestetilbydere samarbeider med dem, og de er avhengige av Nokia også.

Lenke til kommentar

Samma problemet er det jo ikke med SE.

Har sendt flere av mine selvtatte bilder fra T630 til Nokia 7250, men å sende dem tilbake var ikke mulig.

Det du mener er altså at Nokia blir betalt av operatører for å fjerne disse mulighetene? Nokia tjener jo ingen penger direkte ved bruk av slike tjenester.

Ville trodd de hade hatt en markedsføringsfordel om det var ubegrenset tilgang til slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...