QWERTY123123 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 www.bhphotovideo.com har gode priser, leverer på 3-5 dager om man velger UPS, prisene er stort sett fra 25-50% billigere enn i Norge selv inkludert mva og frakt. Kjøper alle mine objektiver og alt ekstrautstyr der, du sparer fort mye penger på alt fra sekker til batterier, solblendere, stativer osv. Kan noen sette opp en oversikt over alle utgifter jeg får hvis jeg bestiller fra BH Photo Video i USA? For å delta litt i diskusjonen, så har jeg selv Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM som jeg er brukbart fornøyd med. Mangler dessverre en del vidvinkel, men det er rimelig kjekt med tele. Et glimrende allround-objektiv egentlig, men i dag hadde jeg kjøpt 17-40mm f/4L. Tror ikke du vil angre på den! Lykke til i allefalL! Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Standard utregning for kjøp fra utlandet: (varens pris + frakt) * 1.24(moms) + 150(fortollingsgebyr) Momsen går vel opp til 25% etter nyttår(?), og fortollingsgebyret er ca. 0-150kr etter hvem det er som står for frakten.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Mener å huske at UPS ordnet fortollingen og momsen og at gebyret var "innbakt" i fraktprisen sist jeg bestilte derfra.. Ved bestilling betalte jeg varens pris + frakt, en uke senere kom momskravet i posten. Lenke til kommentar
QWERTY123123 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 ..og hva hvis jeg bestiller gaven til en jeg kjenner i Seattle, også sender han den hjem til meg da? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Så slipper du kanskje norsk moms. (.. og neste uke lærer vi hvordan vi kan snyte på skatten, svindle forsikringsselskaper, og naske på Narvesen... ) Lenke til kommentar
jh67 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hehe,..ja, man kan rent faktisk slippe for moms,.. person som sender ting fra USA kan skrive "gift/present" på det han sender Måske man er "lucky" Happy almost New-year :-D vh Jan Lenke til kommentar
ruva Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) tilbake til 50 mm diskusjonen som portrett linse. Jeg bruker min 50 mm 1.4 USM til portretter og synes det ser bra ut.. Og når du tar 1.6*50 så er man jo oppe i 80 mm. Er ikke det bra nok eller blir det fordeide ansikter da også? (Kan ikke se det på mine, men har ikke noe å sammenligne med akkurat nå.) Se noen portretter jeg har tatt på www.rune.speedpost.net .Alt der er tatt med min 50 mm og Canon EOS 20D Endret 11. januar 2005 av ruva Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Om ansiktet blir fordreid er avhengig av avstanden fra kameraet til motivet, så det burde gå bra. Men selv liker jeg bedre å bruke 105/2.8 enn 50/1.4 til portrettene mine, og jeg er rett og slett ikke helt sikker på hvorfor. Når du tar portretter bør du være litt "forsiktig" med å bruke største blenderåpning, fordi så kort dybdeskarphet kan se unaturlig ut. Hvis øynene er skarpe, mens nesa og håret er uskarpt, og halsen/overkroppen er veldig uskarp, får man nærmest for mye dybdefølelse, slik at personen får likhetstrekk med E.T. (altså, det ser ut som om halsen er veldig lang og krummer framover mot kameraet, mens hodet ser veldig stort ut i forhold til overkroppen). Flere som har opplevd dette kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå