Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er Megaworks THX 550D et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei,

Søkte igjennom forumet for å se om lignende spørsmål eller om noen hadde noe fornuftig å si om Creative Megaworks THX 550D 5.1, men det fant jeg ikke.

Derfor vil jeg spørre dere om dette høyttalersettet er et godt kjøp eller om man burde gå for noe annet (har rundt 2500kr).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg hadde velldig kort tid på meg! Forskjellen mellom annleggene er: Logitech har en subwoofer på 188w (10") center høytaler på 69w og 4 sattelitthøytalere på 64w. Creative har 4sattelitthøytalere med 70w per + en center på 70w. (subwoofern er på 150w 8")

Altså Logitech har innebyde dekoder som støtter blant annet Dolby digital, dts flere..

Lenke til kommentar
Ja jeg hadde velldig kort tid på meg! Forskjellen mellom annleggene er: Logitech har en subwoofer på 188w (10") center høytaler på 69w og 4 sattelitthøytalere på 64w. Creative har 4sattelitthøytalere med 70w per + en center på 70w. (subwoofern er på 150w 8")

Altså Logitech har innebyde dekoder som støtter blant annet Dolby digital, dts flere..

Logitech z5500 spiller høyere og mere puch, enklere å koble til periferi utstyr pga dekoder, ser bedre ut og er bedre på film. Creative har med detaljert lyd spesiellt på musikk, men mangler dekoder og ser ikke særlig bra ut. Ville gått for logitech siden ingen av anleggene er high end, mest for pengene da :thumbup:

Lenke til kommentar
Så Logitech z-5500 er bedre?

Min vurdering ja, man slipper jo i tillegg å ha utstyr med innebygde dekodere(dvd etc) for å få dolby digital og dts. De som mener noe annet her har antagelig ikke hørt på z5500 eller så er det folk som mener at lyden er reinere på musikk, det er forsåvidt sant, men INGEN av pc anleggene til under 3000 har fin lyd, så enkelt er det. Skal man ha oppløsning og dynamikk så må man opp i en helt annen prisklasse. Men begge disse annleggene gir utrolig mye lyd for pengene. det kan jeg garantere deg.

Lenke til kommentar

Hadde den pakken på pcn. Jeg er litt kresen på lyd, men det anlegget funket som f til spill og musikk. Måtte selge det pga at jeg bor i et gammelt og lytt hus for tiden. Det mangler dolby digital encoder, men om du skal bruke det til spill støtter det jo eax som blir brukt i dagens spill og det funker jo kjempemessig. Passer til all slags musikk mener jeg. Fin klang, heftig,detaljert og kraftig bass i middels stort rom. Man får virkelig det man betaler for hær.

Endret av rottert
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke kjøp 5.1 til under 2500 kr ..... da må du heller mye mere kjøpe Creative Megaworks 250d ... jeg har det er det er jeg kjempe fornøyd med ! koster akkurat like mye og da får du mye bedre lyd osv ... mister 5.1 effekten men den er ikke så stor i slike høytalere som de du nevnte... KJØP CREATIVE MEGAWORKS 250D Framfor de andre !

Endret av Kakew
Lenke til kommentar
Ikke kjøp 5.1 til under 2500 kr ..... da må du heller mye mere kjøpe Creative Megaworks 250d    ... jeg har det er det er jeg kjempe fornøyd med ! koster akkurat like mye og da får du mye bedre lyd osv ... mister 5.1 effekten men den er ikke så stor i slike høytalere som de du nevnte... KJØP CREATIVE MEGAWORKS 250D Framfor de andre !

KJøpte Logitech Z-5300 til 1500kr, jeg er STOR fornøyd, får virkelig kino følelsen :D

Jeg er ingen audiofil, men jeg synes det ble kjempe bra lyd. :)

Endret av J00J
Lenke til kommentar
nå har jeg lille broren til den annleget, 250 D (2.1 med samme sesifikasjonene). og det er mer en nok trøkk i musikken fra den bassen. Desuten så er utsende en samksak (jeg syntes at de helt perfet utformet, sån passe diskre og med en liten, men funksjonel fjernkontroll med utgang for hodetelefoner.

Har 250 D eg og, må sei eg er meget fornøyd! :yes:

Meget god og stabil kontruksjon, kvalitet tvers igjennom!

Bassen har eit 8" longthrow element som peker rett ned i golvet.

Utseende faller også i smak hos meg, og fjernkontrollen er veldig praktisk.

Mvh

Espen

Yay, min første avatar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...