b-duvaland Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Et av de store problemene til AMD er ganske enkelt; de har ingen raske prosessorer, spesielt man sammenligner med Intel. XP2100 er jo en sinke hvis man sammenligner, og det er jo 0 vits i å overklokke den. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 10:53, b-duvaland skrev:Et av de store problemene til AMD er ganske enkelt; de har ingen raske prosessorer, spesielt man sammenligner med Intel. XP2100 er jo en sinke hvis man sammenligner, og det er jo 0 vits i å overklokke den. ja men neste uke kommer de med en ny,skal bli inntesant å følge amd å se hva de klarer.http://www.hardware.no/nyheter/juni02/athl...lonxp_2200.html Kjetil Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 10:53, b-duvaland skrev:Et av de store problemene til AMD er ganske enkelt; de har ingen raske prosessorer, spesielt man sammenligner med Intel. XP2100 er jo en sinke hvis man sammenligner, og det er jo 0 vits i å overklokke den. Har ikke AMD kjappe prosessorer? Hey, news flash til deg: XP2100 er kjapp som rakker'n! Har ikke like mange MHz som Intel klarer å få ut av sine, men spiller det noen rolle om du har mange Mhz og færre instruksjonen per Hz, eller ikke så mange MHz og heller flere instruksjoner på Hz ? Det er jo resultatet som teller, hvordan AMD og Intel kommer fram til det er jo litt uvesentlig. Jeg kunne gjerne hatt en 1 Mhz maskin hvis den hadde lik ytelse !! Og når ble det uvesentlig å klokke en cpu? Det er da like mye vits å klokke den som en P4! Men siden XP2100 er oppe i toppen av hva den kjerna klarer, så får du nok ikke klokka den like mange % som dem laveste P4'ene. Du klokker jo pokker i meg for å få mere ytelse enn hva du betalte for !! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 for å vere ærlig så er ikkje 2464mhz nok for meg :/ den er 'bare' tre ganger raskere enn det forrige systemet mitt. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 De fleste her vil ikke oppleve noe merkbar forskjell i spill, når det gjelder tilsvarende prosessorer fra hver sin side her. Det kan jeg aldri tro. Det man da kan sette fingeren på, er varmeutvikling, og forøvring stabilitet. Men en ting skal være sagt, er at Intel har chipset med bedre minnebåndbredde på de nyeste produktene demmes. Eneste man kan pirke på, er at AMD sine 0.18 prosessorer blir varme, og trenger mere kjøling. (Kanskje man bruker nok penger til ekstra kjøling, til at man til slutt kommer opp mot prisen på en "Northwood" ? Med tanke på frakt priser osv. hvis man bestiller fra nett) Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 XP2100 er treig i forhold til f.eks en 2.5GHz P4 (f.eks en overklokket 1.8 eller 2Ghz). og med tanke på at xp2100 er mye dyrere... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: b-duvaland skrev (2002-06-06 15:55):XP2100 er treig i forhold til f.eks en 2.5GHz P4 (f.eks en overklokket 1.8 eller 2Ghz). Hallo? Tenk deg litt om. Hvis Xp2100 vi gi deg en hastighet på 2.1GHz, mens P4 vil gi 2.5(!), og p4 er jo støst så seff vinner den. Du må jo sammenligne en p4 2.1 hvis du skal sammenigne. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Vi har nok AMD vs Intel poster på dette forumet. SØK om du lurer på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg