stian-hg Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg er en forvirret mann med litt peiling, men langt i fra nok til å kunne velge her. Hva er best? Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Et av verdens mest diskuterte emner. Svaret er enkelt: AMD Liker du Intel, så kjøper du det. Men AMD er best (vinner de fleste tester). AVS Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 on 1:TEXT:*amd eller intel*:hw.no:/msg $nick search the forum! Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 20:19, dnivie skrev:on 1:TEXT:*amd eller intel*:hw.no:/msg $nick search the forum! Det virker som om du er en "smule" nerd når du skriver sånt.... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 AMD sine neandertalerprosessorer ligger lysår etter Intel. Dette er nå, situasjonen kan forandre seg om et halvt år. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 20:19, alex_v_s skrev:Et av verdens mest diskuterte emner.Svaret er enkelt: AMDLiker du Intel, så kjøper du det.Men AMD er best (vinner de fleste tester).AVS Bullshit! Mulig at det var slik før, men nå har Intel tatt ledelsen. Sorry, men det var gamledager(før NW)... :smile: Og du som skrev denne posten(?): Ser at du er ny her så jeg skal ikke pirke så veldig mye, men når må man lære seg; søke i forumet... Folk blir ganske irriterte når de ser slike emner som: "Intel vs AMD", "Radeon vs GF", o.l. Ok, velkommen til en godt og vennlig forum, men det blir litt pirking i begynnelsen... :wink: Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Det virker som om du er en "smule" nerd når du skriver sånt.... Hoho.. og du har 710 poster i forumet til norges nerdeside.. hehe.. neida.. :smile: .. irc scripting er ikke nerd da.. dessuten tok jeg nerdetesten for en stund siden, og jeg er datanormal :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: stian-hg skrev (2002-06-04 20:17):Jeg er en forvirret mann med litt peiling, men langt i fra nok til å kunne velge her. Hva er best? Du ber om trøbbel med å poste en slik post, men jeg skal prøve å gi deg en nøytral løsning: http://www.hardware.no/anbefalinger/proses...orer/index.html Ellers så kan du søke på forumet på AMDvs Intel og du vil ha lesestoff for flere år. Personlig så syns jeg at p4 er nokk et godt alternativ, hvis(!) du har nokk penger til det. P4 er overklokkelig og produserer ikke så mye varme heller, men de taper markedsandeler på å overprise sine CPU'er. Mens AMD er billig og bra og gir deg mye for pengene til en meget rimelig penge. AMD produserer litt mye varme og har fått kritikk for det, men ei god kjølevifte fixer det lett(kanskje noen vifter i kabinette oxo). Og si hva som er best er meget vanskelig... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 20:19, alex_v_s skrev:Et av verdens mest diskuterte emner.Svaret er enkelt: AMDLiker du Intel, så kjøper du det.Men AMD er best (vinner de fleste tester).AVS Du har ikke lest mye hardware tester iallfall. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Har svart på dette endel ganger før, men men :smile: Generelt sett kan man si at AMD er best for folk som gjerne ikke vil bruke alt for mye penger på en maskin, og skal bruke den til spill. AMD er bedre enn Intel til spill, spesielt spill som bruker Direct 3d. ***IKKE begynn å diskutere dette, har testet selv!Min Amdxp 1600+ er bedre enn en kompis som har P4 nw 1.8 til spill. Du får ikke en Intel cpu til 900,- (Celeron 1.3 gHz 853kr) som kjører like bra på spill som AmdXP 1600+ (876kr på Flexi)*** Så, hvis du skal bruke maskinen til spill, kjøp AMD. Vil du ha en kontor/overklokkings maskin, kjøp gjerne Intel. Lenke til kommentar
GviA Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 En ting er jo også: Hva har du fra før? Jeg kjører: P4 NW 1.6 Asus P4S533 TwinMOS 256Mb DDR Dette liker jeg greit for det er også rimelig i pris. Som deg har jeg sikkert ikke så mye peil, men dette fant jeg fram etter å ha leita litt på forumet (som jeg egentlig hater veldig mye å gjøre, for det er så jævli mye dritt). Må også si at det er litt fjernt å skrive: "F**n du må da velge AMD! AMD! Det er best!! Intel suger!" (Vel dette var jo et ekstremt eksempel, men dere tar poenget) Til dem må jeg bare skrive: Vis personen hvor du fant ut av at AMD var bedre enn Intel eller omvendt. Personen får mye mer ut av det enn din egen personliggjorte mening... Mvh Trygve Åbotnes Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 21:19, GviA skrev:En ting er jo også: Hva har du fra før?Jeg kjører:P4 NW 1.6Asus P4S533TwinMOS 256Mb DDRDette liker jeg greit for det er også rimelig i pris. Som deg har jeg sikkert ikke så mye peil, men dette fant jeg fram etter å ha leita litt på forumet (som jeg egentlig hater veldig mye å gjøre, for det er så jævli mye dritt).Må også si at det er litt fjernt å skrive:"F**n du må da velge AMD! AMD! Det er best!! Intel suger!" (Vel dette var jo et ekstremt eksempel, men dere tar poenget)Til dem må jeg bare skrive: Vis personen hvor du fant ut av at AMD var bedre enn Intel eller omvendt. Personen får mye mer ut av det enn din egen personliggjorte mening...MvhTrygve Åbotnes bra sagt! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 20:17, stian-hg skrev:Jeg er en forvirret mann med litt peiling, men langt i fra nok til å kunne velge her. Hva er best? intel ville eg valgt,skal kjøpe P4 2.5gh ddr ram 2700 skjermkort creative GF4 ti4600 128ram hovedkort har eg ikke bestemt enda ,nytt lyd kort.Kjetil Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 20:17, stian-hg skrev:Jeg er en forvirret mann med litt peiling, men langt i fra nok til å kunne velge her. Hva er best? intel ville eg valgt,skal kjøpe P4 2.5gh ddr ram 2700 skjermkort creative GF4 ti4600 128ram hovedkort har eg ikke bestemt enda ,nytt lyd kort.Kjetil Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 AMD XP gir veldig mye morro for pengene, sannsynligvis mer enn Intel P4 (med mindre man tør klokke P4'n en del). Men per idag gir nok P4'n den aller høyeste ytelsen av de to om man har nok $$$'s ... Om hvem som er best ? ingen .. begge... hvert til sitt bruk. AMD XP funker dårlig i Lightwave i forhold til P4 ... tror Maya og 3D Studio funker best med XP ... til vanlig bruk er det neppe store forskjellen likevel ... :wink: ufo Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Beklager hvis dette er en utslitt diskusjon! Som jeg skrev så har jeg ikke så mye peiling og er ganske frustrert omkring valg av komponenter. Har lest litt tester i det siste og har forstått at det egentlig er er snakk om bruksområde, penger, og kanskje også en smaksak i valget mellom AMD og Intel. Takker uansett for gode innspill! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: stian-hg skrev (2002-06-04 22:06):Har lest litt tester i det siste og har forstått at det egentlig er er snakk om bruksområde, penger, og kanskje også en smaksak i valget mellom AMD og Intel.Takker uansett for gode innspill! Vel, slike tester har en tendens til å overdrive. F.eks hvis intel-oppsette er best så sier de alltid at INTEL ER VINNEREN osv og omvent, så testene tar jeg med en liten klype salt siden man kanskje får 5% økning ved et av oppsettene, og hvis du ikke er opptatt om hva som er det beste så er det vel kanskje bare å velge det som er best for lommeboka? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Nesten alle benchmark program er laget mest for Intel oppsett, SSE2 og slikt som ikke AMD har (ennå?). Derfor har Intel en tendens til å få bedre poengsum. Vis jeg tar feil, unnskyld :smile: (Fikk høre det av en kamerat) Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Vel, jeg jobber i HW-bransjen med nettopp salg av slike forskjellige systemer. Har testet stort sett det meste av CPU'er og løsninger, og forskjellene er ikke så enorme. Kjørte på AMD XP1800+ for etpar mnd'er siden, og for øyeblikket har jeg P4-1,8GHz. Hadde igrunnen fått litt forventninger til Intel, men skuffelsen dukket nok opp. Forskjellen er minimal og står ikke i forhold til prisen... Hvis jeg var deg, ville jeg valgt AMD og noen ekstra kroner på en god kjølevifte, eks GlacialTech eller Silent Viking... Neste stopp for meg blir garantert AMD... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 AMD-Intel diskusjoner begynner å bli mer slitt enn mopeden min. Et raskt søk i forumet, så får du opp flere hundre meninger, og etter å ha pløyd deg gjennom alt for mange av disse innser du at det hele ikke er annet enn smak og behag. BTW, min neste CPU blir nok P4. Grunn? De fleste nok er enige med meg i at det er tøft å overklokke MYE, og forandring fryder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg