ZnulfeR Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har et 5.1-sett fra creativ som jeg bruker på mitt interigrerte lydkort på et kt3-kort fra msi. Det meste funker fint, men jeg får bare musikk i to fronthøytalere+sub... noen som har vært borti det samme? I tillegg så spiller mye mørkere enn den ska, så på filmer er det vanskelig å høre hva folk sier... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 du må sette det på 5.1 og ikke 2.1 (kontrollpanel) lyder og lydenheter ->volum -> avansert -> høyttaleroppsett.. da skal det være fikset.. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Har gjort det Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Samma med meg , jeg bruker et intrigert lydkort fra Msi K7 kort. Prøv med film om du får der siden musikk ikke er sorround. Funker bassen ? Det gjør den her i såfall men de to høytalerne bak kan jeg ikke disable ellern oe og fra bare litt lyd der Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Alle høytalerne virker i film. Suben virker altid, også i musikk... Må vell ikke sette på mono? hvertfall... hvor gjør man det? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 har ikke en aning , eneste er vel å dra ut de to høytalerne bak når du hører på musikk Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 vis jeg ikke er helt på jordet nå, skal musikk bare være stereo ikke surround. det er slikt hos meg hvert fall. Det med at det blir mørkere i film har jeg ikke peiling på.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det å kjøre stereolyd i 5 kanaler er helt døfødt... Det med mørkere skjønner jeg ikke. Er det grumsete lyd? Er det bassete? Hva betyr mørkere? lavt? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Må si meg enig at jeg har samma problem at jeg hører ikke en dritt av hva folk sier på dvd filmer spilt i Power Dvd men musikken som er på dvd filmen hører man så det holder Lenke til kommentar
kevral Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Høres ut som om problemet ligger i programvaren du bruker til å spille av musikken; noen av output-modene støtter fire kanalers lyd (dobbel stereo) og noen bare to kanaler. Men senterkanalen kan du glemme uansett, musikk spilles inn i stereo. I Winamp går du til options - preferences - output: velg DirectSound v2. I Foobar2000 omtrent det samme. Windows Media Player har jeg null innsikt i. Gamerman: kan det høres ut som om du har feil med en codec (feil codec eller feil instilling på riktig codec)? Jeg sleit lenge med AC3-lyd til divx/xvid før jeg oppdaget a) hvor jeg fant aller siste versjon av codecen b) hvordan jeg stilte på volumet på henholdsvis tale og all annen lyd. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 disablet onboard audio i BIOS? hvis det er for mye bass, bruk Surround Mixer (som følger med lydkortet), til å skru ned. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har ikke feil codec , det var K-Lite codecet som var fukka , Tok å installerte AC97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå