Gå til innhold

Bra grafikkort til rundt 2000

DezTruckTor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GeForce 6600GT fir desidert best ytelse på PCIe for rundt 2000 kroner, men de har ikke 256Mb på dem

ATi sin konkurent X700 pro har derrimot 256Mb minne, men den er et stykke unna i ytelse.

Anbefaler def XFX sitt 6600GT kort, det har raskt 1,6ns GDDR3 minne, samt dual-DVI. :yes:

Lenke til kommentar
Raptor' date='18/12/2004 : 15:45'] GeForce 6600GT fir desidert best ytelse på PCIe for rundt 2000 kroner, men de har ikke 256Mb på dem

ATi sin konkurent X700 pro har derrimot 256Mb minne, men den er et stykke unna i ytelse.

Anbefaler def XFX sitt 6600GT kort, det har raskt 1,6ns GDDR3 minne, samt dual-DVI. :yes:

Er club 3d's kort like bra?

Club 3D

Det koster bare 1489 ,-

Lenke til kommentar
Raptor,18/12/2004 : 15:45] GeForce 6600GT fir desidert best ytelse på PCIe for rundt 2000 kroner, men de har ikke 256Mb på dem

Anbefaler def XFX sitt 6600GT kort, det har raskt 1,6ns GDDR3 minne, samt dual-DVI.  :yes:

Er club 3d's kort like bra?

Club 3D

Det koster bare 1489 ,-

Det skal ikke være kvalitetsforskjeller mellom kortene, men hvilken vifte som blir brukt kan variere.

Det ser ut et bra kort, og det er i tillegg rimelig. Jeg tror du blir fornøyd hvis du kjøper den. :)

En tråd som kan være av interesse:

Skjermkortguide: High-End

Edit:

XFX sitt 6600GT koster 300 kroner (400 kroner mer den som er på lager) mer enn Club 3D. Om den ekstra DVI-kontakten er verd prisforskjellen er opp til deg.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Ingen av linkene dine fungerte... Men jeg fikk det likevel til på 2 av de tre ved å kopiere teksten inn i adresselinja.

De to linkene jeg fikk til linket til X700-kort til veldig nært 2000kr. Nå var vel ikke poenget å finne kort til nærmest 2000kr, men å finne hvilket PCI-e kort til max ca 2000kr som girt mest for pengene. Da vil jeg si at kort basert på Geforce 6600GT er det klart beste valget. En foreslår XFX 6600GT, et svært bra kort til en billig penge, men det støtter dessverre ikke PCI-e som trådstarter ber om.

Hvis man leter litt til i prisguiden så finner man andre 6600GT-kort som har PCI-e. Det billigste av disse, et Club3D-kort koster bare 1488kr. Noe som både gir bedre ytelse enn X700-kortet og til og med koster 500kr mindre. (Hvem har vel ikke bruk for 500kr ekstra i lommeboka? :p ) Jeg har ennå ikke sett noen tester på Club3D-kortet men regner med det er er så bra som navnet 6600GT lover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...