Kvisten Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Noen som kan svare på hvor hurtig minnekort det er vits å kjøpe til 300d ? Har i dag sandisk 512 x2. Dette er vistnok et ultratregt kort, men er jo ikke vits å kjøpe dyre hurtige kort om ikke kamera følger med ? Endret 18. desember 2004 av Kvisten Lenke til kommentar
andreash Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Når du sier 30D mener du den Canon D30 da eller er det en trykkfeil og du mener Canon 20D? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Noen som kan svare på hvor hurtig minnekort det er vits å kjøpe til 300d ? siden han skriver dette så vil jeg tro at han mener 300D... Her finner du en fartstest på diverse minnekort: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-6133 Personlig har jeg ett billig TwinMOS kort samt ett relativt dyrt TwinMOS Ultra 70x, og synes det er en enorm forskjell i hastighet. Mitt neste kort blir nok ett hurtig Lexar eller Sandisk. Endret 18. desember 2004 av stoners Lenke til kommentar
thorandre Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Det er nok ikke stor (eller noen som helst) forskjell på de forskjellige kortene når de "håndteres" av kameraet. Du kan ikke ta raskere bilder, og ikke overføre bildene raskere fra kameraet. Forskjellen merker du når du bruker kortleser til å overføre bildene til en PC eller Mac. Enkelte hevder også at dårlige CF-kort kan ødelegge kameraet: Artikkel om dårlige minnekort, IT-avisen.no Endret 16. januar 2005 av thorandre Lenke til kommentar
geokri Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 har et stk 1gb sandisk ultra II og et stk vanlig 256 kort fra sandisk. Testet hvor lang tid det tok fra full buffer og til tom buffer, ultra kortet var ca 35% kjappere. Dette i 300D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå