Oogie Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har hatt problemer med å komme meg på nett den siste måneden. Har prøvd alt som går ann, uten hell. I går så jeg at det var et lite hull i LAN-kontrolleren på hovedkortet. Ser ut som det er brent seg hull i den.... (!) Noen som vet hva som kan ha skjedd? noen som har opplevd det samme? Men det skjedde noe rart i dag, da jeg prøvde å slå maskina på ville den ikke starte opp. Så jeg prøvde med å Clear CMOS, noe som resulterte i at skjermen ikke ville slå seg på. Det virker som om den ikke får signal fra skjermkortet. Skjermen fungerer, testet den på en annen maskin. Kan det ha seg det at LAN-kontrolleren klikka fører til at også AGP bussen klikker. Eller kan det være noe annet som fører til at maskina ikke booter opp? Kjøpte kortet for halvannet år siden, et Abit IC7-G hovedkortet hvis det er til hjelp. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Du har satt tilbake jumperen etter du tok clear cmos? Jeg har opplevd noe lignende på et BD7-II hovedkort jeg hadde før, at nettverket bare ramlet ut hvis jeg kjørte det for hardt.. (kopierte store filer osv) Men det var ikke brennt hull i det da så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Oogie Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Ja, jeg har satt tilbake jumperen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå