Gå til innhold

Maxor Onetouch II og firewire

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte at Maxtor Onetouch II diskene har mulighet for å koble til andre firewire-enheter direkte på disken?

Jeg tenker da spesiellt på om det er mulig å koble dv-kamera rett på disken(ikke i selve datamaskinen). Dette siden jeg kun har en firewireport på laptopen min... Dette vil om mulig også kunne føre til at overføring mellom kamera og disk går så fort som overhodet mulig(burde i hvert fall gjøre det)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm,,

er det virkelig ingen som vet noe om dette?

Jeg klarer nemlig ikke finne noe info om dette på nettet og er på vei til å bestille en slik, men skulle helst ha fått klarhet i om jeg kan koble dv-kameraet mitt direkte på disken før jeg bestiller....

Er vel noen her som har en Maxtor Onetouch II som kan bekrefte om den har firewire-inngang eller ei!?

Lenke til kommentar

1. Maxtor onetuch har hatt en del problemer hvis du sjekker erfaringer i prisguiden

2. Ja det finnes disker med fw (er ganske sikker)

3. Nei du kan ikke koble kameraet direkte, det finnes noen som kan kopiere fra minnebrikker som koster skjorta, men ingen fra kamera. (Noen har en fw port ekstra tror jeg som kan løse ditt problem pc->disk->kamera eller no)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Admin'c:

Snakk om Onetouch II her. Altså nyeste versjonen.. I følge prisguiden er det ikke noen negative erfaringer med disse i det heile tatt.. Vet det er en del som har klagd på versjon 1.

Jeg har også nå funnet en flash-sak på maxtor.com som viser at det er 2firewire porter så det er mulig å koble kamera eller andre firewire-enheter rett i disken. Selvsagt betyr ikke dette at man kan overføre filer direkte uten at pc'en må utføre noe arbeid, men det vil vel uansett bli det mest optimale for å lagre slikt på en ekstern disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...