Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600 Pro

Anbefalte innlegg

God aften forumsbrukere.

Jeg skulle ta det store steget og flashe mitt Radeon 9600pro til XT i natt.. Det viste seg å ikke være mye å gjøre med hjelp fra en god venn.. Det som viste seg å være problemet var å finne riktig Bios.. Heldigvis så fikk jeg vite hva jeg skulle finne på skjermkortet mitt så gikk vi løs på å finne riktig Bios. Da vi hadde finni riktig Bios satte jeg igang med å flashe.. Det viste seg å gå ganske bra, helt til jeg skulle reboote.. Da kom det masse grønne, gule, orange og mange andre fargerike prikker på skjermen.. Jeg kom meg på mirakuløst vis inn i windows igjen, og prøvde å flashe tilbake, men det nektet den å gjøre (sa noe om at fila var korrupt).. Så da satt jeg der og så knapt noe som helst på skjermen..

Så da gikk vi løs en gang til, og jeg fikk sendt en ny bios på msn (jeg så såpass at jeg fikk gjort det), og begynte å flashe en gang til.. Når jeg reboota en gang til, så bare begynte maskinen å reboote seg i loop da Windows skjermen hadde loada.. Så da satt jeg der som et nek og så på at maskina reboota seg et par ganger før jeg beit i det sure eplet, og begynte å formatere maskina for å legge inn alt på nytt..

Det viste seg egentlig å være ganske nytteløst, for etter å ha tatt en reparering av windows, skjedde det samme igjen.. Så da tok jeg en total formatering i dag tidlig for å se om det hjalp.. Joda, jeg kom meg inn i windows.. Men, så koslig som XP er, så la jo det inn driver'ne til skjermkortet automatisk på et eller annet vis, så da fikk jeg beskjed om å reboote maskinen.. Tvilsom som jeg er, svarte jeg ja.. Det skulle jeg da aldri gjort.. Maskina begynte å reboote seg i loop igjen.. :cry:

Så, etter å ha prøvd det jeg kommer på, spør jeg om det er en mulighet å flashe skjermkortet tilbake til steinalderen ( :!: ) på med jumperen som er på skjermkortet..

Og to ting til sist, jeg veit ikke om dette er riktig sted å legge dette på, men jeg takker for alle svar..

|Dark|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, litt komisk historie.

Du skulle ikke reboota maskina der på slutten, men heller prøvd deg frem med og tilbake flashe eller innstalere bios på nytt, hvilke drivere har du ?

Viss du har Nyeste omega kan du jo prøve og trykke på den knappen bios defaults i rad linker, ellers hvet jeg ikke :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...