Gå til innhold

Lov om tiggere


Anbefalte innlegg

Så du forkaster elementær samfunnsøkonomi?

Jeg tror jeg gjør litt av hvert jeg, ifølge deg.

Så du innrømmer at du forkaster virkeligheten til fordel for dine personlige psykoser, og er ikke engang flau på egne vegne?

Nope.

 

Jeg sier at samme hva som blir sagt, så vil du spy ut av deg usakligheter som ingen før har sett maken til. Se f.eks på det siste du skrev.

 

... duh ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heh. Å det skal bety?  :)

Ikke annet enn at Ola Dum ikke gidder å finne seg en jobb, hever trygd, slenger drit om den rike naboen sin, og håper selv å bli rik på lotto hver onsdag og lørdag. Dette er den samme personen som du hevder ikke eksisterer, men gjør det likevel i små opplag.

Det finnes all slags type mennesker.

 

Og ja. Jeg mener mange her inne overdriver.

Lenke til kommentar
Heh. Å det skal bety?  :)

Ikke annet enn at Ola Dum ikke gidder å finne seg en jobb, hever trygd, slenger drit om den rike naboen sin, og håper selv å bli rik på lotto hver onsdag og lørdag. Dette er den samme personen som du hevder ikke eksisterer, men gjør det likevel i små opplag.

Det finnes all slags type mennesker.

Så du innrømmer at kanskje ikke alle trygdemottakerne har noe legitimt behov for å motta trygd?

Lenke til kommentar
Heh. Å det skal bety?  :)

Ikke annet enn at Ola Dum ikke gidder å finne seg en jobb, hever trygd, slenger drit om den rike naboen sin, og håper selv å bli rik på lotto hver onsdag og lørdag. Dette er den samme personen som du hevder ikke eksisterer, men gjør det likevel i små opplag.

Det finnes all slags type mennesker.

Så du innrømmer at kanskje ikke alle trygdemottakerne har noe legitimt behov for å motta trygd?

Har vel aldri sagt alle heller såvidt jeg kan huske eller lese her.

 

Men svar på spørsmålet du... ;)

 

edit; la til nederste setning.

Endret av kag
Lenke til kommentar
Heh. Å det skal bety?  :)

Ikke annet enn at Ola Dum ikke gidder å finne seg en jobb, hever trygd, slenger drit om den rike naboen sin, og håper selv å bli rik på lotto hver onsdag og lørdag. Dette er den samme personen som du hevder ikke eksisterer, men gjør det likevel i små opplag.

Det finnes all slags type mennesker.

Så du innrømmer at kanskje ikke alle trygdemottakerne har noe legitimt behov for å motta trygd?

Har vel aldri sagt alle heller såvidt jeg kan huske eller lese her.

Jo mer attraktivt tilbudene for de som av ulike grunner ikke har arbeid får, desto flere vil selv velge å være arbeidsløse.

Pisspreik. Nekter jeg å tro.

Lenke til kommentar

Dog, alexf.

 

Jeg synes det er rart at du er så eplekjekk å bruker formuleringen;

 

Velkommen til Norge, landet av janteloven, unnasluntrere og lottomillionærer.

 

... når du selv sier at disse menneskene bare finnes i;

 

men gjør det likevel i små opplag.

 

Eier du ikke respekt for landet ditt gutt! :angry:

Endret av kag
Lenke til kommentar
Heh. Å det skal bety?  :)

Ikke annet enn at Ola Dum ikke gidder å finne seg en jobb, hever trygd, slenger drit om den rike naboen sin, og håper selv å bli rik på lotto hver onsdag og lørdag. Dette er den samme personen som du hevder ikke eksisterer, men gjør det likevel i små opplag.

Det finnes all slags type mennesker.

Så du innrømmer at kanskje ikke alle trygdemottakerne har noe legitimt behov for å motta trygd?

Har vel aldri sagt alle heller såvidt jeg kan huske eller lese her.

Jo mer attraktivt tilbudene for de som av ulike grunner ikke har arbeid får, desto flere vil selv velge å være arbeidsløse.

Pisspreik. Nekter jeg å tro.

Her er det vel snakk om en potensiell økende tendens?

Ikke om det faktisk er folk som bedriver dette?

 

Beklager hvis det var forvirrende. :roll:

Lenke til kommentar

 

Men svar på spørsmålet du...  ;)

 

(som er)

 

Men du antar allikevel at det er en overvelmende mengde mennesker som velger en arbeidsløs tilværelse, til tross for at det senker levevilkårene deres, bare for noen lusne kroner i fra staten hver månede?

 

For en ikke definert verdi av "overvelmende" - ja, jeg tror at endel mennesker selv velger å leve på trygd.

Det kan jo ikke komme overraskende på noen slags måte - alle(?) pensjonister går jo ned i inntekt i det øyeblikket de går av med pensjon tiltross for at de kan fortsette i sin vanlige jobb og tjene mer penger. Allikavel så er det et fåtall som velger å fortsette i den jobben de har fremfor å pensjonere seg.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

 

Men svar på spørsmålet du...  ;)

 

(som er)

 

Men du antar allikevel at det er en overvelmende mengde mennesker som velger en arbeidsløs tilværelse, til tross for at det senker levevilkårene deres, bare for noen lusne kroner i fra staten hver månede?

 

For en ikke definert verdi av "overvelmende" - ja, jeg tror at endel mennesker selv velger å leve på trygd.

Det kan jo ikke komme overraskende på noen slags måte - alle(?) pensjonister går jo ned i inntekt i det øyeblikket de går av med pensjon tiltross for at de kan fortsette i sin vanlige jobb og tjene mer penger. Allikavel så er det et fåtall som velger å fortsette i den jobben de har fremfor å pensjonere seg.

Heh. Vel. Jeg er enig i at pensjonsalderen burde vært høyere enn hva den er i dag, om ikke noe annet. :)

Lenke til kommentar
Eier du ikke respekt for landet ditt gutt!  :angry:

Jeg har lite til overs for holdningen jeg presenterte ovenfor. Noe sier meg at janteloven er mest utbredt blant sosialdemokrater og sosialister, men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Heh, ja. Det er alltid sosialdemokratene og sosialistene som er djevlene. Bare spørr hvilken som helst hardbarka høyremann. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...