Gå til innhold

Lov om tiggere

Anbefalte innlegg

De holder til ved bua ja! ;) Litt kaldt ute nå da så jeg vet ikke hvor de holder til om natten osv. Aner ikke om det finnes et hærberge i Trondheim..

Også har jeg lurt på noe. Det finnes mange innvandrere som spiller trekkspill osv i Nordre. Hadde de spilt noe BRA hadde jeg kanskje gitt dem en slant eller to, men de spiller bare "nydelige trøndelag" og "Nidelven stille" osv. Spesielt i helgene når det er masse folk ute.

Blir nesten irritert.. For de HAR faktisk et valg. Nå tenker jeg mest på Norske tiggere da.

Skal ikke gå nærmere innpå hvordan utenlandske tiggere klarer seg.

Folk som faktisk opptrer for pengene er jo en helt annen historie da, men det kan bli litt for mye av det gode her også på en travel dag på karl johan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi må tvangsinnlegge dem på institusjoner til de blir kvitt suget etter stoff. Det kan da ikke være noe problem, og vi ville spart samfunnet for dyre avrusningskurer.

Ok. Da er det bare å slå fast at du har en umennesklig holdning. Å bare ta fra en rusmisbruker rusen kan sikkert gjøre et menneske gal.

Du mangler tydeligvis også innsikt i hvordan det er å være rusmisbruker. Du blir ikke bare frisk og fin etter å vært et par dager uten rus. Alkoholikere blir aldri friske. Narkomane blir aldri helt kvitt suget.

Lenke til kommentar
Det er folk som lever på mindre enn tjue kroner dagen... fra staten.... og derfor begynner å tigge. Enten det eller så tyr de til det som verre er.... ran, innbrudd og stjeling i butikkene.
Kan du fortelle litt mer om hvem disse er, og hvor mye de faktisk får?

Hvordan dette arter seg er jeg ikke helt sikker på. Men det har vært 3, 4 dokumentarer om det på TV i løpet av året som har vært. Hvis du finner en liste over programmene til Brennpunk, Dokument 2, Redaksjon 1 osv, vil du kanskje kjenne det igjen der på tittelen. Mulig NRK og TV2 kan hjelpe deg hvis du sender en forespørsel til de pr e-post.

Mulig jeg er kresen, men jeg hadde håpet på mer troverdige kilder enn fjernsynet, som etter min erfaring sikter seg inn på laveste felles faktor (og den er temmelig lav) og prioriterer senseasjoner enn virkelighet.

Jeg så ett program på Brennpunkt om UFOer i Norge. De hadde så lite å fare med at de. måtte. ha. lange. pauser. mellom. hvert. ord. for å bruke hele tiden som var satt av. Ynkelig.

Lenke til kommentar
Vi må tvangsinnlegge dem på institusjoner til de blir kvitt suget etter stoff. Det kan da ikke være noe problem, og vi ville spart samfunnet for dyre avrusningskurer.

Ok. Da er det bare å slå fast at du har en umennesklig holdning. Å bare ta fra en rusmisbruker rusen kan sikkert gjøre et menneske gal.

Du mangler tydeligvis også innsikt i hvordan det er å være rusmisbruker. Du blir ikke bare frisk og fin etter å vært et par dager uten rus. Alkoholikere blir aldri friske. Narkomane blir aldri helt kvitt suget.

Gi dem et halvt år langt borte fra rus, de får sikkert litte tendenser til å bli gale den første uken, men så går det vel bare rette veien.

Jeg tror faktisk en tigger fint kan heve en svart dagslønn på 3-6000, og jeg antar det holder til en god del rus, kaffe og alkohol. Og sikkert også hospits, er ikke det rundt en hundre-tohundre kroner natten?

Lenke til kommentar

Så du har da tenkt å sperre dem inne i et halvt år? Hvor skal vi få penger til det fra da? Noen må jo passe på dem, gi dem mat og vaske bort pisset og dritten deres fra rom, klær og diverse. Og synes du det er mennesklig å rett og slett nesten drepe en person mot deres egen vilje? Hva skal de gjøre etterpå da? Har du sett skavankene heroinmisbrukere får? Vil du ha dem til å hente avisen for deg og til å pusse skoene dine?

Den dagslønnen du prater om er i hvert fall ikke tilfelle for tiggere i Bergen.

Lenke til kommentar
Så du har da tenkt å sperre dem inne i et halvt år? Hvor skal vi få penger til det fra da? Noen må jo passe på dem, gi dem mat og vaske bort pisset og dritten deres fra rom, klær og diverse. Og synes du det er mennesklig å rett og slett nesten drepe en person mot deres egen vilje? Hva skal de gjøre etterpå da? Har du sett skavankene heroinmisbrukere får? Vil du ha dem til å hente avisen for deg og til å pusse skoene dine?

Den dagslønnen du prater om er i hvert fall ikke tilfelle for tiggere i Bergen.

Ja, sperr dem inne 6-12 måneder. hvem har sagt at noen skal vaske for dem? Det kan de da jammen gjøre selv! Metadon er heller ikke billig. Dessuten, de dør ikke av en hard avrusning, men de blir kanskje avruset! Bravo, det er jo poenget! Ikke snakk om å drepe noen. De må gjerne pusse sko, men de kan jo gjøre diverse småjobber, alt fra f.eks. avisen til vaskejobber etc. Det tror jeg de også kan klare.

Har du prøvd deg som tigger? Siden du vet det så godt mener jeg? Du tror vel ikke at tiggeren ikke tar ut sedlene engang i mellom? Og de store myntene? Du får ikke sympati hvis du sitter med en full kaffekopp vet du..

Lenke til kommentar
Jah, vi har noen soledariske hjerter vi nordmenn.  :cool:

Man kan ikke "redde" alle. Vi får starte med de som virkelig trenger det. Og da er definitivt ikke norske tiggere øverst på listen!

Hvorfor det? Fordi de tigger?

En hver person som ikke ser en annen utvei enn tigging er ganske høyt oppe på listen spørr du meg.

Lenke til kommentar
Også har jeg lurt på noe. Det finnes mange innvandrere som spiller trekkspill osv i Nordre. Hadde de spilt noe BRA hadde jeg kanskje gitt dem en slant eller to, men de spiller bare "nydelige trøndelag" og "Nidelven stille" osv. Spesielt i helgene når det er masse folk ute.

Hender seg faktisk at jeg kaster noen kroner oppi kassa til de som sitter i nordregate... men de sigøynerne (har ikke noe i mot sigøynere) som holder til utenfor trondheim torg (ved inngangen til rema) kan ryke og reise med den derre panpipe skiten sin for alt jeg bryr meg. :D

Lenke til kommentar

Man kan ikke "redde" alle. Vi får starte med de som virkelig trenger det. Og da er definitivt ikke norske tiggere øverst på listen!

En hver person som ikke ser en annen utvei enn tigging er ganske høyt oppe på listen spørr du meg.

I norge har alle legitime innbyggere en annen utvei.

Lenke til kommentar

I norge har alle legitime innbyggere en annen utvei.

Hmm. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Du får det til å høres ut som om tiggere er noen slasker og tviholder på at de burde sett å ordne seg selv.

Lenke til kommentar

Lettvint løsning å kalle alle narkomane , greit å dra alle under en kam så man lettvint kan bli kvitt problemet :roll:

Hva med dem som er uføretrygdet pga yrkesskade (det finnst tusenvis av dem) de har som regel familie og forsørge,skal betale husleie strøm ,forsikring , komunale avgifter osv med en uføretrygd på ca 7000.- i mnd kommer du ikke langt og ja selv om vi ikke liker det så er det faktisk familiefolk i rike Norge som må tigge eller sogar ty til prostitusjon for å fø familien . men neida de er jo narkomane :roll:

Lenke til kommentar
Ja, sperr dem inne 6-12 måneder. hvem har sagt at noen skal vaske for dem? Det kan de da jammen gjøre selv! Metadon er heller ikke billig. Dessuten, de dør ikke av en hard avrusning, men de blir kanskje avruset! Bravo, det er jo poenget! Ikke snakk om å drepe noen. De må gjerne pusse sko, men de kan jo gjøre diverse småjobber, alt fra f.eks. avisen til vaskejobber etc. Det tror jeg de også kan klare.

Har du prøvd deg som tigger? Siden du vet det så godt mener jeg? Du tror vel ikke at tiggeren ikke tar ut sedlene engang i mellom? Og de store myntene? Du får ikke sympati hvis du sitter med en full kaffekopp vet du..

Dette er det latterligste jeg har lest på ei stund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...