Gå til innhold

Frekkas erfaring med Mpx.no


Anbefalte innlegg

Frekkas kjøpte et Icybox kabinett hos Mpx.no i september, etter en stund fant han ut at han skulle bruke Firewire tilkoplingen etter han leste en test der benchmarks faktisk sa at det var raskere i praksis enn Usb 2.0.

 

Det gikk en tid, så begynte feilmeldingen

Delayed write failed. Windows was unable to save all the data for the file
eller liknende å komme. Harddisken begynte også å lage merkelige lyder etter dette. Dette gjaldt ved store dataoverføringer.

 

Hans 200GB Maxtor Diamondplus9 harddisk tok etter kort tid kveld, og endte på de korrupte harddiskers evige jaktmarker.

Frekkas sendte så disken i retur til Mpx og ble kreditert kjøpesummen etter et par dager. Han tenkte så: Jaggu om jeg skal ha den Maxtor-dritten igjen, den spiser jo opp all warezen min! Han bannet og var svært sint, og bestilte heller en Hitachi 250GB disk. Den kom på døren med en snill postmann som beklaget at han plaget Frekkas midt i middagsluren og alt var bare velstand.

 

Frekkas, glad og fornøyd, koplet opp disken i Icybox kabinettet og plugga i Firewire kabelen. I starten så alt ut til å være fryd og gammen, det var lykke på arbeidbordet, den nye disken laget ikke en lyd. På dag fire kom sjokket,

Delayed write failed. Windows was unable to save all the data for the file

Frekkas holdt på å dette av stolen der han satt. Disken begynte i tilegg å lage rare lyder, slik at Frekkas nesten måtte holde for ørene. Han skrudde så av disken og koblet igjen om til Usb, da murret disken som en søt liten katt som om ingenting skulle ha hendt.

 

Frekkas ble svært forbauset over dette og skrev et par innlegg på internettet for å høre om andre hadde liknende erfaringer, og joda, på hardware.no var det andre som hadde problemer. Frekkas bestemte seg for å ringe Mpx. no for å høre om de hadde forslag til hva som kunne gjøres for å utbedre dette. Han ventet selvsagt til han skulle på besøk til sine foreldre, så han slapp unna litt telefonutgifter siden han er fattig student.

 

Ring, ring.

MPX: Du snakker med Kjetil

Frekkas: Ja, Frekkas som ringer, jeg skulle snakke med support.

Kjetil: Ja, du kan jo prøve meg

Frekkas: Ja, du skjønner jeg kjøpte et Icybox kabinett...(...) bla,bla,bla......

Har du hørt om andre som har det problemet?

Kjetil: Nei, tror ikke det.

Frekkas: Nei, for jeg har vært litt på nettet og sjekket, på forskjellige forum, blant annet på Hardware.no, du har kanskje hørt om det?

Kjetil: Ja, ja klart.

Frekkas: Åsså lurer på om disken kan være gåen?

Kjetil: Hm, kan ikke du sjekke disken og ringe meg opp på (..)?

Frekkas: jo klart, har du noe spesielt jeg skal sjekke med?

Kjetil: Bla,bla, bla..(..)

Frekkas: Ok, da sjekker jeg det opp

Kjetil: Uhm, du kan ikke jeg bare sende deg ny?

Frekkas: Errr? ehm, ja åkei

Kjetil: Fint, da sender jeg idag

Frekkas:(...) uhm ,ok

Takk skal du ha, meget fornøyd

Kjetil: bare hyggelig, ha en fin dag!

Frekkas: Takk det samme, Hadet!

post-78-1103377550_thumb.gif

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...