Frekkas Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Frekkas kjøpte et Icybox kabinett hos Mpx.no i september, etter en stund fant han ut at han skulle bruke Firewire tilkoplingen etter han leste en test der benchmarks faktisk sa at det var raskere i praksis enn Usb 2.0. Det gikk en tid, så begynte feilmeldingen Delayed write failed. Windows was unable to save all the data for the file eller liknende å komme. Harddisken begynte også å lage merkelige lyder etter dette. Dette gjaldt ved store dataoverføringer. Hans 200GB Maxtor Diamondplus9 harddisk tok etter kort tid kveld, og endte på de korrupte harddiskers evige jaktmarker. Frekkas sendte så disken i retur til Mpx og ble kreditert kjøpesummen etter et par dager. Han tenkte så: Jaggu om jeg skal ha den Maxtor-dritten igjen, den spiser jo opp all warezen min! Han bannet og var svært sint, og bestilte heller en Hitachi 250GB disk. Den kom på døren med en snill postmann som beklaget at han plaget Frekkas midt i middagsluren og alt var bare velstand. Frekkas, glad og fornøyd, koplet opp disken i Icybox kabinettet og plugga i Firewire kabelen. I starten så alt ut til å være fryd og gammen, det var lykke på arbeidbordet, den nye disken laget ikke en lyd. På dag fire kom sjokket, Delayed write failed. Windows was unable to save all the data for the file Frekkas holdt på å dette av stolen der han satt. Disken begynte i tilegg å lage rare lyder, slik at Frekkas nesten måtte holde for ørene. Han skrudde så av disken og koblet igjen om til Usb, da murret disken som en søt liten katt som om ingenting skulle ha hendt. Frekkas ble svært forbauset over dette og skrev et par innlegg på internettet for å høre om andre hadde liknende erfaringer, og joda, på hardware.no var det andre som hadde problemer. Frekkas bestemte seg for å ringe Mpx. no for å høre om de hadde forslag til hva som kunne gjøres for å utbedre dette. Han ventet selvsagt til han skulle på besøk til sine foreldre, så han slapp unna litt telefonutgifter siden han er fattig student. Ring, ring. MPX: Du snakker med Kjetil Frekkas: Ja, Frekkas som ringer, jeg skulle snakke med support. Kjetil: Ja, du kan jo prøve meg Frekkas: Ja, du skjønner jeg kjøpte et Icybox kabinett...(...) bla,bla,bla...... Har du hørt om andre som har det problemet? Kjetil: Nei, tror ikke det. Frekkas: Nei, for jeg har vært litt på nettet og sjekket, på forskjellige forum, blant annet på Hardware.no, du har kanskje hørt om det? Kjetil: Ja, ja klart. Frekkas: Åsså lurer på om disken kan være gåen? Kjetil: Hm, kan ikke du sjekke disken og ringe meg opp på (..)? Frekkas: jo klart, har du noe spesielt jeg skal sjekke med? Kjetil: Bla,bla, bla..(..) Frekkas: Ok, da sjekker jeg det opp Kjetil: Uhm, du kan ikke jeg bare sende deg ny? Frekkas: Errr? ehm, ja åkei Kjetil: Fint, da sender jeg idag Frekkas:(...) uhm ,ok Takk skal du ha, meget fornøyd Kjetil: bare hyggelig, ha en fin dag! Frekkas: Takk det samme, Hadet! Endret 18. desember 2004 av Frekkas Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hmm, er ikke det bare bra da? Bare å sende en ny helt uten videre? Det må jeg si er meget bra! Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ja, det var sannelig ikke dårlig. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Utifra overskriften skulle man nesten tro Mpx.no hadde oppført seg frekt, men det hadde de altså ikke. Bra av MPX dette, men hvorfor omtaler du deg selv i tredjeperson..? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Utifra overskriften skulle man nesten tro Mpx.no hadde oppført seg frekt, men det hadde de altså ikke. Bra av MPX dette, men hvorfor omtaler du deg selv i tredjeperson..? Fordi Frekkas følte for det Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Kristoffer synes Frekkas er en smule rar som omtaler seg selv i tredje person. Kanskje Kristoffer skal begynne og gjøre det samme? Ontopic: Kjekt for deg, men topic kunne lett misforstås. Endret 18. desember 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Rolf-ivar Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 det der var veldig rart av mpx og sende en ny disk til deg uten videre trodde alle nett butikker skule teste disken før de sender kunden en ny disk er jo seff bra for deg men er litt uproft Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det kaller man service, selv om de tok en viss risiko med å sende en ny disk uten videre. Og 3-person-metoden var fin, jeg fikk litt følelsen av å lese eventyr Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Utifra overskriften skulle man nesten tro Mpx.no hadde oppført seg frekt, men det hadde de altså ikke. Bra av MPX dette, men hvorfor omtaler du deg selv i tredjeperson..? Fordi Frekkas følte for det Hahaha MPX har vist seg og være en solid butikk synes mcbeef. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Men så er det om disken virkelig er defekt da? Kan virke som det er noe med firewire delen på ICYBOX kabinettet eller firewire delen på PC'en din som føkker opp? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Kanskje "har du hørt om hardware.no" var de 'magiske' ordene? Omtrent som "Har du hørt om TV2 hjelper deg?" Er jo en del webshopper etterhvert som har 'ordnet opp' fort etter innlegg her. Men uansett bra av MPX, og forøvrig har jeg bare gode ting å si om den butikken personlig. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis de VET at disse externe diskene har masse problemer så sender de en ny uten spørsmål da vet. Bra bra. Hva sa han supportfyren når du omtalte deg selv i tredjeperson? "Det er problemer med frekkas` harddisk." "Hvem er frekkas?" "Meg.... " Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Men så er det om disken virkelig er defekt da? Kan virke som det er noe med firewire delen på ICYBOX kabinettet eller firewire delen på PC'en din som føkker opp? Frekkas uttrykte seg kanskje litt uklart. Får nytt kabinett, ikke disk i første omgang. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvis de VET at disse externe diskene har masse problemer så sender de en ny uten spørsmål da vet. Bra bra. Hva sa han supportfyren når du omtalte deg selv i tredjeperson? "Det er problemer med frekkas` harddisk." "Hvem er frekkas?" "Meg.... " Lenke til kommentar
Dario Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det kaller man service, selv om de tok en viss risiko med å sende en ny disk uten videre.Og 3-person-metoden var fin, jeg fikk litt følelsen av å lese eventyr enig, men frekkas: historien er ferdig nå Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Fint at det ordnet seg. Er selv svært fornøyd med kundeservicen. Btw, gratulerer med en av forumets morsomste poster :!: Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 dette er et prakteksempel på hvordan posting kan gjøres. Her får du oppmerksomhet pga. uttrykksmåten, men på et positivt grunnlag! FLOTT! Håper alt går i (icy)box ang. problemene du hadde med diskene/boxen. Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 dette er et prakteksempel på hvordan posting kan gjøres. Her får du oppmerksomhet pga. uttrykksmåten, men på et positivt grunnlag! FLOTT! Håper alt går i (icy)box ang. problemene du hadde med diskene/boxen. Sånne ting vil vi ha mere av.Terningkast 5 Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har dere ikke sett Seinfeld episoden der han trenignsduden snakker om seg selv i 3. person. Alle som synes de er viktige skal visst snakke om seg selv i 3. pers Fin post og litt merkelig service igrunnen. Vågalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå