Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Norton internettsecurity for mye pepper her på forum.

Er det noe som kan gi meg litt seriøs info på hva det er som gjør det så dårlig, evnt hvorfor jeg bør bytte det ut?

Jeg får en liten følelse av at det er litt fenomenet "alt mainstreem suger" som det desverre er litt for mye av her, AMD> Intel, Linux>Windows, Firefox> explorer osv som etter min mening ikke alltid er like velbegrunnet eller riktig.

Jeg har NIS 04, og XP SP 2, og alt oppdatert og stilt etter beste evne, og har ikke selv merket at det er så dårlig, men vil gjerne vite det om det er tilfelle?

Men kom da gjerne med seriøse grunner, ikke sånn tullprat som at Firefox har popupfilter i nettleser debatter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dan1el Skrevet 18/12/2004 : 14:34

Norton spiser opp alle ressursene dine.  Det er i hvert fall det som holder meg unna.

Takk, for et seriøst svar i alle fall, dette med resurser merker jeg ikke noe til på mitt nåværende system, men hadde det innstalert på P3 1 Ghz, 512 MB ram, og der merket jeg det godt at det krevet en del.

Men er det ikke en sammenheng mellom resursbruk og sikkerhet, altså har man ikke noe igjen for det i form av sikkerhet. vil et mer passivt system kunne gjøre samme jobb.

Jeg bare spør?

Lenke til kommentar

Jeg skiftet ut Norton av samme grunn som Dan1el på windowsmaskinen min. Stemmer nok ikke helt det med mye ressurser=bedre sikkerhet. Jeg skiftet til NOD32 og den gjør en bedre jobb en Norton (finner mer virus bl.a) uten å kvele maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med perpyro her, har jo også hørt mye fint om NOD 32, men har den ikke brannmur, blir det jo en litt "urettferdig" sammenlikning med Norton internettsecurity...

Det blir jo en konkurent til Norton antivirus alene.

Jeg har en maskin med kun Norton antivirus på, og har inntrykk av at ikke den delen tar så mye resurser?

Dette med at den ene finner mer virus enn den andre, er det ene og alene opp til virusdefinisjons- lista, og dermed at Symnatech's virusdefinisjoner er færre/dårligere enn andres? eller hva er det som kjennetegner et godt/ dårlig antivirus?

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker Norton er at den spiser opp enormt mye ressurser.

Jeg bruker F-secure, og er storfornøyd med det!

Som brannmur er ZoneAlarm greit, men hvis du ikke gidder å laste det ned kan du bruke Windows XP-brannmuren (hvis du har SP2).

Norman FireWall er også bra, men det er jo ikke gratis da.

Lenke til kommentar

Hadde Norton Internet Security saken til Telenor på en P4 3GHz med 1gb ram, men jeg kunne like gjerne sitti på en 486dx2 med 8mb ram og win98, for så tregt var det! Samme med en PM 1.7GHz med 1gb ram. Bytta til Nod32, og vips så var det som å bruke en helt ny pc (noe som det faktisk var ;))

Jeg bryr meg katta om Norton er flink til å fange virus, hvis jeg ikke kan bruke maskinen. Med Nod32 så merker jeg ikke at det kjører engang.

Lenke til kommentar

Jeg bruker NIS 2004 i dag og syns det fungerer greit nok på min maskin (P4 2Ghz 768Mb Ram). Det jeg ikke liker er at nårt`n er for snill med virus og ormer, veldig ofte vil den ikke fjerne dem, mens andre antivirus er mer aggressive og fjerner det med en gang. Jeg er også enig i at det spiser ressurser, så jeg vil nok vurdere en annen løsning etterhvert. (Må bare vente på at lisensen min går ut først ;) )

Lenke til kommentar
Hadde Norton Internet Security saken til Telenor på en P4 3GHz med 1gb ram, men jeg kunne like gjerne sitti på en 486dx2 med 8mb ram og win98, for så tregt var det!

Det var vel en aldri så liten overdrivelse.

Jeg skulle likt å se deg spille HL2 med 486dx2 med 8Mb ram.

Jeg har nesten samme maskina som deg ( AMD XP2500+ klokka til 3200+ med 1Gb ram)

Og at et annet antivirus og brannmur vil gi slike ytelsesendringer har jeg liten tro på.

Har prøvd å slå av NIS2004 og merker i grunnen ikke mere en at den bruker 40Mb mindre av rammen og med 1Gb er det en dråpe i havet.

Det er skjermkortet her i gården som er bremsen.

Lenke til kommentar

Nei Blurpy, det der faller litt på sin egen urimelighet, jeg har selv P4 @3,3, 1 GB ram, og fult så gæren er det nå i alle fall ikke.

Eneste tilfelle jeg selv merker at NIS er der er ved sending av stor mail, da står den og surrer litt med å sjekke for virus.

Nå virker det jo klart på de fleste innleggene her, at en av svakhetene til Norton er at den bruker for mye resurser, men når du sier du ikke bryr deg katta om den fanger virus, da er det jo bedre og droppe hele virusprogrammet da, kjøre onlinescan istedet...

Lenke til kommentar

Ser at noen reagerer på sammenligningen min :D

Nei, det er klart at det med 486en var en liten overdrivelse. Men jeg må ærlig si at det å fjerne Norton var ufattelig deilig. Var som å ligge på bakken med en stor stein på ryggen, for så å fjerne den så jeg kan reise meg opp igjen.

du sier du ikke bryr deg katta om den fanger virus, da er det jo bedre og droppe hele virusprogrammet da, kjøre onlinescan istedet...

Jeg droppa hele Norton, og det var alt jeg trengte. Lever i Nod32 verdenen, og maskinen er snappy og responsiv igjen! :w00t:

Lenke til kommentar
QUOTE (pcp160)

du sier du ikke bryr deg katta om den fanger virus, da er det jo bedre og droppe hele virusprogrammet da, kjøre onlinescan istedet...

Jeg droppa hele Norton, og det var alt jeg trengte. Lever i Nod32 verdenen, og maskinen er snappy og responsiv igjen! 

He he, ja det var bedre Blurpy, ditt første innlegg var av den typen jeg hadde håpet og slippe...

Nå kjører jeg Prescott @ 3,3, 1 GB ram og 2*74 Raptor raid0, og må si at jeg syns den er både snappy og responsiv.

Men alt kan bli bedre, og jeg begynner jo og bli tilbøyelig til og tro på at feks Nod32 vil kunne gjøre systemet enda bedre.

norma_saw Skrevet 19/12/2004 : 14:03

min norton disabler segselv under oppstart, jeg får ikke oppdatert, og viruslista er ikke opdatert 

Sånn som dette må jeg desverre si at jeg ikke helt tror på at er fordi Norton er "sucky". Man løper liksom ikke og bytter operativsytem fordi man opplever en Windows crash en gang...

Lenke til kommentar

NIS holdt på å ta knekken på harddisken min (og meg) hver gang jeg skulle brenne en DVD. Harddisken gikk helt bananas og brennerbufferet gikk tomt konstant.

Skiftet til Zonealarm Security Suite, forløpig demo, og er kjempe fornøyd.

Norton var bra før men har vokst til en elefant som er tilsvarende treg å dra med seg.

Lenke til kommentar

NIS bruker umerkelig med ressurser, ivertfall merker jeg ingenting med 2*512Mb ram.

NAV bruker veldig mye ressurser når den scanner etter virus, men det er bare til å passe på at du scanner etter virus når du er borte fra maskinen.

Som nevnt i tråden allerede, er NAV treig med å fjerne virus/ormer, stort sett ender jeg opp med å scanne i safe-mode, og da fjerner den stort sett alt.

Har bare prøvd PC-illin før, og den fjernet direkte mye mer enn det NAV gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...