thomey Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg sendte nettopp harddisken min i retur til webshoppen jeg kjøpte den fra, fordi den stadig gav fra seg en serie med klikkelyder og så hang seg. Support-folket erklærte den for defekt, og sendte meg en helt ny harddisk. Men kun kort tid etter at jeg hadde lagt inn Windows og fått tilbake backup av spillene og sangene mine fra en venn, begynte nok en gang harddisken å avgi klikkelyder og henge seg. Dette skjer først og fremst i spill, men også ute i Windows og av og til før PCen i det hele tatt har rukket å boote. Har formatert og kjørt ScanDisk osv., uten at det har hjulpet. Nå har tilogmed noen oppstartsfiler blitt korrupte, og jeg kommer kun inn i Windows via SafeMode. Noen som har noen ideer på hva som kan være galt? Kan jo åpenbart ikke være harddisken, iom. at den er helt ny... Og jeg er helt sikker på at de ikke har sendt meg samme harddisk, fordi denne er en annen modell og annen farge... Specs: ASUS A7N8X Deluxe nForce 2 hovedkort AMD Athlon XP 3000+ Barton 2x512MB Corsair CMX-3200LL ram 120GB WesternDigital harddisk Gigabyte ATI Radeon 9700PRO skjermkort Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Du har sikkert vært max uheldig og mottatt nok en defekt harddisk, litt kjipt men "thats life". Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 lang strømkabel fra psu til hd? mange skjøter på veien? skade på signalkabel eller strømkabel? overklokking av pci/agp kan også ødelegge hd. tatt på kretskortet til hd? berører det noe i kabinettet? slag av en eller annen form? Lenke til kommentar
thomey Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Ingenting som er overklokka. Harddisken er skrueløst montert i plastskinner, og står i den midre skinna slik at den ikke er i kontakt med noe verken over eller under. Ingen synlige skader på verken strømkabel eller signalkabel. Er endel skjøter på veien, fordi PSUen bare hadde 2 ledninger... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Du kan prøve DLG Diagnostic og se om den sier deg noe. Du finner det her: http://www.ultimatebootcd.com/ Forresten er denne litt feilpostet, det er en kategori her som heter Lagringsmedier. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har du god kjøling? Kansje diskene dine har blitt kokt av varmen, men det er lite trolig. Tror du har vært max uheldig med diskene Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ingenting som er overklokka. Harddisken er skrueløst montert i plastskinner, og står i den midre skinna slik at den ikke er i kontakt med noe verken over eller under. Ingen synlige skader på verken strømkabel eller signalkabel. Er endel skjøter på veien, fordi PSUen bare hadde 2 ledninger... Litt mere informasjon om PSU takk! Kanskje den er for liten. Lenke til kommentar
thomey Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Har mer enn god nok kjøling. Har et Thermaltake Xaser3 kabinett med 7 kabinettvifter, 2 blåser rett på HD. PSUet er et Thermaltake 400W. Har prøvd å omorganisere litt på strømkablene nå slik at harddisken er direkte koblet til PSU. Slik som det er nå deler HD strømkabel med skjermkort, CD-rom, CD-brenner og en liten neonlampe på kabinettet. Også har jeg kabinettvifter, CPU-vifte og floppy på en annen ledning... Vet ikke om dette har noe å si? Lenke til kommentar
above Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har hatt akkurat samme problem, men det 5 ganger!!! Det var faktisk akkurat samma harddisk du har vært uheldig med, Western! Jeg holdt på å legge inn alt på nytt, returner osv osv 5 ganger! Til slutt sa jeg at jeg ville ha en Maxtor disk og siden har den ikke klikket! Så teorien er; Aldri kjøp Western disker!!!! Lenke til kommentar
thomey Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Hehe, tror det er for tidlig å konkludere med at WD er noe skit. Men om jeg ikke får fiksa det snart, blir jeg nok nødt til å be webshoppen om en disk av et annet merke... Lenke til kommentar
above Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er ikke for tidlig å si dette, min gode mann! Det er produktfeil hele veien avde nye harddiskene! Sann mine ord! Kjøp Maxtor du!!!! Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Heller seagate enn maxtor Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Feilpostet og flyttes fra "Annet om hardware" til "Lagringsmedier". Så hadde det vært en fordel om de som mener man skal kjøpe det ene merket fremfor det andre også begrunner hvorfor. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Specs: ASUS A7N8X Deluxe nForce 2 hovedkort Har du overklokket? Husk at klokken for hardiskene skal gå på 33 mHz (32-35).. Endret 19. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Heller seagate enn maxtor helt enig, men eg ville valgt seagate ovenfor maxtor Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Specs: ASUS A7N8X Deluxe nForce 2 hovedkort Har du overklokket? Husk at klokken for hardiskene skal gå på 33 mHz (32-35).. Den er nok låst, ja. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Den er nok låst, ja. Hehe.. Ikke for å starte diskusjon om det også, men den kan justeres på ABIT. Selvom jeg har boken for Asus her så har jeg ikke repetert altfor godt.... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Fikk 2 stk WD 250 gig S-ATA, den ene var slik allerede fra dag en, den andre fikk denne feilen allerede etter 3 dager. Begge hadde lassevis med bad sectors og hang seg ofte. Fikk seff nye - og de virker pr i dag ok (den ene lager klikkelyder innimellom - men finner ikke bad sectors enda - men jeg frykter det kommer). Eneste positive jeg ser med WD er pris, støy og ikke minst kvalitet er mye dårligere enn mine Hitachi og Seagate disker. Maxtor liker jeg heller ikke - har dog ikke erfaring med disker som er nyere enn 160Gb IDE fra maxtor da, men jeg kan love at jeg kvittet meg med de maxtorene jeg har hatt (2 x 120 + 1 x 160) for lenge siden, en feilet og de andre bråkte (høyfrekvent pipelyd som går gjennom marg og bein i lengden). Så for meg blir det seagate og hitachi fremover - ihvertfall inntil jeg får problemer med noen av disse Endret 19. desember 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
thomey Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Takk for hjelpen alle sammen... Ser ut som om det er en svakhet ved visse WD-disker... Etter en liten reformatering har jeg ikke hatt klikkelydene på en hel dag nå, så jeg har endelig fått spillt litt HL2 Men begynner den å klikke igjen får jeg be om et annet merke. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei... Må bare si at jeg har en ekstern 250GB Maxtor disk... den begynner og klikke noe helt enormt nå... og så virker det som om den restarter seg og klikker på ny... utrolig irriterende. Kjøpte denne for bare 6 måneder siden. Dette må vel gå på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå