meastp Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Hei! Jeg tenkte å re-installere windows, og regner da med at denne kommer til å ødelegge GRUB, som ligger i MBR. Hvilken LiveCD bør jeg bruke, og hvordan kan jeg da, i etterkant, fikse GRUB? Endret 18. desember 2004 av meastp Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvilken distro bruker du? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg bruker Ubuntu Linux, altså Debian-basert. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Burde ikke ha noe å si hvilken distro du bruker. Personlig har jeg brukt en fedora rescue CD uten problemer mot et debian woody system med ext2 på diskene... Måten jeg gjorde det på var å starte fedora i rescue modus (boote cd'n, knappe inn "linux rescue" i syslinux når fedora logoen kommer opp). Deretter er det å be om "ja gi meg partisjonene mine". chroot til /mnt/sysimage, og tast "grub-install /dev/hda" Lenke til kommentar
comicz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg foretrekker Syllables LiveCD. Den starter grub, så jeg trenger bare å hente frem min egen grub.conf og boote på vanlig vis, før jeg passer på å legge grub på MBR igjen. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det gjør Ubuntus livecd også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå