uberhunter Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Universet = uendlig Uendlig = uendlige muligheter Selvfølgelig er det noe der ute... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvis big bang er et faktum er det ganske logisk at det fins "aliens" altså andre organismer ute i rommet. Når The big bang skjedde ble jo det spredt mye drit og lort ut i rommet, og noen organismer ladet på det vi kaller jorden (som også kom fra big bang) og tviler på at alle organismene fra smellet landet på vår planet. Så det fins helt sikkert vesener på andre planeter. Men det betyr ikke at de må være små grønne menn, kan være de ikke ser ut om vi tror i det hele tatt. Og hvem påstår at noe må pust luft for å bli definert som levende. Fins vel andre former for liv? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ja, i likhet med fisker som har gjeller til å puste under vann, i mot-settning til vi mennesker som trenger oksygen.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Rart at etter 05:29:45 den 16.07.45 så eskalerte fenomenet, kanskje er det paranoiditet eller så ble de oppmerksom på oss. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 En ting som er verdt å tenke på når man ser for seg fremmede intelligente livsformer, er behovet for en livsform til å kunne bevege seg, og til å kunne ha et kommunikasjonsnettverk (hjerne). Dette gjør at man trenger en kombinasjon av flytende og faste stoffer. Rene gassverdener, eller rene faste verdener, kan umulig ha intelligente livsformer. Dette reduserer sterkt hvilke mulige livsformer man kan ha. Om det finnes noe alternativ til vannbaserte livsformer vet jeg ikke. Og om vann vil kunne fungere like bra med noe annet enn karbon, vet jeg heller ikke. Men jeg tror at skal man finne fremmede intelligente livsformer, så er sansynligheten svært stor for at de er karbonbaserte, slik som livet på jorden. Enkle livsformer, som amøber, er det større sansynlighet for at er basert på andre stoffer. Hva med livsformer basert på andre stoffer enn det vi kjenner til? De siste 50 årene har vi lagt til *mange* stoffer som vi ikke viste om i den periodiske tabellen Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 En ting jeg alltid har lurt på: Hvorfor skal alltid en UFO være rund? Ingen kan jo bevise at de har sett en... så, vet ikke.. tviler bittegran på det bilde ja. Hvorfor er alle planeter runde? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ja, i likhet med fisker som har gjeller til å puste under vann, i mot-settning til vi mennesker som trenger oksygen.. Fisk trenger oksygen for å overleve akkurat som oss, men de har et annet opptaks system. Det ville være rart om det ikke fantes liv på andre planeter, de forsker på en måne i vårt eget solsystem som har muligheter for liv (amøbe størrelse). UFO, det ligger i forkortelsen hva dette er, og ja de eksisterer. Det av den enkle grunn: Vi vet ikke hva det er ennå. - D.J. edit: leif Endret 24. januar 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hmm, teoretisk sett så er det umulig at aliens eksisterer, om man følger en rettning som sier at: For å kunne eksistere må det observeres:) Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 For å kunne eksistere må det observeres:) Så en kongle som faller ned fra et tre langt inne i skogen eksisterer ikke fordi det ikke observeres? Må være en av de tåpeligste "teoriene" jeg noensinne har hørt om. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Når The big bang skjedde ble jo det spredt mye drit og lort ut i rommet, og noen organismer ladet på det vi kaller jorden (som også kom fra big bang) og tviler på at alle organismene fra smellet landet på vår planet. Ehhh... nei. Tror du må skaffe deg en bok om big bang og lese litt i den. Det var nok ingen "organismer" som ble spredt ut av the big bang. Ikke kunne de lande på jorda, siden jorda ikke eksisterte da. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 For å kunne eksistere må det observeres:) Så en kongle som faller ned fra et tre langt inne i skogen eksisterer ikke fordi det ikke observeres? Må være en av de tåpeligste "teoriene" jeg noensinne har hørt om. Nja, den eksisterer når den blir observert:) Finnes ingen måte å motbevise teorien på Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 For meg er Bing Bang teorien den største floppen noensinne, om jeg ikke husker feil så gikk vel han som "fant opp" Big Bang teorien ut og sa at det var tildels tull etterpå også, om det stemmer så er det verdens største paradoi Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) For meg er Bing Bang teorien den største floppen noensinne, om jeg ikke husker feil så gikk vel han som "fant opp" Big Bang teorien ut og sa at det var tildels tull etterpå også, om det stemmer så er det verdens største paradoi Grunnen til at Big Bang teorien er så stor og populær og kjent som "sannheten" er det at den passer så utrolig godt til relegionene. For det kom noe av ingenting og hvem skapte bigbang fra ingenting? Jo selvfølgelig! Gud(evt. annet navn på gudomlighet i den akutelle relegionen)! On Topic: Helt ovebevist om at det finnes inteligente vesener der ute, men mer skeptisk til at de har besøkt oss. Endret 24. januar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvorfor er alle planeter runde? De er jo ikke det, de fleste er litt flattrykte ved polene. Grunnen til at de er tilnærmet runde, er at - stenplaneter (som jorden) var engang mer flytende - gassplaneter er alltid plastiske og at en minimaliserer fri energi ved at de blir runde, med en liten justering for rotasjonshastigheten. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Men hvordan ble universet da hvis ikke Big Bang skjedde? Alt må jo ha kommet fra et punkt i utgangspunktet og hvis jeg ikke tar altfor feil så utvider universet seg for å så trekke seg sammen igjen, og vi har et påstått Big Bang. Hva var isåfall utenom? Hva forårsaket Big Bang? On-topic, det er vel klart at aliens er et faktum, men UFOer er vel ikke er likt faktum. Vet ikke helt hva jeg tror og mener om UFOer ennå. Tror heller alt har noe med The American Army å gjøre.. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Codename_Paragon: Riktig, litt flattrykte, men de har så å si samme form:) Mulig "aliens" om de finnes har funnet ut at rundt og flatt = good idea Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Kanskje det finnes noen der ute men det driter jeg i... for det får JEG aldri vite uansett. Sjansen er ca. lik 0 for at vi ville oppleve kontakt i løpet av livet vårt. Jeg tror ikke på UFO'er og tror dette er resultat av sinnsyke personers fantasier. Evt. personer under påvirkning av hallusinogener. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Man kan si det samme om eksistensen selv. Hvor saklig er begrepet uendelighet? hvis ikke uendelighet, hva er utenfor og utenfor der igjen og der igjen osv osv. Hvor saklig er det at et univers med uendelig med stjerner og planeter er skapt bare for at det skal leve skapninger på en stakkarslig planet i hele dette uendelig store systemet vi kaller universet eller eksistensen selv? Imo så er de som tror på noe så lite sannynelig som at vi er alene de som går på hallusinogener. <kverrulant> Ufoer derimot finnes overalt, UFO = Uidentifisert Flyvende Objekt. Kaster jeg en papirbit så du ikke ser i farta hva det er, så har du nettopp vært vitne til ett stk. UFO. (A ufo, ikke "an ufo", "Ett ufo", ikke "en ufo", norske oversettere må ha misforstått litt for mange år siden når de skulle oversette dette ). </kverrulant> Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 For å kunne eksistere må det observeres:) Så en kongle som faller ned fra et tre langt inne i skogen eksisterer ikke fordi det ikke observeres? Må være en av de tåpeligste "teoriene" jeg noensinne har hørt om. Sjekk da ut dette med observasjon og kollaberende bølgefunksjoner i kvanteteorien. Har du noen gode poenger, er det en Nobel-pris i fysikk som venter på deg. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hva med livsformer basert på andre stoffer enn det vi kjenner til?De siste 50 årene har vi lagt til *mange* stoffer som vi ikke viste om i den periodiske tabellen Mange av de nyoppdagede grunnstoffene er radioaktive, med tildels kort halveringstid. En livsform basert på disse bør utvikle seg raskt, de har kanskje minutter på seg før det meste er borte. Ellers er forskere åpne for muligheten for liv basert på andre stoffer enn karbon, f.eks. svovel eller ammonia-forbindelser. Skal liv ha en realistisk sjangse, må det være basert på forbindelser som på den ene siden er stabile nok til at de ikke ødelegges av den minste ting, men ikke så forstenet at reaksjoner ikke kan finne sted. Månen Titan ser ut til å ha sjøer av metan/etan, men temperaturen er så lav at kjemiske reaksjoner er så langsomme at de nærmest står stille. På Venus, derimot, er trykket så høy at det vil knuse et menneske øyeblikkelig, temperaturen så høy at bly smelter, og atmosfæren full av kokt svovelsyre. Det er vanskelig å tro at noe kan være stabilt nok under slike forhold. Det er også en tankevekker at Venus er symbolet på Kvinnen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå