tibbs Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvilke andre alternativ til mailprogram i FC3 finnes der ute, da det programmet (Evolution) som følger med ikke fungerer på mottak av mail, men kun på sending. Har prøvd alt av innstillinger på mottak, men ingenting nytter. Derfor er jeg på utkikk etter et annet program. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 kan anbedale Thunderbird yum install thunderbird ? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Thunderbird eller KMail. Men det er rart at ikke Evolution fungerer for deg... Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Men det er rart at ikke Evolution fungerer for deg... Skjer ingenting når den skal hent mail. Den kobler seg opp,..og that's it. Selv om jeg vet at det ligger mail på mailserveren. Ingen feilmelding heller. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Forsøkt å installert på nytt? # yum remove(?) evolution # yum install evolution (evt oppgradere til nyere versjon) ...eller er det bare i windows det pleier å hjelpe? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Eller slette Evolution som datamappe i heimeområdet ditt? Ligg vel i ~/.evolution elns. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Forsøkt å installert på nytt? # yum remove(?) evolution # yum install evolution (evt oppgradere til nyere versjon) ...eller er det bare i windows det pleier å hjelpe? # rpm --force --nodeps -e evolution # yum install evolution skal det være. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Et annet program kan sikkert være fint, men jeg tror ikke dette nødvendigvis er løsningen på problemet. Du har prøvd alt av innstillinger?,.......Må man skru på SSL kanskje?? Litt mer info er alltid kjekt. Edit: Leif var her opptil flere ganger. Endret 18. desember 2004 av trost i taklampa Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Forsøkt å installert på nytt? # yum remove(?) evolution # yum install evolution (evt oppgradere til nyere versjon) ...eller er det bare i windows det pleier å hjelpe? La inn FC3 igår, og opgraderte da alle programmer, inkl. Eviolution til siste versjon. Men får kanskje prøve en avinstallering og så installere på nytt før jeg tester ut en av de andre mailklientene. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Forsøkt å installert på nytt? # yum remove(?) evolution # yum install evolution (evt oppgradere til nyere versjon) ...eller er det bare i windows det pleier å hjelpe? Det var foressten kun denne avinstalleringskommandoen som virket. Avinstallerte og installerte så på nytt igjen, men ingenting ble bedre. Det vil si, det virker en og annen sjelden gang, det viste det seg imidlertid å gjøre før jeg avinstallerte også, etter å ha prøvd utallige ganger. Men på den andre PC'n hvor jeg kjører Windows, fungerer det alltid. Så da blir det:... Ut med dritten,.. og så prøve ett av de andre............ Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Thunderbird fungerte fint. Likte den bedre også. En annen ting. Når jeg avinstallerer et program, slik som jeg nå gjorde med Evolution, så forsvant ikke iconene på menyene. Slettet den derfor manuelt Blir det liggende andre ting igjen som tar opp plass på harddisken? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Thunderbird fungerte fint. Likte den bedre også. En annen ting. Når jeg avinstallerer et program, slik som jeg nå gjorde med Evolution, så forsvant ikke iconene på menyene. Slettet den derfor manuelt Blir det liggende andre ting igjen som tar opp plass på harddisken? Ikonene forsvinner vel hvis du bruker "rpm -e program" i stedet for "yum remove program". (tror jeg ) Endret 18. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
pian Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hm, dette var snodig, jeg har nøyaktig samme problem med Evolution 3 og Ubuntu. Får logget på server (imap), ingen feilmelding men ingen mail heller. Si fra om du finner ut noe. inntil videre fortsetter jeg med thunderbird Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hm, dette var snodig, jeg har nøyaktig samme problem med Evolution 3 og Ubuntu. Får logget på server (imap), ingen feilmelding men ingen mail heller. Si fra om du finner ut noe. inntil videre fortsetter jeg med thunderbird Evolution loker nok litt med IMAP ja. Selv bruker jeg den med pop/SMTP, (evolution 1, ikke 2 som i fc3), og det fungerer glimrende. Beste mailprogrammet jeg noensinne har brukt (og jeg bruker en gammel versjon...) MS exchange skal også virke godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå