WeeR Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Heisann. Lurer på om noen vet om hvilke plater som fungerer på en elder Xbox med Phillips DVD leser. Har til nå testet: No-Name DVD+R 4X(Uten mediakode) - Virker ikke Thats Write! DVD+R 4X (OPTODISC.OR4) - Virker ikke Verbatim DVD+R 4X (MCC 002) - Virker ikke Verbatim DVD-R 4X (Ikke sjekket) - Virker 5 min, så henger Venter inn plater fra norwaydisc om noen dager, så får håpe de fungerer, ellers så håper jeg noen vet hvilke plater som fungerer, begynner å bli lei av å teste:) Lenke til kommentar
frustata Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er vel helst DVD-r plater som virker i XBOX etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har du testet å brenne DVD+R plater med en brenner som støtter bitsetting? (f.eks BenQ brennere)? Da blir platene identifisert som DVD-ROM og mange kresne spillere vil da lese de. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Alle + platene er brent som DVD-ROM. (Både på NEC med uoffisiell firmware og med BenQ). Jeg har veldig lite peiling på DVD-R, hvilke plater går for å være bra? Har som sagt testet med Verbatim (og det var jo disse som fungerte best av alle jeg har testet til nå). Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det nytter ikke med bitsetting hvis problemet er at reflektiviteten er for liten, i såfall må du ha plater med mer reflektivitet. Ritek G04 går for å være noe av det mest kompatible som finnes, men de begynner vel snart å bli vanskelig å få tak, i såfall kan du prøve med G05. Når det gjelder bitsetting generelt løser det problemet med DVD+R og enkelte spillere, men DVD-R er uansett mer kompatibelt enn DVD+R, selv med bitsetting. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 På Xboxen min med Samsung DVD kan jeg bare spille av DVD-R (og orginale plater seff). Lenke til kommentar
oizann Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Det er vel helst DVD-r plater som virker i XBOX etter hva jeg har forstått. stemmer ganske bra det.Noen leser også + men det kan bli opptil flere forsøk for og få i gang platen Når sant skal sies så har jeg heller aldri hatt problemer med -,kun noen Princo men da var platene brent engang ifjor og likte ikke lagring så godt Så eneste jeg bruker nå er verbatim - og de funker knall Endret 18. desember 2004 av oizann Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Det kommer veldig ann på hvilken spiller du har, Samsung, Philips eller Thomson, det har også noe å si om du har den nye Phillips spilleren eller den nye osv også, derfor jeg spurte om noen har erfaring med den gamle Philips spilleren (som skal være den dårligste). Kan selv legge til at jeg har en xbox med Samsung DVD leser også, og den har lest alle plater jeg hard prøvd, har prøvd flere forskjellige typer av flere forskjellige formater; DVD-R, DVD+R,DVD+R(ROM), CDRW og CD-R. Skal prøve litt flere - plater, hvilke er å anbefale? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Har nå funnet en DVD+R plate som virker i Phillips spilleren. Det er en veldig gammel Datawrite plate med mediakode: RICOHJPNR00. Finner den ikke i guiden din OC-Freak, dette er vel fordi den er så gammel? (Finner 01 og 02). Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har nå funnet en DVD+R plate som virker i Phillips spilleren. Det er en veldig gammel Datawrite plate med mediakode: RICOHJPNR00. Finner den ikke i guiden din OC-Freak, dette er vel fordi den er så gammel? (Finner 01 og 02). Denne blir for gammel (2.4x DVD+R) til at den er i guiden min ja. Har knapt hatt noen i det hele tatt av disse. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er vel helst DVD-r plater som virker i XBOX etter hva jeg har forstått. Det er det jeg har erfart også. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 nå er jo forsåvidt eldre phillips-spillere rimelig sære på platene (og brenningen forsåvidt). Hadde store problemer med å få naboen sin til å lese svcd'er brent på verbatim plater (husker ikke spesifikt hvilke). Den leste plata, men ikke enkelte spor o_0 Tror nok du generelt vil få problemer med brente medier på denne. Vet ikke om det er mulighet for å oppdatere firmware, men hvis det er, bør du vurdere det. Generelt mener jeg at phillips er noe dritt. De kan jo jaggu ikke lage barbermaskiner en gang, så hvorfor i all verden skal resten av finelektronikken bli noe bedre? Eneste som sånn noen lunde har utmerket seg er jo TV'ene / billedrørene. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Plextor High-quality DVD+R virker også... i min virker bare + ikke minus.... jeg har toshiba samsung... Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jeg har 1.4 versionen av xbox, og den funker glatt som bare pokker med dvd+ plater da. (nå er en modda og da ) men skal du brenne ut xbox spill så ville jeg vell spandert på meg någen dyre plater. verdt de ekstar kronene IMO peewee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå