Xagits Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg fikk igjen en liten forespørsel av min sjef om jeg kunne sjekke og evt kjøpe inn en datamaskin til diskoteket. Akkurat dette med ren musikk maskin for diskotek er litt nytt for meg. På denne maskinen kommer man til å spille av store samlinger av musikk på MP3 og avspille cd plater. Tillegg gjerne en skjerm med touch muligheter som ersatter tastatur og mus. Kan også være mulig å kunne få dualscreen muligheten slikt man får sånt effekter fra musikken på projektor. Maskinen bør være: - Liten - Rask - Stort disk for å lagre masse musikk - Skjermkort for å koble til 2 skjerm enhet (skjerm m/ touch og projektor) - Mulig TV-Kort - Nettverk - Kanskje mulighet for 2 cd spillere? Det er imideltidlig det jeg har kommet på, men hadde vært fint å få litt hjelp til dette. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 du bør kanskje si en pris ? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Kanskje pris ikke er avgjørende ... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er ivertfall viktig å ha et godt lydkort (som kan levere mye) og en god cdspiller med god feilkorreksjon (cd-spillere er spesielt utsatt i et diskotek) f.eks. plextor. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 CD-spillere ville jeg kun brukt til software/flytting av filer osv, og overlatt musikk på CD`er til Pro-spillerer beregnet på discotek. Disse er også langt bedre å bruke til sånt. Ingen CD-ROM er beregnet på bass/tøft miljo/risting som ofte forekommer på et discotek. Sørg for å ha god kjøling i det lille kabinettet. Ikke noe er som om den skulle kutte ut midt under en sang... Et desktop-kabinett, helst av metall er vel å foretrekke.. plast blir fort stygt. Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Godt at det er noen som er til hjelp. Om hvordan kabinetten ser ut er ikke avgjørende. Den skal faktisk monteres i en DJ bord. Skjermen blir også montert på samme bord. Dere skjønner poenget vel? Godt at dere nevnte det med CD-ROM delen. Kom på at denne CD vekslen som vi har i diskoteket er ganske slitt og den ene har takk for seg. Bør vel kunne få den lydkortet kombatibelt for andre lyd kontakter. Det blir spennede jobb for meg. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvis jeg forstår rett så skal den ikke brukes til å mikse musikk? Kun spille av playlists? Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Begge deler... Noen har allerede kjøpt inn en mikser boks fra før (forsatt ubrukt), så det er vel greit med å mikse sammen. Og ha playlist. Endret 18. desember 2004 av Xagits Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 vell... du trenger ikke all verden med CPU osv. Bør ha 512 MB ram og et godt lydkort med minst 4.1 mulighet. Da kan du nemlig med "mixmeister" bruke ene utgangen til å lytte/pre-mixe og den andre til å spille på anlegget. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ok. Da må du ha et ok lydkort, og hvis du skal mixe med KUN pc`n og ett dj-program, så må du ha ett lydkort med lav latency(forsinkelse) og flere utganger. Hvis du kun skal bruke den på f.eks ene inngangen på mixeren, så er det ikke så viktig ang. latency og flere utganger. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Finnes flere kabinetter beregnet for 19" rack hvis det er det dere bruker. Flere har låsbart deksel foran tilkopblinger/CD-rom osv. Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 vell... du trenger ikke all verden med CPU osv. Bør ha 512 MB ram og et godt lydkort med minst 4.1 mulighet. Da kan du nemlig med "mixmeister" bruke ene utgangen til å lytte/pre-mixe og den andre til å spille på anlegget. dersom du skal bruke et dj program er det da mye lurere å bruke en årntli dj mixer og kjøre begge utgangene til denne (for så mixerens muligheter for å lytte) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 vell... du trenger ikke all verden med CPU osv. Bør ha 512 MB ram og et godt lydkort med minst 4.1 mulighet. Da kan du nemlig med "mixmeister" bruke ene utgangen til å lytte/pre-mixe og den andre til å spille på anlegget. dersom du skal bruke et dj program er det da mye lurere å bruke en årntli dj mixer og kjøre begge utgangene til denne (for så mixerens muligheter for å lytte) ja, men hvis du har prøvd mixmeister så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 En liten oppdatering: Nå har jeg vært innom Ljudia med en del høytalerdeler som skal byttes med nye delers som er tilsvarende. Det er snak om ca 20 år gamle høytalere som har tålt mye og sprakk til slutt. Vet ikke helt når, men fikk beskjed at de som leide lokalet i det siste har klaget over dårlige lyden. Skaden så ut til at det var verre enn forventet. Totalt er det 2 bass, 2 mellombass og 4 diskant høytalere, alle var ødelagt untatt en bass. Bevares! Nå har jeg overlatt det til erfarne folk som kan finne en god løsning til det vi har. Men rett til saken om datamaskinen. Meningen var ikke at datamaskinen skal bli 100% ersatning for de ordinære utstyrene til diskoteket. Tanken bak maskinen er for å kunne spille av MP3 filer vi har lagret og spille av MP3 filer fra CD plate som leietakere tar med. Også mulighet for å koble til en MP3 spiller eller MiniDisc via lyd inn. Vi har nemlig en mixmaster (eller hva det heter) som Numark Matrix 3 som skal kobles til 2 stk Gemini CDJ-01 og selve datamaskinen. Miksern kobles til forsterkeren vi har som er LABGruppen LAB 500. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) LAB 500. *VIL HA SÅNN!* Endret 4. januar 2005 av DJ-JK Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 LAB 500. *VIL HA SÅNN!* Trodde den var noe skrot. Tok vel feil da. Hvor gammel er den da? Uansett så henter jeg de nye utstyrene imorgen (fredag 7. januar) og kobler de sammen med Numark Matrix 3 og LAB Gruppen LAB 500. Tror nok at vi må leie høytalere siden de høytalere ikke er sjekket ennå. Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vel på Lyd delen så vil jeg sterkt anbefale Godt lydkort, og hittil så har ikke jeg hørt noe bedre enn lyden fra Creative Audigy 2 ZS, det er bare smuuud Akkurat nå så har jeg onboard og det er det værste jeg veit iallefall med mine høytalere og shit, med mitt gamle lydkort så kunne jeg dra på noe villt med lyd! men med dette så kommer jeg ingensted nesten før man hører at kvaliteten på musikken ødelegger når det blir høyt. You know my reccomendation iallefall Good luck btw Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 MP3 kvaliteten er jo dårlig fra før og hvorfor skal da man ha dyrere lydkort? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Nå har jeg null erfaring angående maskiner og diskotek Men noen ideer skader vel kanskje ikke? Lydtrykket, selve miljøet, og risting kan muligens være en faktor til å vurdere eksterne harddisker og CD/DVD lesere for MP3 ? Til overføring kan man jo saktens bruke Firewire for å være helt sikker med tanke på respons (hos meg er USB2 merkbart tregere i responsen i forhold til Firewire). Man kjører en egen systemdisk i selve kabinettet, og den eksterne til MP3. CD/DVD leseren som er ekstern vil også gi rask tilgang til skifting av plater, eller liknende hvis maskinen står på gulvet. Har man flere disker kan man raskt bytte on-the-fly uten reboot dersom en ryker på stedet (kan f.eks. kjøre to stykker identiske som backup). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå