genstian Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 hei jeg skal begynne litt mer med win programmering og lurte på Hvilket GUI jeg kan velge. kan litt MFC men hvordan får jeg det inn i borland? spørsmål MFC: er MFC lett og bra? er MFC bra GUI for spill? finne det noen bøker for kun MFC? burde jeg velge et annet GUI? spørsmål: hvilket? kan jeg programmere spill der? er det lett og bra? finnes det noen bøker for det? Pleasse Help My Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 i Borland C++ Builder heter det OWL, og er noe annet. MFC er helt greit, kan være litt rart til tider, men er relativt lett å jobbe med. I Spill ville jeg stort sett laget et eget GUI, fordi du får det akkurat sånn du vil ha det (dessuten kan det bli enklere å jobbe med, siden du slipper message handlers og sånn) Visual C++ 6 Bible omhandler for det meste MFC Men som sagt, bruker du Borland C++ Builder kan du ikke bruke MFC. Det finnes en rekke andre GUI (det heter vel GUI API, siden du bruker Windows GUI), QT f.eks, men QT koster penger for Windows, men er gratis for Linux (hvis du ikke har tenkt til å tjene penger på det) Det finnes flere, men jeg husker ikke navna akkurat nå. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvis du skal lage spill "lett og bra": Bruk SDL -- Simple DirectMedia Layer. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 kan du gi meg en link til SDL og en link til hvordan jeg skal sette et inn i borland? ((ja jeg bruker borland)) ((brukete VC++.net før)hetter vel MS Visual Studio .NET 2003) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 SDL brukes som de fleste andre APIer, OWL og MFC er på en måte litt innebygd i IDE-ene. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 kan du gi meg en link til SDL og en link til hvordan jeg skal sette et inn i borland? STFW Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 tror ikke SDL er noe for meg kansje QT Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 SDL er på mange måter lettere og bedre enn Qt, spesielt til spill. Dessuten er SDL gratis Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) skal prøve SDL nå hva er forsjelen mellom run-time lib og development lib? Endret 19. desember 2004 av hotstian Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har nettopp begynt med SDL selv. Det er ganske behagelig å jobbe med. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Runtime-delen inneholder sansynligvis ikke dokumentasjon og ikke header-filer. Poenger er her distribusjon sammens med et ferdig produkt. Development-delen inneholder sansynligvis dokumentasjon og header-filer, og biblioteket er sansynligvis kompilert med debuggingssymboler også. Endret 19. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Fant ikke noe på siden deres om at det kan brukes til non-console programmering kan det det? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 SDL vs QT vs OWL jeg skal bruke det til litt game programmering og litt annen hvilket er lettest? hvilket er best (ytelse)? hvilket er lengst unna muren? hvilke guider finnes det for det GUI/APIet? hvilket er best til spill programmering(overall)? hvilket er best til annen programmering (overall)? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hva med å finne ut av ting selv? Sats på OpenGL. Både SDL og QT og de fleste andre GUI-biblioteker har OpenGL-bindings. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hva med å finne ut av ting selv? x2 2D-spill: SDL 3D-spill: OpenGL GUI (som i vinduer og sånn..): GTK[+|mm] el. wxWidgets. Siden du lider i Windowsverden må du betale om du skal bruke Qt. Til pass for dere Hvorfor? Finn ut selv Edit: SDL, GTK og wxWidgets er forøvrig frie biblioteker. OpenGL vet jeg ikke med. Samtlige er plattformuavhengige. Endret 19. desember 2004 av Myubi Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 MFC er "gratis" - dvs du må betale for Visual C++ OWL er også "gratis" ^^ Visual Studio er et genialt utviklingsverktøy. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 fikk QT oss en venn skal lage et QT/openGL GUI kombi kansje et QT/openGL/SDL kombi? eller OWL/QT/SDL/wxWidgets/openGL/DirektX/direct3D Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ikke bit over for mye på en gang! Da kan det sette seg i halsen din, og du vil sakte men sikkert kveles. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 fikk QT oss en venn Det heter: "En venn av meg betalte for en Qt-lisens til meg." For det var det du mente, ikkesant? Forøvrig bør du høre på zireners råd. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 fikk QT oss en venn Det heter: "En venn av meg betalte for en Qt-lisens til meg." For det var det du mente, ikkesant? Forøvrig bør du høre på zireners råd. QT = fritt og gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå