CellularDude Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Kjøpte forrige helg en mobiltelefon, med nytt abonnement/bindingstid hos Telenor Mobil. I brev jeg nettopp mottok fra Telenor Mobil, opplyser de at man har behandlet søknaden om mobilnr 9xx xx xxx, men at: "Vi tillater ikke registrering av mange abonnement i løpet av kort tid uten behovsprøving. Vi ber deg sende en skriftlig tilbakemelding med nærmere begrunnelse for nytt abonnement." Jeg har ikke noen annen begrunnelse enn at jeg har kjøpt en sponset mobil, med nytt abonnement, og har ved kjøp underskrevet og akseptert de forutsetninger som der inngår. Stiller jeg meg helt uforstående til brevet, av flere grunner. Har derfor stilt Telenor Mobil følgende spørsmål: 1) Hva forstås med - "behovsprøving" - "mange abonnement" - "kort tid" 2) Hva vil evt. skje om: - tilbakemelding ikke har skjedd innen 6 uker, som det blir opplyst om i brevet? - begunnelsen ikke tas til følge? Noen andre som har mottatt lignende brev, eller vært ute for det samme? Jeg har fra før 3 abb. hos Telenor, men så lenge jeg betaler regningene, har vel ikke det noe å si? Endret 18. desember 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Nå vet ikke jeg hva som menes med kort tid her, men hvis man kjøåer fire nye telefoner med abo i løpet av ett par uker så kan det jo ha noe med at Telenor vil sikre seg at ingen har kjøpt telefon i ditt navn osv. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Eller at de ikke gidder å sponse alle telefonene med abonnement, når du kun bruker et abonnement, mens de andre ligger ubrukt i ei skuff. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Freesbee: Det kan jo være, men jeg har måttet vise legitimasjon. Pga. feil på nettet, måtte betjeningen kontakte Telenor i etterkant av kjøpet, men jeg hadde vist legitimasjon, og underskrevet de nødvendige papirer. I tillegg kjenner betjeningen meg, i og med at jeg har handlet en del hos dem. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Eller at de ikke gidder å sponse alle telefonene med abonnement, når du kun bruker et abonnement, mens de andre ligger ubrukt i ei skuff. Det kan stemme, men det dreier seg om Privat+. Hadde gjerne forstått det bedre om det hadde dreid seg om abonnementer med lav eller ingen månedsavgift. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Joda, men det er nok av sløve forhandlere rundt omkring som godtar hva det måtte være av leg. på samme måte som det finnes sløve dørvakter på byen Uansett var det bare ett forslag til årsak. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Joda, men det er nok av sløve forhandlere rundt omkring som godtar hva det måtte være av leg. på samme måte som det finnes sløve dørvakter på byen Uansett var det bare ett forslag til årsak. Freesbee: Jeg setter pris på alle forslag , og det med sikring mot at noen oppretter abonnement i andres navn, kan jo være en mulighet for at Telenor her er restriktive. Om jeg har levert aldri så mye legitimasjon, kan det jo være en ørliten mulighet for at noen oppretter abb. i mitt navn, dersom betjeningens kontrollrutiner ikke fungerer. Men poenget har var stikkordene "begrunnelse" og "behovsprøving". Dermed er det nok ikke legitimasjon eller kredittverdighet det går på. Endret 18. desember 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Når noen oppretter abonnement hos Telenor, iallefall i butikk, så krever de en legitimasjon med bilde, eks førerkort, bankkort, post-id, osv. I tillegg må det fylles ut et nummer som står på disse kortene. Derfor trur jeg det er vanskelig å opprette abonnement i andres navn gjennom butikk. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Det hele lukter av Staten og Televerket. Den lukta henger igjen i Telenor. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Men om du fikk med deg telefonen så er du jo home free. Sannsynligvis skjer det ingen ting om du ikke sender inn brevet. Er da forhandleren som har gjort en feil ved å gi deg telefonen før de har fått godkjent kredittsjekk av Telenor. Så da har du fått en skikkelig gunstig priset telefon. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har vært inne på tanken, ja! Jeg mener, dersom jeg ikke gidder å sende inn noen søknad eller noe, vil Telenor ikke opprette abonnementet, og jeg sitter der med telefonen. Det kan jo være så enkelt som det. Men får de hva de svarer på min henvendelse. Jeg har jo (dessverre ?) svart på brevet fra Telenor. Men dersom min begrunnelse ikke er god nok for dem, gir jeg søren i hele greia, og gidder ikke å svare dem på noe mer i denne saken. Det er riktig at forhandleren sendte med meg telefonen uten kredittsjekk, fordi systemet var nede. Jeg bare viste legitimasjon, skrev under papirene mht abonnement og binding, betalte og gikk. Jeg er kredittverdig, men det er jo ikke det saken gjelder, ellers hadde nok ordlyden i brevet vært annerledes. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det forhandleren skulle gjort var å faxet inn et skjema, ringt forhandlerservice og fått en godkjenning. Tydeligvis har de ikke gjort dette. Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det kan være de mener en utvidet kredittsjekk i ditt tilfelle. Jeg vet at det gjøres hos operatører når du når en viss grense abonnement. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Det kan være de mener en utvidet kredittsjekk i ditt tilfelle. Jeg vet at det gjøres hos operatører når du når en viss grense abonnement. OK, det kan så være, men de må jo klare å fortelle meg konkret hva det hele går ut på. Ordlyden i brevet jeg har fått er ikke mye å bli klok på. Men greit, jeg får se hva de svarer. Det blir jo spennende. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 De er nok bare redde for at du ikke betaler abonnementene dine. Er ofte en grense på 2 abonnement per 2 utsendte fakturaer e.l. Når du har mottatt og betalt 2 fakturaer pr dine eksisterende abonnement, så kan du opprette et til. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Crazysteps: Skjønner. Jeg har ikke noe uoppgjort med Telenor. Men det kan godt være at de vil sikre seg. I så fall burde de jo forklart saken nærmere, i stedet for å skrive et brev som kun inneholder svada. Jeg håper jo nå at de ikke godkjenner det de kaller min søknad. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Er nok et standardbrev, pleier å være vage for å kunne benyttes i flest mulig sammenhenger. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Kan godt være, men jeg foretrekker at de klarer å få fram budskapet på en forståelig måte. Dersom jeg får sjansen til det, kutter jeg ut hele abonnementet. Har abonnement så jeg klarer meg uansett. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er standard prosedyre å sende ut et slik brev når en kunde har 3-4 abonnement fra før... Lenke til kommentar
JZA Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er standard prosedyre å sende ut et slik brev når en kunde har 3-4 abonnement fra før... Hvordan vet du dette? Ansatt hos en av operatørene eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå