Gå til innhold

G4 = Shut up


Anbefalte innlegg

Kort og greit:

Msi 4400 = thunder and lightning =

min hjerne full av thunder and lightning.

 

Ikke bra.

 

Hvordan skal jeg få det til å ti stille uten o sage og spikre og hammre og lime og hakke og knekke og sage og bryte og kaste og kverne og slå og sparke grafikkortet?

 

Jeg er uten etter noe som er hovedsaklig stille, men må gjerne være egnet til til litt clockis.

 

Finnes det ikke ferdige vifter som passer eller kits etc.? Vann er ikke særlig interresant..

 

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spurt Microplex om det, de sier at de skal ta den inn.

 

Har ikke link til den testen nå, men det er bare å se på en test av GF4Ti skjermkort (er ikke sikker på at det var Tomshardware engang, men det er der jeg leser de fleste testene).

 

Vifta er som det står "all copper" altså i kobber hele skiten, temmelig sikker på at den gir bedre ytelse. Jeg driter egentlig i det, jeg driver ikke med OC.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Er enn sånn en vanskelig å montere?

Hvordan tar man av de små klipsene?

 

49 db?

 

Hvor hørbart er egentlig 29 db? Har noen 19db vifter liggende og de er jo omentrent lydløse... 29 må vel da bli bare sånn "normal/overlevbar" støy, ikke som den jetmotoren som står der inne.

 

Er vifta limt fast med noe og minne-sinkene, skal vel limes på? Må de slipes og greier?

 

[ Denne Melding var redigert av: Palpantine på 2002-06-05 14:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 14:11, Palpantine skrev:

Er enn sånn en vanskelig å montere?

Hvordan tar man av de små klipsene?


49 db?


Hvor hørbart er egentlig 29 db? Har noen 19db vifter liggende og de er jo omentrent lydløse... 29 må vel da bli bare sånn "normal/overlevbar" støy, ikke som den jetmotoren som står der inne.


Er vifta limt fast med noe og minne-sinkene, skal vel limes på? Må de slipes og greier?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Palpantine på 2002-06-05 14:19 ]</font>


 

Har snakket med folk har peiling, de sier at en overgang fra 49dB til 29dB er cirka syv ganger stillere. For meg er dette likevel vanskelig å bedømme, men 29dB er veldig bra. Ingen av de andre GF4Ti korta har så lav støynivå tror jeg.

 

Å fjerne vifta er ikke så vanskelig tror jeg, ingen skruer innvolvert. Det er noe goop/lim på GPU som bør tas vekk (kilde: Byggern og Jason, de bytta vifte på ett Creative GF4Ti4400). Tror ikke noe sliping er nødvendig, for meg er det ihvertfall ikke nødvendig siden jeg ikke skal overklokke.

 

For å feste vifta og ramsinkene holder det vel med Arctic Silver II eller no sånt tipper jeg.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...