Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger Nye Høytalere Til Bilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror nok det er 4 elemter til sammen, altså 2 mellomtoner + 2 diskanter... :D

JBL pleyer å være bra når det gjelder ektra duppeditter til montering, i bilde ser ut som det er til å monteres ved å lage høl i platen og strammes bak fra med det store ytre ringen men den blir nok også levert med en eller annen form for vinklet "overflate montering" dings...

:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
tror nok det er 4 elemter til sammen, altså 2 mellomtoner + 2 diskanter... 

Hmm, fire sier du? Får jeg plass til alt dette i døra mi da? Her er et bilde av døra.. :hmm:

Nå skal vel kanskje to av de være en annen plass men jeg har ikke plass til flere høytalere..

Endret av Kmo
Lenke til kommentar

hei kmo, en fordel at mellomtonen kan monteres så høyt for da kan du prøve å sette diskantene oppå dashen og eventuelt prøve deg fram med vinklingen, -ulempen ved å ha mellomtonene så høy er igjen at du vil være nærmest elementen på venstre siden... :no: .... derfor er viktig at diskantene må være oppå dashen, det er slik jeg ser det men som vi har sikkert sagt det før: det finnes desverre ikke noen faste regler når det gjelder bilstereo... men da må du bare gjøre det beste ut av det og prøvd deg litt fram særlig med vinkling av diskantene siden disse vil kompensere litt for den "ubalansen" i mellontonen.

ellers like til med go lyden!!

:thumbup:

Endret av pndjo
Lenke til kommentar

Ok..Er ganske nybegynner på dette med bilstereo jeg så har et par spørsmål.. :whistle:

Mellomtonen, er det det største elementet? Skal det i døren? Du skrev at det skulle plasseres høyt ser jeg..

Og hvis diskantene er de små, hvordan skal jeg plassere de på dashbordet når jeg ikke har noe originale høytalere der? Bare feste de en plass det høres bra ut?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

mellomtonen er det største elementet ja, Diskantene pleier å føle med extra kopper som kan vinkles om ikke må du nok finne på noe, ellers er som regel en "fordel" med spred lyd i fra diskantene, altså at disse ikke skal pekke rett mot deg men heller mot en reflekterende flate som feks frontruten, men som sagt du må nok prøve deg litt fram.

Vet egentlig ikke hvilken høytaler du har men regner med at mellontonen passer i dørene, ellers er alltid en gylden regel å montere elemtene godt sikret og ordentlig fast og husk å ha en tett montering mellom døra og mellomtonen (tettere den er bedre gjengivelse i nedre frekvenser)

lykke til

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...