trix Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Skal installere xp på nytt, har win xp på c:\ Men om jeg booter opp med win xp cd'en og går videre blir c: min lest som d: Er det noe jeg kan gjøre for å forandre på dette, for om jeg nå fjerner partisjonen og installerer på nytt får jeg jo win xp på d: . Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har du prøvd å fjerne alle partisjoner? Lenke til kommentar
trix Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Nei, om jeg gjorde det ville jeg jo fint klart å få windows på c: . Men har 100 gb på d: som jeg ikke vil miste, vil bare formatere partisjonen på 15 gb som er c: Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har du oppstartdiskett? Og hva har du på C:? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Leste for dårleg.. Endret 18. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
trix Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Skrev det kanskje ikke over men c: og d: er partisjoner på samme disk. Har bare operativ systemet på c: er den er vil formatere, har alt annet på d. Men om man booter med cd'en så blir c kalt d, og d kalt c. Har vært borti dette problemet før , men er det noen som vet hvordan man kan bli kvitt det. For det er hat å ha operativsystemet på d: men jeg gidder ikke slette partisjonen på 100 gb bare for å få det på c: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har hørt om mange som har dette problemet, men har aldri klart å få det til selv. Har bare funnet denne artikkelen hos MS, men du har vel ikke ZIP drive? Drive Letters Change Unexpectedly When You Install Windows XP http://support.microsoft.com/kb/326683 Har også funnet denne, men vet ikke om det stemmer. http://www.buildorbuy.org/driveassign.html Er begge partisjonene dine primærpartisjoner? Har du brukt noe ekstra program (f.eks PM) til å partisjonere med? Lenke til kommentar
trix Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Eneste jeg har brukt er windows install. Når jeg satt det opp sist fjernet jeg alle partisjonene laget en disk på 15 gb og installerte windows på den. Da ble denne selvsagt c: siden det ikke var noen andre, resten partisjonerte jeg via windows adminsitrative tools -> Disk management. Det kan godt tenkes at begge er primærpartisjoner og at det er det som alltid skaper dette problemet. Men er det mulig å få forandret på det nå, eller om noen kan fortelle hvordan jeg skal gjøre det neste gang så ikke dette problemet er skjer igjen. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har neppe noe med primærpartisjon å gjøre. Heller at d:er formatert som systemdisk. Der skal ikke vere filer i rota på partisjonen. D.v.s. alle filer skal ligge i mappe. Men du kan gjøre følgende: 1.I BIOS setter du floppy til 1st, HDD0 til 2nd., og CD-Rom til 3...... 2. Kopier hele CD-rom til en mappe på d: som heter WinXP. 3. Bruk en oppstartdiskett for å formatere c: 4. Restart maskinen og DOS skriver du d:\winxp\i386\winnt.exe og press enter. Da starter installasjonen på vanlig måte. Lenke til kommentar
trix Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Hvordan kan man formatere c: via en oppstartsdisket, ntfs partisjoner vil jo ikke bli vist i dos ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Windows CD gir deg det du trenger. Boot CDen og trykk R for Recovery Console. Da har du kommandolinje og kan skrive format. http://www.jsiinc.com/SUBG/TIP3200/rh3201.htm Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg husker ikke at det var et problem. Men du kan legge inpå d: en midlertidig WindowsXP installasjon. Den bruker du til å stelle sakene slik du vil ha dem, og formaterer C: OSV. Så kjører du slik jeg har fortalt bare at du navigerer deg rett inn i denne i386-mappen, og dobbelkiliier på Winnt.exe og står i. Så har du to operativsystemer og kan slette Windows-mappen på d: når du ikke har bruk for den mer.. Egentlig også en meget lærerik oprasjon. Lenke til kommentar
.HKO. Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg har en msi mega pc med innebygget kortleser. Hadde samme problem som deg fordi den innebyggede kortleseren kom fram som c. For meg var løsningen å deaktivere usb i bios når jeg innstalerte xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå