Gå til innhold

PÅ`n igjenn Skal ha ny spill pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MIn er det ihvertfall noe galt med, den kommer nesten nederst når jeg tester den med everest, og det står helt feil timings. Men kan bare være det står feil eller noe som bare skjer emd meg.

Du vet kanskje ikke at man kan stille timingsene på minnet? Default blir det satt til 2.5, 4,4,7 eller noe slikt, men er da ikke noe problem å stille inn det i BIOS. Den er forøvrig fjellstabil, noe f.eks en så og si lik PC som brodern har ikke er. Den bruker Gigabyte HK, så vil vel ikke si at HK er et stort problem. PQI er forøvrig ikke noe dårlig minne...

EDIT:Har seffern bare hatt maskinen i en uke nå, så å utale seg om stabilitet over tid er vel kanskje å ta litt i. Den har i alle fall aldri krasjet :)

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Hvis jeg stiller de til høyere en stock kan jeg ødelegge dem da? Eller blir det bare ustabilt og sp må jegs tille tilbake?

Altså...jeg regner med du vet hva timingsene på minnet ditt skal være siden du sier de er feil :dontgetit: Du vil ikke ødelegge brikkene dine så lenge du holder deg til hva de er spesifisert for. Uansett, skulle du få problemer, så er det bare å endre verdiene tilbake, eventuelt resette BIOS. Lavere timings er dessuten bedre, så du skal helst ikke sette dem høyere.

Lenke til kommentar
Seff vet jeg hva timingsene er, mente jo lavere timings, tenkte meg ikke helt om.

Men kan det skje noe rart med minnet hvis jeg sitller dem lavere?

Btw i hvilken bios meny gjør jeg dette?(har samme hk som deg da)

Cell Menu -> DRAM Configuration. Her kan du stille CAS,RAS,RAS to CAS, Precharge og det du trenger. Skulle du sette for lave timings, så vil mest sannsynlig bare windows ikke starte opp, eller maskinen blir ustabil. Da kan du bare gå inn igjen og endre tilbake. Du ødelegger ikke minnet ved å sett for lave timings, men hvis du øker hastigheten (MHz) så kan det gå galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...