Gå til innhold

Merkelig problem; cd-rom "åpnes i"

whom

Anbefalte innlegg

Har skjedd noe merkelig her.

DVD-ROM funker som den skal (kan brenne osv) Men problemet er at når jeg prøver å klikke meg inn på den, så får jeg opp "hvilket program vil jeg åpne "e:" i?"

Regner med jeg må ha kommet over en eller annen instilling som der jeg har fått slått av noe, som f.eks noe sånt som "alltid spør før åpnes". Vet ikke hvor jeg fikk dette til.

Klarte også nettopp å få meg et nytt lignende problem, ved litt klikking.

Eksperimenterte litt under "folder options" - file types og "drive". Denne har da generelt med å gjøre hvordan hardisken skulle behandles, har jeg funnet ut, men trodde da at den kanskje den kunne påvirke behandling av cd-rom. Jeg gikk da inn på "advanced på "drive" og valgte "default".

Fant da ut at den ikke hadde noe som helst med cd-rommen å gjøre. Og ga meg et nytt problem.

Nå, når jeg dobbelklikker på hardisker, så åpnes de i "søk". Dvs kan aksesse den, men må søke for å finne filer... På samme plass, ser jeg nå at "drive" har satt seg på som "find".

Så skjønner her hva som har skjedd, men hvordan få tilbake igjen?

Noen som har vært borti noe lignende når det gjelder cd\dvd-rom og hardiskbehandling?

Takker på forhånd :thumbup:

post-104-1103330684_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hvordan det ser ut under avansert på "drive"

Når jeg klikker på hardisken, blir utfallet det samme som om jeg trykker: "start, søk på angitte hardisk"

Så nå tyr til cmd for å bla meg fram i hardisken istedenfor å søke meg fram til filer. Da denne løsningen kanskje bringer frem mange gode DOS minner :love: , så ønsker jeg allikevel å kunne se filene fysisk igjen :D

post-104-1103332113_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  Reff skrev:
Tja. Vet ikke hvordan du kan løse problemet, men en midlertidig løsning kan nå vere å bruke explorer, vist det fungerer?

(windowstast og E)

joda funker det, mehn det er da mye kosligere å bruke cmd? :love:

Problemet ble foresaket da jeg trykte default. Merkelig :hmm:

Men jeg har vanskelig for å tro at dette at det skulle trenge den mest avanserte løsningen :hmm:

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Hva om en av dere hadde gått under følgende: ("hvilken som heltst mapp") verktøylinje: Tools\folder options\file types. Deretter trykker dere "advanced på "drive"

Jeg vil vite hva som står oppgitt der. Hos meg ser dere at det bare står "find", noe som jeg tror er grunnen til at at hardisk åpnes som en søkmeny.

Kunne dere også ha trykt på edit på enn hva som mangler hos meg, og så får dere kanskje opplyst mål for oppgave o.l.

Får jeg infoen jeg trenger, så mener jeg på at kunne jeg opprettet ny oppgave, skrevet inn det som dere får opp av info for oppgaven jeg mangler...

Noen som har bry?

Takker for hjelpen :)

post-104-1103569187_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...