Gå til innhold

PCI Express med 3 skjermer?

Sterkola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(hhv. Nvidia Geforce FX 5200 64MB + et ATi Rage 4MB).

Klarer et 4MBkort i d hele tatt å tegne et XP-vindu greit i en respektabel oppløsning? Må hakke noe sinnsykt...

Fungerer helt fint siden det kun er snakk om 2D. Oppløsningen er 1280x1024 i 85Hz på alle tre skjermene og fargene er fine. Det kreves nemlig ikke store sakene for å kjøre 2D. Utviklingen etter ATi Rage 4MB har stort sett gått på 3D så 2D står nesten på samme sted nå som den gang Rage var nytt. Video både med og uten overlay fungerer like flytende siden det også er 2D og CPU'en gjør all jobben, men i 3D er det ikke håp om å få kjørt noe fornuftig. Da må jeg disable 2 av skjermene, men 3D bruker jeg ikke på den PC'n så det er ikke noe problem.

Går vel dårlig på hovedkort uten AGP.
Kan man ikke bare bruke det gamle trikset med et skikkelig skjermkort (PCI-e) plus et gammelt PCI-basert skjermkort?
Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan søke i fritekst på parhelia i prisguiden. Jeg vet at du får null treff på PCI-e versjonen der, men det er en del oppføringer med PCI-X. Du kan undersøke litt nærmere om en av disse skulle være en feilstavelse av PCI-e. Det er som kjent mange som blander sammen disse så det er ikke usansynlig at du finner et PCI-e kort.

Lenke til kommentar
Du kan søke i fritekst på parhelia i prisguiden. Jeg vet at du får null treff på PCI-e versjonen der, men det er en del oppføringer med PCI-X. Du kan undersøke litt nærmere om en av disse skulle være en feilstavelse av PCI-e. Det er som kjent mange som blander sammen disse så det er ikke usansynlig at du finner et PCI-e kort.

Matrox Parhelia fins også i PCI-X versjon, så i de fleste tilfeller er det ikke en feilstavelse. Men det er ikke umulig at nettbutikker blander sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...