Kjetil Lura Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 eg har en Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800, 1MB cache, Prescott og Asus P4C800-E DELUXE ved 20 grader i rommer så ligger hovedkortet mitt på 22 grader og cpuen min på 36-38 grader idle og ca 45 grader ved load eg har boxed kjøler og sån shit. det kan jo vere at du har for mye kjølepasta på cpuen din da, for mye kjølepasta = jevlig mye mer varme (det kan eg si av egne erfaringer ved bruk av Arctic Silver 5) det kan vere det som er problemet Det der tviler eg er riktig temp vising. Min ligger på mellom 56-61c. Faktisk ikke så stor forskjell mellom idle og max på prescott cpu'ene til intel. Har da msi 875P Neo hovedkort. Tempen er nokså lik uansett hvilket program eg bruker til å vise tempen på. Fikk litt av ett skjokk da eg gikk fra northwood 2.6GHz til prescott 3.2GHz anngående tempen. Men søkte litt på nettet og det er ok, trudde først eg hadde montert maskinen feil. Lenke til kommentar
Calidor Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har brukt et veldig tynt lang med goop. Brukte et barberblad for å få smurt ut så tynt som mulig. So tror derfor ikke jeg vil gjøre noe mere med det. Har også fått den oppfattning at den vil ligge på 45-60C alt ettersom så da får det bare surre å gå der Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Min Prescott 3,2 ligger på 50 grader idle og 65 ca på load. Jeg gir faen. Pcen bråker ikke nevneverdig og jeg har ingen stabilitetsprogrammer. Om CPU'en bare holder i 10 år i stedet for 15 får det så være. Regner med å ha investert i ny maskin innen den tid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 eg har en Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800, 1MB cache, Prescott og Asus P4C800-E DELUXE ved 20 grader i rommer så ligger hovedkortet mitt på 22 grader og cpuen min på 36-38 grader idle og ca 45 grader ved load eg har boxed kjøler og sån shit. det kan jo vere at du har for mye kjølepasta på cpuen din da, for mye kjølepasta = jevlig mye mer varme (det kan eg si av egne erfaringer ved bruk av Arctic Silver 5) det kan vere det som er problemet Det der tviler eg er riktig temp vising. Min ligger på mellom 56-61c. Faktisk ikke så stor forskjell mellom idle og max på prescott cpu'ene til intel. Har da msi 875P Neo hovedkort. Tempen er nokså lik uansett hvilket program eg bruker til å vise tempen på. Fikk litt av ett skjokk da eg gikk fra northwood 2.6GHz til prescott 3.2GHz anngående tempen. Men søkte litt på nettet og det er ok, trudde først eg hadde montert maskinen feil. Stiller meg også litt undrende til så lav loadtemp som 45(dersom det er luftkjøling). Kan heller ikke si meg enig i siste taler om at det er liten forskjell mellom idle og load for Prescott.. Har sikkert nevnte dette ett par ganger før, men jeg bruker en Fancontrol og probe (korrekt montert/sjekket ut med Bios).. Da ser jeg at det er stor forskjell mellom idle og *full* load (ikke Office.exe) :-) Dette gjelder både NW og Prescott (har 2 av hver type). NW CPU'en mine varierer mellom ca.30 og ca.50, Prescott mellom ca. 40 og 60. I motsetning til mine to klokkede Barton 2500+@3200+.. der er det mindre forskjell mellom idle og full load (ca. 40 til 50). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 TL1000S: Grunnen er prescott's oppbygging, lange pipelines(tror det var det de kaller det) Max ligger min nå F@A på, mellom 55-58. Når eg skruer av F@A ligger tempen mellom 42-48C. Det er prescott som er slik, den bruker mye strøm om den er idle eller full load? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 eg har en Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800, 1MB cache, Prescott og Asus P4C800-E DELUXE ved 20 grader i rommer så ligger hovedkortet mitt på 22 grader og cpuen min på 36-38 grader idle og ca 45 grader ved load eg har boxed kjøler og sån shit. det kan jo vere at du har for mye kjølepasta på cpuen din da, for mye kjølepasta = jevlig mye mer varme (det kan eg si av egne erfaringer ved bruk av Arctic Silver 5) det kan vere det som er problemet Det der tviler eg er riktig temp vising. Det var vel ikke akkurat overraskende at det da var et Asus hk han hadde. Tviler også på den temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå