Calidor Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hei! Er en liten ting jeg lurte på ang min Intel P4 3GHz "prescott" Har en oppstarts temp på 50C og gaming på 60C. Hvis dere ser på bilde http://calidor.artomania.net/iron/kabinett.jpg kan dere selv se ossen maskinen min ser ut inni. Jeg har et Abit AI7 hovedkort. Har også brukt Artic Silver 3 for goop mellom vifte og CPU. Er det greit å kjøre på 60C eller hva kan jeg gjør for å få den enda mere ned. Takker for alle svar jeg kan få Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 60 grader er ikke noe problem, du kan slappe helt av. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 tja, en prescott er jo ikke kjent for å være kald, men hvis du vil ha bedre temp så må du nesten ha bedre kjøling Lenke til kommentar
Calidor Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Må jeg over på vannkjøling da hvis jeg vil ha bedre enn 60C ? Den Zalman CPU vifta kosta meg 450kr eller no så kom den godt ut på flere tester jeg har sett. Men hvis 60C er greit så kan jeg vel bare la det være så lenge. Lenke til kommentar
cyrilf Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Hehe, Prescott CPU'ene er ikke truet før de når 90 grader, de er veldig varme ja, men de tåler veldig mye varme også... Endret 18. desember 2004 av cyrilf Lenke til kommentar
Calidor Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) ah kult da kjører jeg på som den er nå Takk for alle svar! Endret 18. desember 2004 av Calidor Lenke til kommentar
sixx Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 har samme temperatur på min Prescott jeg... Ikke noe problem Du har vel standard kjøling, den viker veldig greit egentlig... eneste mulighet å kjøle ned merkbart mere på er vel vannkjøling elelr noe mer ekstremt ja... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Er det i BIOS du sjekker temperaturen? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Er du sikker på at det er riktig temperatur du ser? Jeg syns det ser bra ut det vifteoppsettet du har der, jeg kjører min 3.0 på 3,3, men har ca 10 grader lavere temp, og da med boxed og "dårligere" vitesystem enn du har. Virker som det er store individuelle forskjeller på disse prescottene, hvis da tempmåling er korrekt. Uansett er vel 60 grader godt innefor grensene for hva som er greit. Lenke til kommentar
cyrilf Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Faktisk, en liten sidenote... Om du/dere har CPU'ene deres kjørende på de gradene dere oppgir her, så bør dere kanskje vurdere å klokke CPU'en litt. Den går opp til 3.4ghz uten voltklokking og en minimal oppgang på varmen, med den lange pipelinen på Prescott så vil dere kanskje merke store forskjeller på 3.0 og 3.4ghz. Bare mine 50 øre >.< Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) 60 grader er ingen fare. Abit hk har også en tendens til å vise opptil 10 grader for mye Endret 19. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Er vel for så vidt bedre det enn 10 grader andre veien... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Kjører du viften på laveste eller høyeste hastighet? Hvis du kjører den på laveste hastighet er det mest sannsynlig en helt ok temperatur. Lenke til kommentar
kommando Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 min prescott ligger på 60-75 grader, så ikke klag Lenke til kommentar
Calidor Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Utrolig godt å høre at jeg ikke trenger bekymre meg for varmen var nemlig veldig usikker. Oppgraderte også biosen for sikkerthetskyld. Vifta står på max ja og jeg skjekker temp i bios, regner med viser mer nøyaktig der. Men fulgte også med en software for å skjekke temp i windows, tror ikke den er så halvgær'n Kan da gå julen i møte med masse gaming Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Min prescott ligger i dette øyeblikk på 36 grader ikkje kall den varm me andre ord Lenke til kommentar
Calidor Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Da må du fortelle meg hvordan du klarte det Vifter du bruker osv. Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) eg har en Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800, 1MB cache, Prescott og Asus P4C800-E DELUXE ved 20 grader i rommer så ligger hovedkortet mitt på 22 grader og cpuen min på 36-38 grader idle og ca 45 grader ved load eg har boxed kjøler og sån shit. det kan jo vere at du har for mye kjølepasta på cpuen din da, for mye kjølepasta = jevlig mye mer varme (det kan eg si av egne erfaringer ved bruk av Arctic Silver 5) det kan vere det som er problemet Endret 20. desember 2004 av Xch0rp Lenke til kommentar
Earl87 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Hehe, Prescott CPU'ene er ikke truet før de når 90 grader, de er veldig varme ja, men de tåler veldig mye varme også... 90 grader sier du . kanskje de tåler det men kan umulig vere bra i lengden da det står på et ark som var med esken at for lengst mulig levealder og ytelse bør den holdes under 38 grader . mn dette er ikke mulig å oppnå med den crappy kjølern de slenger med . Endret 20. desember 2004 av killer puma Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvor mye med kjølepasta har du under CPU ribben da ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå