Gå til innhold

Hmm, meget varm PRESCOTT gitt

Calidor

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en liten ting jeg lurte på ang min Intel P4 3GHz "prescott"

Har en oppstarts temp på 50C og gaming på 60C.

Hvis dere ser på bilde http://calidor.artomania.net/iron/kabinett.jpg

kan dere selv se ossen maskinen min ser ut inni. Jeg har et Abit AI7 hovedkort.

Har også brukt Artic Silver 3 for goop mellom vifte og CPU.

Er det greit å kjøre på 60C eller hva kan jeg gjør for å få den enda mere ned.

Takker for alle svar jeg kan få :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det er riktig temperatur du ser?

Jeg syns det ser bra ut det vifteoppsettet du har der, jeg kjører min 3.0 på 3,3, men har ca 10 grader lavere temp, og da med boxed og "dårligere" vitesystem enn du har.

Virker som det er store individuelle forskjeller på disse prescottene, hvis da tempmåling er korrekt.

Uansett er vel 60 grader godt innefor grensene for hva som er greit.

Lenke til kommentar

Faktisk, en liten sidenote...

Om du/dere har CPU'ene deres kjørende på de gradene dere oppgir her, så bør dere kanskje vurdere å klokke CPU'en litt. Den går opp til 3.4ghz uten voltklokking og en minimal oppgang på varmen, med den lange pipelinen på Prescott så vil dere kanskje merke store forskjeller på 3.0 og 3.4ghz. :)

Bare mine 50 øre >.<

Lenke til kommentar

Utrolig godt å høre at jeg ikke trenger bekymre meg for varmen var nemlig veldig usikker. Oppgraderte også biosen for sikkerthetskyld. Vifta står på max ja og jeg skjekker temp i bios, regner med viser mer nøyaktig der. Men fulgte også med en software for å skjekke temp i windows, tror ikke den er så halvgær'n :p

Kan da gå julen i møte med masse gaming ;)

Lenke til kommentar

eg har en Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800, 1MB cache, Prescott og Asus P4C800-E DELUXE ved 20 grader i rommer så ligger hovedkortet mitt på 22 grader og cpuen min på 36-38 grader idle :tease: og ca 45 grader ved load :tease:

eg har boxed kjøler og sån shit.

det kan jo vere at du har for mye kjølepasta på cpuen din da, for mye kjølepasta = jevlig mye mer varme (det kan eg si av egne erfaringer ved bruk av Arctic Silver 5)

det kan vere det som er problemet :D

Endret av Xch0rp
Lenke til kommentar
Hehe, Prescott CPU'ene er ikke truet før de når 90 grader, de er veldig varme ja, men de tåler veldig mye varme også...

90 grader sier du . kanskje de tåler det men kan umulig vere bra i lengden da det står på et ark som var med esken at for lengst mulig levealder og ytelse bør den holdes under 38 grader . mn dette er ikke mulig å oppnå med den crappy kjølern de slenger med .

Endret av killer puma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...