Gå til innhold

hvormange liter i timen flytter pumpa til bigwater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kamerat a meg har 2 big water sett i serie... Bruker den ene blokka til cpu og den andre modifiserte han til gpu-blokk. To radiatorer også, men bare en pumpe...

(Bigwater pumpa)Funker helt fint det...

 

En treg pumpe vil også gjøre at vannet går tregt igjennom radiatoren, og da bli kjølt bedre..

Endret av cowai
Lenke til kommentar

jeg kjører cpu å gpu blokk jeg på ett singel sett med bigwater...

det går helt fint det...

 

patz: det du sa om at en kraftig pumpe som flytter vannet fort ..det kjøler dårligere en en som flytter sent..

pga vannet går så fort runt raddisen at den ikke får avkjølt det godt nokk..

går det senere blir vannet varmere å raddisen får kjølte det bedre.

btw så har jeg sett en post ang pumpe hastighet osv før å der sa di det samme :)

Lenke til kommentar

En rask pumpe vil gjøre at vannet blir mindre varmet opp over CPU, men også at det ikke blir like mye nedkjølt i radiatoren.

Mens en treg pumpe vil føre til at vannet blir i CPU blokken lengre, og blir dermed mer oppvarmet. Vannet vil i gjengjeld også være lengre i radiatoren og bli m,er nedkjølt der. Vil tro at med en rask pumpe vil temperaturen variere mer enn med en treg pumpe. Har egentlig ikke så fryktelig mye å si, har MYE mer å si om du har en bra radiator og en cpu-blokk som leder varme bra...

 

Lurte forresten på hvilken GPU-blokk folk har til TT Bigwater settene? Har bestile et sett selv, og har tenkt å bruke det uten å modde noe, hva trenger jeg å skaffe for å koble på en GPU-blokk? Og hvor settes denne i systemet for best ytelse?

 

Har sett litt på blokken de har på psData:

"Thermaltake VGA Watercooling Universal Clip To nVIDIA og ATI 125 g"

 

Er denne noe bra? Skal skaffe meg et x800xt eller bedre skjermkort, kjøler denne nok i sammen med TT Bigwater settet?

Lenke til kommentar

dominizer:

den vannblokka du linka til det er den jeg bruker å den fungerer utmerket...

er bare lit synd at jeg ikke kan lese av temp på kortet osv men men....

skal se om jeg kan få laget meg en dual radiator av et varmeregister eller lignede ..

håpe på litt bedre temps da...

pga

 

mitt sett ligger på 46grader på cpu nor pcen har idla i 3 timer.. vifta går på laveste fart....

 

det er hakket for lite med en singel raddis ass men en dobbel hadde gjort susen tror jeg..... :p

 

skal du ha deg x800xt så vil jeg anefale deg å bruke en dobbel raddis evt 2 radiatorer.. en før cpu å en før gpu ..... :;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...