BulkyDrip Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Jeg har Asus P4P800 Intel 865PE Chipset HK. P4 2.8Ghz FSP800 med BOXED vifte. Jeg har nettopp kjøpt meg ny RAM: PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel 400 MHz. (PC3200) CL 2-3-3-6, Platinum. Før hadde jeg 'noname'-RAM. 512MB PC2700 2.5-4-4-8. Når jeg hadde denne brikken kunne jeg klokke CPU'n min til 3.4Ghz uten problemer. Men med den nye RAM'n får jeg ikke klokket noen ting, selvom jeg har satt VCORE til 1.7. Det eneste jeg har gjort er å sette strammere timings til 2-3-2-5. Jeg får ikke satt noe strammere timings enn dette. Trodde dette var god overklokkings RAM... HK't mitt skal også være godt egnet til overklokking... 1. Hvorfor får jeg ikke satt strammere timings på RAM'n ?! 2. Noen som vet hvorfor jeg ikke får klokket CPU'n min nå, men kunne det med den gamle RAM'n!? 3. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å klokke CPU'n min ?! EDIT: Mens jeg spilte CS:Source kom det plutselig en feilmelding opp: Minnet kunne ikke være "read". 4. Klokket RAM'n det for mye ellns !? Endret 18. desember 2004 av BulkyDrip Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Sikker på at de klarer bedre timings enn oppgitt da? Og hvor langt du kommer med prosessoren, avhenger selvsagt av FSB:RAM divideren. Du kan nok bare glemme å nå 3.4 GHz med 1:1 og stramme timings. Du kan også prøve å justere opp spenningen på minnet. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Men hva er best da: Stramme timings og mindre FSB, eller slappe timings og mer FSB. Trodde det var stramme timings mindre FSB, riktig ?! Justere opp spenningen i BIOS da... Vet du hva det heter i BIOS, og hva det skal stå på?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå